Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Matsern117 skrev (17 minutter siden):

Flere som har bestilt series X på elkjøp? Står på kvitteringen min at bekreftet lager dato er 03.11.20, men på nettsiden nå står det bekreftet lagerdato 08.12.20 

Regner med den siste daton er for de som bestiller nå, å ikke for oss som bestilte minutte den åpnet seg for pre order 😅

Vi har tatt opp dette er par sider tidligere i tråden, og vi satser på det som du sier. Det står "reservert" på min side på elkjop.no, så vil antake at 08.12.20 er neste ladning med konsoller da første ladning er reservert til kunder og fordelt til Elkjøp-butikker. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Mato skrev (2 timer siden):

er det slik og forstå at det forventes at de skal være utsolgt for konsoller på slipp dagen ? 

 

er det noen bra rimelige 4k skjemer fra 27-32" som er og anbefale ? 

 

Asus kom med en ny skjerm i disse dager som kanskje er aktuell for deg:
https://www.komplett.no/product/1171756/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/asus-28-4k-gamingskjerm-tuf-vg289q#

https://www.techradar.com/reviews/asus-tuf-gaming-vg289q

Største minuset er vel bare 60hz, 5ms responstid og HDR'en er så som så, men på et budsjett kan man ikke få i pose og sekk. Kun 60hz er ikke akkurat kjempekrise til konsollbruk (selv om det er mer relevant nå enn noen gang).

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
5 hours ago, CaZpeR said:

Omvendt for meg når det gjelder Xbox Series X (PS5 bestilte jeg på nett). Men kjøpte XSX med All Access på en lokal Elkjøp her. Så håper jeg kan rusle inn på lanseringsdagen og hente den ut.

Synd Spaceworld ikke finnes lengre. Husker jeg forhåndsbestillet og ruslet inn og hentet PS4 med meg på lanseringsdagen.

Lenke til kommentar
Jakobk skrev (49 minutter siden):

Kan man kjøpe Xboxen i butikk på lanseringsdagen, eller kan man like godt forhåndsbestille nå og få i desember(2. parti)? Spør for en venn

Vet noen tidligere i tråden skrev at Elkjøp har holdt av noen konsoller til å selge i butikk på lanseringsdagen. Vet ikke hvor informasjonen kommer fra, eller om det stemmer. 
 

noen med erfaring med Xbox gamingfeste til mobil? Vil disse fungere med den nye kontrollen til Xbox series x? Fungerer de med alle smarttelefoner?

Lenke til kommentar

Jeg kommer antageligvis til å få levert to stykker på lanseringsdatoen. Kommer til å legge ut den ene på finn.
Da til samme pris jeg ga samt krav at de ikke selger den videre til blodpris. Få kreve gamertag for å verifisere at de faktisk spiller 😀.
Får håpe flere gjør det samme også når det kommer til PS5 hvis man får flere.

Endret av MacBain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MacBain skrev (5 timer siden):

Jeg kommer antageligvis til å få levert to stykker på lanseringsdatoen. Kommer til å legge ut den ene på finn.
Da til samme pris jeg ga samt krav at de ikke selger den videre til blodpris. Få kreve gamertag for å verifisere at de faktisk spiller 😀.
Får håpe flere gjør det samme også når det kommer til PS5 hvis man får flere.

PM sendt😊

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (På 18.10.2020 den 22.50):

jeg kjøpte på livekort.no

Prøvde å kjøpe brasiliansk på cdkeys.com med brasiliansk VPN men fikk det ikke til å virke. CDKeys godkjente ikke kjøpet via paypal. 

Jeg valgte å bare kjøpe 2 år XBL og oppgradere til game pass ultimate for 20kr (totalt 970kr for 2 år).

1. Kjøp kort, løs inn på microsoft siden din på redeem code. HUSK å IKKE ha "fornye automatisk" dersom du skal ha 3 år som er max. Du får 1 gratis måned av å gjøre det, men du får max ha 3 år så da vil siste året ikke virke. Viktig at du venter til alle 3 årene er løst inn før du oppgraderer for 30kr til game pass.

2. Oppgrader til game pass ultimate for 1 dollar eller 10kr. 

3. Du har nå like mange år med gamepass som du har XBL. 

 

Måsadåtten skrev (På 18.10.2020 den 22.52):

Link til der man oppgraderer https://www.xbox.com/nb-NO/live/gold/upgrade

 

Kan også kjøpe abonnementkort til live gold hos Elkjøp etc til 500 kr per år

Takk for tips!

Nå som det er mastercard rabatt på Power kjøpte jeg 3 stk kort på 12 mnd og fikk 20% på disse. Gikk deretter inn på https://redeem.microsoft.com/enter?ref=xboxcom&rtc=1 og valgte da IKKE 1 mnd ekstra som beskrevet over. Når alle 3 kort var lagt inn fulgte jeg oppskriften over på å oppgradere til Ultimate.

Under konvertering til Ultimate stod det at gjenværende tid på gold, 36 mnd, ville bli konvertert over. Ser ut som dette gikk greit igjennom. Sitter nå på PC på jobb og er logget inn via xbox.com. Er det noe sted her på mitt abonnement at jeg fakstisk kan se at jeg har ultimate gold i 36 måneder, eller kan jeg kun se det innlogget på selve xboxen?

Finner ikke noe på accountsettings på xbox.com på hverken gold eller ulitmate og utløpsdato...

Endret av Mazeking
skriveleif
Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (På 22.10.2020 den 15.20):

Asus kom med en ny skjerm i disse dager som kanskje er aktuell for deg:
https://www.komplett.no/product/1171756/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/asus-28-4k-gamingskjerm-tuf-vg289q#

https://www.techradar.com/reviews/asus-tuf-gaming-vg289q

Største minuset er vel bare 60hz, 5ms responstid og HDR'en er så som så, men på et budsjett kan man ikke få i pose og sekk. Kun 60hz er ikke akkurat kjempekrise til konsollbruk (selv om det er mer relevant nå enn noen gang).

ser det er en del av ASUS VP28UQG på finn til greie priser , har 1ms responstid, litt lavere lysstyrke enn vg289Q. har du noe kjenskap til den ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...