Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bone skrev (3 timer siden):

Noen som vet hvorvidt Xbox Series X vil være problem å få tak i på releasedato?

Forhåndsbestilte denne og PS5 samme dag fra Komplett, 7. mai. Har kun hørt problemer med PS5 (hvor jeg også er saftig berørt), men ingenting om problemer vedrørende Xbox-en.

Lurer på om jeg kan forvente å få, eller om jeg må begynne å bekymre meg og planlegge litt?

Sjekk ordren din hos Komplett. 

Jeg bestilte Xbox Series X fra Komplett 30. April. 

Og jeg får IKKE den til launch ifølge komplett.

Kanskje en måned senere, men ikke akkurat som jeg stoler på det. 

Å se komplett rote til konsollaunch, er som å se Albert Åberg jobbe med teip. 

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Theo343 said:

Ser ut som noen nylig har vasket gulvet på det øverste mens det har tørket etter vask på det nederste. Ikke nødvendigvis "bedre".

Dersom det krever mer vinkler for å produsere det matte lyset, så er det jo en forbedring, om det var belyst matt overflate man var ute etter da.

Lenke til kommentar

Hei, ser at bekreftet lagerdato hos Elkjøp er nå tidlig i desember. Jeg bestilte og betalte konsollen 22. september på nett, ett kvarter etter at Elkjøp åpna for forhåndsbestilling. I ordrebekreftelsen min står det bekrefte lagerdato 3.11.20. Vil jeg da få konsollen min innen / ved lansering? 

Lenke til kommentar
Wik skrev (28 minutter siden):

Hei, ser at bekreftet lagerdato hos Elkjøp er nå tidlig i desember. Jeg bestilte og betalte konsollen 22. september på nett, ett kvarter etter at Elkjøp åpna for forhåndsbestilling. I ordrebekreftelsen min står det bekrefte lagerdato 3.11.20. Vil jeg da få konsollen min innen / ved lansering? 

Lurer på det samme her. Bestilite i samme minutt som det åpnet for forhåndbestillinger. Står nøyaktig det samme på min bestilling med lagerdato 03.11.2020

Lenke til kommentar
Mazeking skrev (16 minutter siden):

Sjekket min bestilling igjen nå på elkjøp.no. Står bestillingsdato og status «reservert» . Det står ingen ting om lagerdato eller antatt leveringsdato.

Det står det samma hos meg òg. Hmm. Håper ikke Elkjøp har dritet på draget. 

Lenke til kommentar

Ja det samme står hos meg, står kun reservert. De roter vel dette til de også som resten av nettbutikkene i Norge. Helt umulig å forhpndsbestille elektronikk plutselig uten at det er totalt kaos :) Blir meget skuffet om jeg ender opp med null konsoll på release og flere uker ventetid. Bestilte akkurat når de åpnet for bestilling så det skal ikke være noe problem.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Mazeking skrev (4 minutter siden):

Agh! Da blir det campingstol og sovepose på release da utenfor nærmeste elkjøp. Frister ikke helt, men hva pokker er alternativet?

 

Elkjøp må prioritere de som har forhåndsbestilt - De er jo reservert. Og betalt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (6 timer siden):

Tror ikke trykket har vært så stort på XSX som med PS5. Ikke utenkelig at man kan gå inn på f.eks. Elkjøp eller Power på lanseringsdagen å kjøpe seg en konsoll. Men blir bare basert på hva jeg har oppfattet av media og forumene.

Samtidig r d vel mange flere ps5 enn xsx produsert, kan nesten være likt løp?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 22. September 09:02 på Elkjøp. Det står reservert på min ordre også, det er fordi en av de konsollene som er ventet inn på lager 3.11.20, er blitt reservert til meg.

Jeg forventer og tror at de sender xboxen til meg 09.11.20. 

Har tillit til Elkjøp fra tidligere forhåndsbestillinger. 

Lenke til kommentar
MAG8 skrev (Akkurat nå):

Jeg bestilte 22. September 09:02 på Elkjøp. Det står reservert på min ordre også, det er fordi en av de konsollene som er ventet inn på lager 3.11.20, er blitt reservert til meg.

Jeg forventer og tror at de sender xboxen til meg 09.11.20. 

Har tillit til Elkjøp fra tidligere forhåndsbestillinger. 

Vi satser på det altså! Hvis ikke så henter jeg fram oldefar gamle høygaffel og tar kjerra bort til Elkjøp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nacario skrev (1 time siden):

Samtidig r d vel mange flere ps5 enn xsx produsert, kan nesten være likt løp?

Nå har jeg ikke link, så ta det med en klype salt da dette er hentet fra eget hode. Men i et vg intervju noen dager etter at de åpnet forhåndssalget fikk en i Elkjøp spørsmål vedrørende forhåndssalget til xboxx. Da sa han at de regnet med å gå tom for første ladning i løpet av noen dager. På oppfølgningsspørsmål vedrørende hvorfor forhåndssalget varte lengre enn på ps5, sa han at det var en del mindre trøkk sammenlignet med ps5 salget, samt at de fikk inn større parti med xbox series x

 

Da fant jeg link også https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/M3gvB0/ti-ganger-stoerre-interesse-for-ps5-enn-for-xbox-series-x

Endret av Måsadåtten
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (39 minutter siden):

Nå har jeg ikke link, så ta det med en klype salt da dette er hentet fra eget hode. Men i et vg intervju noen dager etter at de åpnet forhåndssalget fikk en i Elkjøp spørsmål vedrørende forhåndssalget til xboxx. Da sa han at de regnet med å gå tom for første ladning i løpet av noen dager. På oppfølgningsspørsmål vedrørende hvorfor forhåndssalget varte lengre enn på ps5, sa han at det var en del mindre trøkk sammenlignet med ps5 salget, samt at de fikk inn større parti med xbox series x

 

Da fant jeg link også https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/M3gvB0/ti-ganger-stoerre-interesse-for-ps5-enn-for-xbox-series-x

Takk! Virker som jeg sikkert må stille opp fysisk i elkjøp megastore ved lansering da jeg pre ordra fra elkjøp så sent som 5.10, men noen allnighter blir d ikke, tenker jeg møter opp fem timer før åpning og så får jeg bare krysse fingra

Lenke til kommentar
nacario skrev (24 minutter siden):

Takk! Virker som jeg sikkert må stille opp fysisk i elkjøp megastore ved lansering da jeg pre ordra fra elkjøp så sent som 5.10, men noen allnighter blir d ikke, tenker jeg møter opp fem timer før åpning og så får jeg bare krysse fingra

Lykke til! Blir spennende å se hvordan dette bærer avsted når det nærmer seg🤗

Lenke til kommentar

60+ grader på toppen. Må nesten montere en hylle over tv-en så ungene ikke kommer borti :P.

Var kanskje ikke en dum ide uansett.. Jeg har Ikea Hemnes tv-benk, og en TV som er like brei som benken. Er litt usikker på hvor jeg skal gjøre av konsollen. Har tenkt på å sage hull, så den kan stå på hylla og stikke opp, men er usikker!

Hvordan har dere tenkt til å oppbevare deres SX?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...