Gå til innhold

Nå som Tesla er detronisert, er det mulig å nå elbilambisjonene i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (2 minutter siden):

Det er ikke det spekulasjonene dine går ut på. Spekulasjonene går ut på hva du tror disse kan brukes til.

I morgen er vi på den åttende måneden hvor fallende salg har sin forklaring i at det er umulig å oppdrive biler.

Den teorien får virkelig kjørt seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
uname -l skrev (På 27.4.2020 den 12.34):

Siden den rådende teorien er at de elendige salgstallene skyldes mangel på biler i hele to kvartaler på rad så antar jeg forumene er fulle av frustrerte kunder som har bestilt bil og må vente i det uendelige. Ikke? På tide å konstruere noen nye forklaringer da.

Elendige salgstall? Tesla var vel omtrent den eneste bilprodusenten som vokste i Q1, og de satte ny rekord. Det var det beste Q1 Tesla noen gang har hatt, og det til tross for at det var da koronakrisen traff.  

uname -l skrev (På 27.4.2020 den 14.01):

Det er en massiv persondyrkelse og kult rundt Musk og Tesla som i størrelse og intensitet ikke finnes maken til. Det kommer til å bli skrevet bøker og avhandlinger om dette i årtier framover.

BMW-fans og VAG-fans(finnes de?) er ikke i samme divisjon en gang. De som kommer nærmest er Trump-fans.

Kilde?  

uname -l skrev (20 minutter siden):

I morgen er vi på den åttende måneden hvor fallende salg har sin forklaring i at det er umulig å oppdrive biler.

Den teorien får virkelig kjørt seg.

Fallende salg? De har hatt en kraftig vekst i salget hele veien. Q1 er det beste Q1 de har hatt noen gang.

Endret av hekomo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
failern skrev (På 27.4.2020 den 12.49):

Jeg tror "koret" er benevnelsen på de som fanatisk hyller alt Musk gjør og ser ikke en eneste negativ ting med Teslaer.

Du har rett i at det blir færre og færre av de, muligens fordi Musk ikke har innfridd så mye og virker å bli mer å mer sær.

Jeg skjønner ikke poenget med å hele tiden snakke om de som "fanatisk hyller". Man kan sitte i årevis og slenge dritt frem og tilbake om "fanatiske hyllere" og "fanatiske hatere", men hva oppnår man med det? Hva med å bare holde seg til saken?

Og å påstå at Musk ikke har innfridd er litt spesielt, da Tesla har klart det kritikerne insisterte på at de aldri ville få til, og nå har de til og med begynt å levere før tiden. Både fabrikken i Kina og Model Y ble ferdige på rekortid. Jeg husker da refrenget blant kritikerne var "haha, fabrikken i Kina er bare et sumpområde og det vil aldri bli noen fabrikk der", og det var også en del som påstod at Model Y bare var en bløff og aldri ville komme ut.

Er det virkelig så vanskelig å innrømme at Tesla og Musk faktisk har klart veldig mye som mange trodde de aldri ville få til?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 time siden):

Tipper de ganske raskt må ut og hente mer penger for å holde driften i gang. Kun to måneder siden de fikk inn 2,3 milliarder USD.

Du har tippet ganske mye gjennom tidene, og stort sett har du tippet feil. Du er klar over at de har over åtte milliarder på bok, og at de nettopp gikk med et lite overskudd, ikke sant? Klarer du ikke engang å innrømme at Tesla har mye penger på bok og sannsynligvis vil ha nok til å klare seg ganske lenge?

Her er litt mer feilet tipping fra din side, for eksempel gullkornet "For året så er det null sjans for 360K Model 3 og et ansvarlig selskap ville redusert forventningene" (de leverte over 367K):

Eller at det visstnok var "umulig" for Tesla å levere 80-100K biler i Q2 2019 (de leverte 95K), og at de kunne gå konkurs:

Litt mer "treffsikker tipping":

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (7 minutter siden):

Du har tippet ganske mye gjennom tidene, og stort sett har du tippet feil. Du er klar over at de har over åtte milliarder på bok, og at de nettopp gikk med et lite overskudd, ikke sant? Klarer du ikke engang å innrømme at Tesla har mye penger på bok og sannsynligvis vil ha nok til å klare seg ganske lenge?

