Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gadden skrev (Akkurat nå):

Etterpåklokskap er lett.

Det kan man si, men de fortsetter jo! Må jo kjøre en stram linje kjappest mulig, for å prøve å begrense det her mest mulig! Kjenner jeg blir så oppgitt.  Det er riktig at å stenge landet med engang, er en vrien avgjørelse, men hva er vitsen med å ikke kjøre på nå? Man har startet med noen få tiltak, skal vi vente litt så ting blir skikkelig mye verre, og så være etterpåklok nok en gang? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b6487...931
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Det kan man si, men de fortsetter jo! Må jo kjøre en stram linje kjappest mulig, for å prøve å begrense det her mest mulig! Kjenner jeg blir så oppgitt.  Det er riktig at å stenge landet med engang, er en vrien avgjørelse, men hva er vitsen med å ikke kjøre på nå? Man har startet med noen få tiltak, skal vi vente litt så ting blir skikkelig mye verre, og så være etterpåklok nok en gang? 

Folk har jo hamstra allerde nå, så portforbud burde jo være grei skuring. 

Anonymous poster hash: b6487...931

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Simkin said:

Hvordan kan sjansen være stor for å bli svært syk å havne på sykehus, når 80% får milde eller ingen symptomer? Hvis du i tillegg tilhører gruppen 0.2% for å dø, så er sjansen stor for at du må på sykehus?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Pr skrivende stund så har 91% milde symptomer.

 

Jeg kommer til å rapportere disse innleggende dine, som inneholder feil. gang på gang.

Du gjør noen feil her.. Det kan jo likevel vise seg at sluttresultatet blir at 91% er """milde""" men:

1266 har dødd allerede. Disse var åpenbart ikke milde... Av de med utfall er 47% døde.

Tidligere har Italia lagt på omtrent 50% av de med påvist sykdom på sykehus, og 100% av disse igjen trenger oksygen. Jeg vet ikke hvor "mildt" dette er.

Jeg har ikke sett siste tall, men når man blir innlagt på sykehus, så kan nok diskutere hvor "milde" disse symptomene er...?

Er det noen som har siste breakdown fra Italia?

Tidligere tall har vært 9-11% på intensivavdeling, og hvis man regner alle som ikke ligger i respirator som "milde symptomer" så stemmer nok det du sier, men jeg synes det er å strekke definisjonen av "milde symptomer" lovlig langt, dersom man må i respirator eller ha sepsis for  å ikke bli regnet som "mild"

Edit:

Her er for noen dager siden...

Quote

In spite of all these heavy measures, the epidemic has continued to spread. The diffusion index (a measure of how many people one patient can infect) is high (2.5), and the mortality rate is 3.5 out of 100 patients. As of today, March 9, Italy has 7,985 cases, 463 dead, and 724 recovered. Now Italy has 4,316 hospitalized patients with symptoms, of which 733 are in intensive care, while 2,936 are in isolation at home. These are the numbers we know, but the virus is very likely to be far more prevalent than we think.

De regner ICU og "vanlig sykehus" adskilt også, så man må summere dem for å finne andelen som totalt er innlagt på sykehus. Ca 5000 av ca 8000 var på sykehus der, så over 60%.

Siden den gang har også antall døde steget langt mer enn antall friskmeldte...det er bare fire dager siden, og vi er oppe i 1266 døde mens bare 1439 er friskmeldte. Fra 39% da  til 47% nå av utfall er døde.

Endret av pappkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Benbjo said:

Hvis barna er over 5 så. Mange unger i Norge under 5. 

Så lenge de er over 2 så klarer de seg med minimal hjelp. Jeg har barn selv, jeg vet hva de kan klare.

Det vil nok ikke akkuratt bli modelloppdragelse i tidsperioden, men de vil klare seg og du vil unngå at du sprer smitten til familie og venner.

Lenke til kommentar

Trumps datter Ivanka har også hatt lengre møter med andre som i ettertid har testet positivt for viruset.

Hun har vært hjemme i dag, men viser ikke symptomer, så hun ser ingen grunn til å bli karantene, å uttaler at hun er tilbake i det hvite hus i morgen.

I følge uttalelsen fra Trump-familien, er det ingen informasjon om at hun er testet, kun at hun ikke viser symptomer etter en dag, så hun går tilbake på jobb.

Snakk om tullinger ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, 0laf said:

 

"Milde symptomer" referer til de som ikke må legges inn på sykehus for intensiv overvåking og pustemaskin, det betyr ikke at du er tipp-topp og hoster litt.

https://www.thecut.com/2020/03/what-are-the-symptoms-of-mild-coronavirus.html

"...cases classified as “mild” by doctors in China include those that develop into pneumonia, and “severe” means needing machine-assisted breathing. Cases deemed “critical,” he says, involve respiratory failure or multi-organ failure"

-

Statistikk fra Kina viser at 20% får alvorlige symptomer, og krever assistert pusting, tallet er trolig høyere for den europeiske varianten av viruset.