Jeg har akkurat forklart hvorfor de ikke har 8 milliarder på bok og at de på direkte spørsmål nekter å svare.

hekomo skrev (8 minutter siden):

Her er litt mer feilet tipping fra din side, for eksempel gullkornet "For året så er det null sjans for 360K Model 3 og et ansvarlig selskap ville redusert forventningene" (de leverte over 367K):

Feil tipping? De solgte 367 000 totalt og 300 000 Model 3. Så da tippet jeg rett.

hekomo skrev (14 minutter siden):

Eller at det visstnok var "umulig" for Tesla å levere 80-100K biler i Q2 2019 (de leverte 95K), og at de kunne gå konkurs:

Igjen så klarer du ikke å skille mellom Model 3-salg og totalsalg. De leverte 77 00 Model 3 i Q2 2019.

Du har vært flink til å lete opp gamle innlegg. Da gjenstår å bruke det du har oppe i hodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
hekomo skrev (21 minutter siden):

Elendige salgstall? Tesla var vel omtrent den eneste bilprodusenten som vokste i Q1, og de satte ny rekord. Det var det beste Q1 Tesla noen gang har hatt, og det til tross for at det var da koronakrisen traff.  

Kilde?  

Fallende salg? De har hatt en kraftig vekst i salget hele veien. Q1 er det beste Q1 de har hatt noen gang.

Diskusjonen er salget i det modne elbilmarkedet i Norge. Igjen så klarer du ikke å lese og forstå det andre har skrevet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
uname -l skrev (15 minutter siden):

Jeg har akkurat forklart hvorfor de ikke har 8 milliarder på bok og at de på direkte spørsmål nekter å svare.

Feil tipping? De solgte 367 000 totalt og 300 000 Model 3. Så da tippet jeg rett.

Igjen så klarer du ikke å skille mellom Model 3-salg og totalsalg. De leverte 77 00 Model 3 i Q2 2019.

Du har vært flink til å lete opp gamle innlegg. Da gjenstår å bruke det du har oppe i hodet.

Vel, de hadde i det minste 8 milliarder på bok og gikk med et lite overskudd i Q1. De har mer enn nok penger til å holde ut lenge. Og skulle det gå for lang tid så vil de kunne hente inn penger fra markedet. Aksjekursen ligger jo opp mot 900 nå, så det bør være veldig enkelt.

Du tippet jo ikke rett når du tippet at de ikke ville klare 360K leverte biler. Guidingen til Tesla var snakk om totalsalg og ikke bare Model 3.

Uansett så har du ikke akkurat vært fryktelig treffsikker med tippingen din så langt (som stort sett har gått ut på å tippe at Tesla vil bomme på mål og gå konkurs).

uname -l skrev (15 minutter siden):

Diskusjonen er salget i det modne elbilmarkedet i Norge. Igjen så klarer du ikke å lese og forstå det andre har skrevet.

Det nytter ikke å kirsebærplukke et enkeltmarked og generalisere ut ifra det. Teslas salgt har økt kraftig totalt sett, og de har vært begrenset av produksjon snarere enn etterspørsel. De har måttet velge hvilke markeder som skal få mange biler, så alle markeder kan ikke få mange biler hele tiden.

Endret av hekomo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 minutter siden):

Du tippet jo ikke rett når du tippet at de ikke ville klare 360K leverte biler. Guidingen til Tesla var snakk om totalsalg og ikke bare Model 3.

Det spiller ingen rolle. Du prøvde deg med en bløff om at jeg hadde tatt feil og her er hva jeg skrev.

"For året så er det null sjans for 360K Model 3 og et ansvarlig selskap ville redusert forventningene."

Når det gjelder guiding så spriket den fra time til time og så mye at SEC måtte dra Musk til retten.

hekomo skrev (4 minutter siden):

Det nytter ikke å kirsebærplukke et enkeltmarked og generalisere ut ifra det. Teslas salgt har økt kraftig totalt sett, og de har vært begrenset av produksjon snarere enn etterspørsel. De har måttet velge hvilke markeder som skal få mange biler, så alle markeder kan ikke få mange biler hele tiden.

Igjen det spiller ingen rolle hva du mener at jeg skrev. Det var snakk om Norge.Og her kan vi se at Audi e-tron har flere dager i april med enkeltsalg større enn det Model 3 har totalt for hele måneden. Dette er hva som skjer i et modent elbilmarked når konkurrentene kommer på banen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 time siden):

Dette er hva som skjer i et modent elbilmarked når konkurrentene kommer på banen.

So? Konkurranse er da sunt? Dette totalt sett være en svært bra ting, syns du ikke? At flere og flere kjører elbil. Hadde det ikke vært for Tesla så hadde ikke E-Tron blitt lansert når den ble :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 4/30/2020 at 2:08 PM, hekomo said:

Det er ikke det spekulasjonene dine går ut på. Spekulasjonene går ut på hva du tror disse kan brukes til.

Hadde du noen god forklaring på Model Y vin?
Eller passet det ikke helt med bortforklaringen din?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Marzo skrev (3 timer siden):

Hadde du noen god forklaring på Model Y vin?
Eller passet det ikke helt med bortforklaringen din?

Det er en kjent sak at VIN ikke nødvendigvis forlater fabrikken i nøyaktige VIN serier, og enda mindre ved leveringer. Dette har vært tatt opp i mange forumer før også:
https://themustangsource.com/forums/f637/sequential-vin-s-build-dates-408078/
https://www.cadillacforums.com/threads/are-vin-numbers-sequential.587969/
https://5thgenrams.com/community/threads/are-vin-numbers-sequential.4017/

VIN blir satt etter at man har en bekreftet bestilling, ikke når bilen er ferdig produsert og levert. Om du og jeg bestiller to BMWer samtidig, men jeg bestiller med en annen option (Induvidual f.eks), så kan det bety at du får bilen før meg, selv om min VIN kanskje er lavere enn din. Det er ikke slik at de ikke fyller en assembly linje i henhold til registrerte VIN, da ville man fått ufattelige mange hull og vent i produksjonen, så de setter i gang produksjonen iht det som er best mtp kapasitet og effektivitet samt avtaler med kunder. Noen kunder for f.eks en prioritering, og bare der roter du til sekvensen.

For tungvekterne så vil jeg anta at dette er mer nøyaktig, de har nok større kontroll på ledetid når det kommer til delene enn Tesla har, men det er vist at mange andre bilmerker også kan ha flere tusen i forskjell på VIN selv med omtrent lik levering - og til med etter. Dette er overhodet ikke unikt. Det kan være så enkelt som at man venter på en sen levering på setene til bilen du bestilte, og derfor så går bilen din i produksjon to dager (eksempel) senere enn resten av produksjonen. Det kan også være ting som leveringstider/transport, det kan være problemer på bilen eller produksjonsanlegg. Da kan det potensielt være hundrevis av biler som gikk foran din på den andre linjen. Hvis jeg stikker på kaia i Drammen og kikker på VIN på BMWene som kom, så skal jeg vedde skjorta mi på at de kan være ganske random, selvom de blir levert likt. Det ville vært et logistisk mareritt om BMW måtte levere biler nøyaktig i VIN sekvens, det ville jo vært en omtrent umulig oppgave å følge opp bare mtp volumet alene

TL:DR
Det er overhodet ingenting som tilsier at man ikke kan levere S/N 2 før S/N 1. Dette gjelder ikke bare bilindustrien. Eksemplene over er .. eksempler. Om du ønsker mer info om slikt, så er det jo ikke verre enn at du tar en telefon til en større forhandler og hører :)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, bshagen said:

Det er en kjent sak at VIN ikke nødvendigvis forlater fabrikken i nøyaktige VIN serier, og enda mindre ved leveringer. Dette har vært tatt opp i mange forumer før også:
https://themustangsource.com/forums/f637/sequential-vin-s-build-dates-408078/
https://www.cadillacforums.com/threads/are-vin-numbers-sequential.587969/
https://5thgenrams.com/community/threads/are-vin-numbers-sequential.4017/