Dødeligheten er anslått til 3.4% i gjennomsnitt, langt høyere for eldre med andre underliggende sykdommer, lavere for unge friske mennesker, men man kan åpenbart stryke flagget av dette, uansett alder.
 

Dette er dessverre også feil...

Se innlegg over. Italia har hittil hatt 60-70% totalt på sykehus av de påviste, og de eneste som ikke er "milde" med denne definisjonen er de som ligger i respirator eller av andre grunner er i ICU.

Som du er ikke på så er det ganske misvisende å si at alle som ikke ligger i respirator har "mild sykdom".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DårligNavn skrev (1 minutt siden):

Og allikevel har både Danmark og Polen stengt grensene før oss.

Er en grunn til at den norske krona er 1.50 mot den danske, danskene passer på seg selv og er ikke like globalistiske som norge, det liker markedet.

Med å stenge grensene vil situasjonen bli mer oversiktlig og enklere å håndtere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
pappkake skrev (2 minutter siden):

Dette er dessverre også feil...

Se innlegg over. Italia har hittil hatt 60-70% totalt på sykehus av de påviste, og de eneste som ikke er "milde" med denne definisjonen er de som ligger i respirator eller av andre grunner er i ICU.

Som du er ikke på så er det ganske misvisende å si at alle som ikke ligger i respirator har "mild sykdom".

Men kan det også være grunn til høy dødsrate? At de overfyller sengeplasser med folk som kanskje like gjerne kunne vært hjemme?  Det er klart det stjeler fokus og ressurser av å ha mange med moderate(milde) symptomer på sykehus

Lenke til kommentar

Hva fan?

Sitat

Til myndighetene:
Jeg holder meg hjemme, er i karantene etter nye anbefalinger fra Folkehelseinstituttet fordi jeg har reist og kommet hjem til Norge etter 27.februar. Alle mine reiser frem til 1.mai er avlyst, og flere blir det nok. Jeg holder barna hjemme fra skole og barnehage, de får ikke møte venner eller gå i butikken eller i det hele tatt gå ut uten at vi er med og vi er inne i en skog uten folk (kjørt egen bil eller syklet dit vi skal). Mannen min er musiker, alle hans konserter er avlyst i første omgang frem til midten av april og sikkert ut sommeren og mer til. Jeg er sjef. Alle de ansatte på Oslo World har hjemmekontor. Altså. Veldig spesiell situasjon, håper mange med meg gjør det samme, respekterer alle råd man får. MEN i dag fikk jeg hjem min mor, som har vært ute på reise. På Gardermoen var det ca 3 cm mellom hver person i verdens lengste passkontrollkø (den var selvfølgelig meget underbemannet). Det kom i dag inn fly til Oslo Lufthavn hvert 5.minutt. Mamma kom fra Doha. Men det kom fly fra hele verden, alle sto i samme kø. Ingen ble testet ved ankomst. Ingen ble spurt om hvor de kom fra, hvor de skulle. Ingen ble satt i karantene. Tusenvis av pasasjerer som har reist rundt i verden. Hva slags kontroll er det? Er det sånn at man baserer også det på tillit til folket? Må da gå an å ha en grensekontroll når man virkelig trenger det? Eller er regjeringen bare opptatt av å ta de som sykler over grensen i nord, de som faktisk trengte vår beskyttelse??? Så, da kommer man til OSLO fra Madrid, ingen kontroll, ingen spørsmål, folk kommer seg ut i verden, inn på toget, i butikken. Altså, kan noen jeg kjenner forklare meg hvordan dette henger sammen?
(Jeg var så klart ikke på Gardermoen, har ingen symptomer på Covid-19, men er i karantene og respekterer det ....bare så det er sagt..) Erna Solberg ? Bent Høie? Høyre??? Vi har ikke kontroll er vel bare forbokstaven. NRK Nyheter NRK Camilla Stoltenberg

 

Endret av Jarmo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
pappkake skrev (5 minutter siden):

Som du er ikke på så er det ganske misvisende å si at alle som ikke ligger i respirator har "mild sykdom".

Men er det så mange personer som kan komme seg av lungebetennelse på egenhånd? Det er ganske mange som ikke er innlagt på sykehus, og som overlever. På et eller annet vis...

"Det er deilig å være norsk i Danmark" gjelder ikke lengre, altså.

Endret av Budeia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...