VIN blir satt etter at man har en bekreftet bestilling, ikke når bilen er ferdig produsert og levert. Om du og jeg bestiller to BMWer samtidig, men jeg bestiller med en annen option (Induvidual f.eks), så kan det bety at du får bilen før meg, selv om min VIN kanskje er lavere enn din. Det er ikke slik at de ikke fyller en assembly linje i henhold til registrerte VIN, da ville man fått ufattelige mange hull og vent i produksjonen, så de setter i gang produksjonen iht det som er best mtp kapasitet og effektivitet samt avtaler med kunder. Noen kunder for f.eks en prioritering, og bare der roter du til sekvensen.

For tungvekterne så vil jeg anta at dette er mer nøyaktig, de har nok større kontroll på ledetid når det kommer til delene enn Tesla har, men det er vist at mange andre bilmerker også kan ha flere tusen i forskjell på VIN selv med omtrent lik levering - og til med etter. Dette er overhodet ikke unikt. Det kan være så enkelt som at man venter på en sen levering på setene til bilen du bestilte, og derfor så går bilen din i produksjon to dager (eksempel) senere enn resten av produksjonen. Det kan også være ting som leveringstider/transport, det kan være problemer på bilen eller produksjonsanlegg. Da kan det potensielt være hundrevis av biler som gikk foran din på den andre linjen. Hvis jeg stikker på kaia i Drammen og kikker på VIN på BMWene som kom, så skal jeg vedde skjorta mi på at de kan være ganske random, selvom de blir levert likt. Det ville vært et logistisk mareritt om BMW måtte levere biler nøyaktig i VIN sekvens, det ville jo vært en omtrent umulig oppgave å følge opp bare mtp volumet alene

TL:DR
Det er overhodet ingenting som tilsier at man ikke kan levere S/N 2 før S/N 1. Dette gjelder ikke bare bilindustrien. Eksemplene over er .. eksempler. Om du ønsker mer info om slikt, så er det jo ikke verre enn at du tar en telefon til en større forhandler og hører :)

 

Jeg ser at du ikke er så godt bevandret i bilbransje eller delesalg.

Det er overhodet ikke en kjent sak at VIN fraviker fra produksjons serier. Faktisk er det elementær kunnskap for bilbransjen.
Helt siden T-forden har biler blitt produsert ut i fra serienummer. Det fremheves på en hver bilauksjon hvor biler har lave VIN.
Samme gjelder også for Tesla som jeg allerede har påpekt.

Jeg har ingen personlig erfaring men kan tenke meg det finnes noen unntak for fabrikker som bygde biler manuelt for 50 år siden hvor Truls ble ferdig med sin bil før Kjell som mista skrutrekkeren..
Forum linkene dine viser bare at det finnes noen få som sitter med samme oppfatning som deg, uten noen direkte kunnskap.

 

For å forklare deg ut i fra BMW eksempelet ditt. Nei VIN blir ikke satt når man bekrefter bestillingen.
Kunden vil få en produksjons dato/uke når fabrikken har planlagt produksjon av bilen. Da vet de at alle underleverandører har forpliktet seg til å levere de nødvendig deler til avtalt tid. Bilene produseres ut i fra bestillingslisten og VIN opprettes i det bilen går i produksjon.
Når bilen er produsert vil kunden kunne få vite sitt VIN.

Fabrikken til BMW er et imponerende logistikk senter. I verdensklasse!
Her har de normalt et delelager som huser 6 timer produksjon. (eller var det 12?).
De er helt avhengige av at produksjonen og deleleveransen går på skinner.
Dersom du bestiller en bil som de har problemer med å få deler til, feks soltak som vi ser til tider.
Så vil de ikke produsere bilen før dette er bekreftet.

De vil under ingen omstendighet produsere bilene halvferdige, for å ta de ut av samlebåndet og lagre de til delen kommer tilbake på lager. De vil heller ikke reservere VIN til biler før de har deler tilgjengelig. Logistikken ville vært et helvete!


Du ser også ut til å blande inn leveringsdato eller registreringsdato med VIN. Dette har ingen sammenheng.
Jeg trodde ikke det var nødvendig på påpeke, men det er ganske selvforklarende at en bil som må fraktes på båt i 8 uker før den ankommer sluttkunden ikke er like ny som en som kunden henter på fabrikken selv.

Scenariet du beskriver ser ut til å være tatt ut fra en barnebok. Ingen bil fabrikker holder på med det du prøver å skissere.

Du kan gjerne dra ned på kaien i Drammen å lese av VIN så vil du se at det ikker er så random. Eller du kan søke opp kjøretøy registeret på nett å se der. Forhandlere har vanligvis skiltserier på 50stk i hver forsendelse, så du kan enkelt sjekke opp de siste registrerte BMW 3 serie å se selv.

Eller hvis du ikke vil lete så langt tilbake kan du se mine eksempler for Tesla som allerede er lagt frem. Eller enda bedre, prøve å finne eksempler på at jeg tar feil.

Vær så snill å slutt å forklar ting du ikke har peiling på til folk, og vertfall ikke til meg som har litt over snittet kjennskap til det.

 

Endret av Marzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser man over et kvartal eller to er VIN-nummerene ganske kronologiske, men de er ikke helt kronologiske. Til den grad jeg har klart å fastslå oppretter Tesla serier med VINs, av forskjellige varianter, og så når de får inn en bestilling på en gitt variant tildeler de et VIN til denne bestillingen. Når de har fått tildelt et tilstrekkelig antall av en serie (gjerne alle), setter de denne serien med VINs i produksjon.

Da risikerer man også at Tesla oppretter en serie med f.eks 500 VINs av en gitt variant, og så er akkurat den varianten ikke så populær som de trodde, og så ender de opp med å produsere 100 stk, så en måned senere 100 stk, så en måned senere 100 stk, osv, selv om det produseres masse biler med senere VIN mellom disse.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (På 30.4.2020 den 10.27):

Bommen kom ikke pga Tesla tuklet med serienummer, men pga utleveringer til Asia og Europa ble det vanskeligere å følge opp.
Nettopp av samme grunn som jeg prøvde forklare deg tidligere når du viser til globale tall og ikke vil vedgå trender i dedikerte land hvor vi kan bruke mer nøyaktig data.. 


Poenget mitt var at du kommer med påstander hele tiden som er direkte feil!
Enten gjør du dette bevisst for reel data ikke gir deg den informasjonen du ønsker, eller så misforstår du.

En Tesla med et lavere serienummer blitt produsert tidligere enn en bil med høyere serienummer.
30% av bilene registrert i Q1 i Norge hadde lavere serienummer enn den registrert 31.12.2019.

Tesla var ikke utsolgt, de får ikke tilsendt VIN fra staten og hva enn du klarer å diske opp med neste gang er det neppe noe mer hold i.

HVa er det egentlig du prøver å bevise? Er du så opphengt i om VIN er strengt kronologisk at du har glemt hva du hadde tenkt å bruke det til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (33 minutter siden):

HVa er det egentlig du prøver å bevise? Er du så opphengt i om VIN er strengt kronologisk at du har glemt hva du hadde tenkt å bruke det til?

Tror ingen har glemt det. Marzos glimrende VIN-analyse viser sammen med en hel rekke andre holdepunkter det alle kan se, nemlig at det lave salget av Model 3 skyldes svikt i etterspørselen og ikke noen manko på biler. Denne teorien om mangel på biler begynner vel kanskje å bli litt absurd nå som man er på åttende måned med anemisk salg. Samtidig rapporter Tesla i regnskapene om rekordhøy lagerbeholdning på $4,5 milliarder dollar. Det er mange biler det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -l skrev (3 minutter siden):

Tror ingen har glemt det. Marzos glimrende VIN-analyse viser sammen med en hel rekke andre holdepunkter det alle kan se, nemlig at det lave salget av Model 3 skyldes svikt i etterspørselen og ikke noen manko på biler. Denne teorien om mangel på biler begynner vel kanskje å bli litt absurd nå som man er på åttende måned med anemisk salg. Samtidig rapporter Tesla i regnskapene om rekordhøy lagerbeholdning på $4,5 milliarder dollar. Det er mange biler det.

Salgstall for Europa viste stigende tall kvartal for kvartal i hele 2019.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, Kahuna said:

HVa er det egentlig du prøver å bevise? Er du så opphengt i om VIN er strengt kronologisk at du har glemt hva du hadde tenkt å bruke det til?

Jeg prøver ikke, hvis du ikke allerede har innsett det...

Jeg er ikke så opptatt av VIN, men synes det er underholdende å sjekke opp påstandene dine for å avsløre hvor lite som stemmer av det du skriver.

Hvorfor har du ikke svart på noen av spørsmålene du har fått om påstandene dine?

Du mente Tesla fikk tildelt VIN fra myndighetene?

Du mente Tesla solgte alle bilene de hadde produsert i 2019.
Gode estimater tilsier over 15 tusen biler i Q4 og nå nesten 30k biler i Q1 på lager.
Det samme viser registreringsstatistikken her i Norge.

 

Du mener Tesla ikke har numeriske VIN. Noe vi tydelig ser Tesla har på alle sine modeller inkl Y som kun har levert et fåtall biler.
Du er blitt oppfordret til å motbevise dette men oppgaven ser ut til å ta mer tid enn du trodde..

Det var sikkert flere, men de er fortrengt..

Jeg regner med det ikke er den siste tesla bløffen du kommer med her, så vi må handle inn noen tønner med salt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
On 5/5/2020 at 3:52 PM, Espen Hugaas Andersen said:

Ser man over et kvartal eller to er VIN-nummerene ganske kronologiske, men de er ikke helt kronologiske. Til den grad jeg har klart å fastslå oppretter Tesla serier med VINs, av forskjellige varianter, og så når de får inn en bestilling på en gitt variant tildeler de et VIN til denne bestillingen. Når de har fått tildelt et tilstrekkelig antall av en serie (gjerne alle), setter de denne serien med VINs i produksjon.

Da risikerer man også at Tesla oppretter en serie med f.eks 500 VINs av en gitt variant, og så er akkurat den varianten ikke så populær som de trodde, og så ender de opp med å produsere 100 stk, så en måned senere 100 stk, så en måned senere 100 stk, osv, selv om det produseres masse biler med senere VIN mellom disse.

Det stemmer ikke. Jeg har nå tatt en vilkårlig liste med VIN fra både inn og utland.

Tesla VIN følger bransjestandard:
1-3 : Produsent
4: Modell
5: Karosseri type
6: Utstyrsmodell
7: Batteri
8: Motor
9: Check Character
10: Årsmodell
11: Produksjonssted
12-17: Serienummer

Som nevnt tidligere har jeg sett andre produsenter skille på høyre og ventestyrte biler ut i fra serienummer. 

Bruker vi VIN fra bilene som Tesla UK har i sin inventory liste så ser vi at disse bilene har F i bodytype, mot venstrestyrte som har E.
Sammenligner vi serienummer mot biler i Norge og andre land så ser vi at disse er tett opp mot samme serier.
Mye tyder på at alle er helt kronologiske.

Jeg har også lagt til de to Model 3 som ble privat importert i 2018 i oversikten, sammen med bilene som ble brukt i presseomtaler når bilene kom til Norge. Som vi ser har disse lave serienummer på 20xxxx.
Til sammenligning har 2018 modellene VIN 3073 og 5241.

Jeg klarer ikke finne noe som vitner om at Tesla sine serienummer er irregulære. Bortsett fra et par som tror de er det...

 

image.thumb.png.39f448fb89b94db61be7ff6e9462f5b3.png

Endret av Marzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tesla leverer fortsatt ut biler i Norge som er produsert i 2019.

Feks serienummer 547524 https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=EB41364

Og 561550 https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=EB41367 

Tror ikke dette er biler som er avvist ettersom de blir førstegangsregistrert før de hentes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...