Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (10 minutter siden):

(...)

– I dag kan du komme fra Bangkok eller andre steder og labbe rett ut av flyet og inn til Oslo, uten at du blir kontrollert for om du har med deg smitte. Jeg mener det ikke går lenger. Mange kan i dag gå rundt i Oslo og være smittet fordi de har tatt med seg smitten fra utlandet.

har de ikke engang fått på plass screening av nordmenn som kommer hjem?? sjokkert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benbjo skrev (5 minutter siden):

Har du lest artikkelen som pappkake lenket til? Avfeier du det? 

He added: "You have no idea how many young people are here, I mean even 20-year-olds with no underlying conditions, in need of assisted breathing because of horrible pneumonia.

I den siste linken hans så sto det at den yngste var 38. 

She said: "There are a lot of young people in our Intensive Care Units (ICUs) - our youngest is a 38-year-old who had had no comorbidities (underlying health problems).

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Benbjo said:

Har du lest artikkelen som pappkake lenket til? Avfeier du det? 

He added: "You have no idea how many young people are here, I mean even 20-year-olds with no underlying conditions, in need of assisted breathing because of horrible pneumonia.

"Fake news!"

?

Selvfølgelig KAN det være det, men for oss som har vært i tråden i mer enn de fem dagene etter at dette ble kjent for den gjengse nordmann så er bildet ganske mye mer alvorlig enn "influensa".

Som jeg har sagt tidligere; da jeg fikk dette klippet var det ledsaget av en artikkel i en av Italias største aviser, men jeg kan ikke italiensk og jeg husker ikke hvilken det var.

Jeg brukte Google Translate på artikkelen og det var 100% samme innhold som i lydklippene, bortsett fra at det var skrevet som "en anonym doktor ved et sykehus sier i et lydklipp at ..."

Uansett har vi haugevis av lignende historier, og dette med at 91% i Italia har "milde" symptomer når dette er tallet på de som ikke ligger i respirator forteller jo litt om hvor mye visse har satt seg inn i realitetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Simkin said:

I den siste linken hans så sto det at den yngste var 38. 

She said: "There are a lot of young people in our Intensive Care Units (ICUs) - our youngest is a 38-year-old who had had no comorbidities (underlying health problems).

Det er TO lydklipp. Himmel og hav, er det så vanskelig å gjøre grunnleggende research? Det ligger jo på den siden jeg linket til...

Hun dama snakker om ICU-avdelingen, hvor den yngste er 38. Han andre sier akkurat det som @Benbjo sier over.

Quote

You have no idea how many young people are here, I mean even 20-year-olds with no underlying conditions, in need of assisted breathing because of horrible pneumonia.

Dette er "milde" tilfeller som ikke er i ICU. I den andre oversettelsen sier de at dette er snakk om CPAP, altså ikke intubering/ICU. "Assisted breathing" kan være mer enn respirator.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Baranladion said:

Men er det verre i Italia enn andre steder? Siden andre steder rapporteres det jo stadig om at det er eldre og andre med underliggende sykdommer som primært legges inn? Hva er så spesielt med Italia? 

Dette har vært tatt opp tidligere, men det er vanskelig å si. Åpenbart hjelper det lite at omfangt er så stort og at helsevesenet har kollapset, men det er også forkjskjellige "strains". Jeg har skrevet mye om dette tidligere i tråden, men nå har det jo tatt helt av her så all nyttig informasjon forsvinner fem sider bak før noen rekker å få det med seg.

Iran er også ILLE, langt langt verre enn det sies.

Sør-Korea er landet som klarer seg best i forhold til utfordring, men så gjør de også alt rett....hadde de hatt FHI bak rattet hadde de vært døde alle mann nå...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Snikpellik said:

Expressen, via VG:

Stockholm kan settes i karantene

"Den svenske avisen Expressen melder at lokale myndigheter (länstyrelsen) i Stockholm planlegger for å kunne sette Stockholm i karantene.

Ola Slettenmark, leder for koordinering i fylkesnemda i Stockholm  sier blant annet:

– Vi ser nå på hvordan det skulle slå ut om man innfører rent geografiske avgrensninger.

Dette er lignende tiltak som er gjennomført i Kina og Italia for å hindre smitte av coronaviruset."

 

Fra ingen tiltak til å se på å sette en hel by i karantene?

Lenke til kommentar
pappkake skrev (10 minutter siden):

Det er TO lydklipp. Himmel og hav, er det så vanskelig å gjøre grunnleggende research? Det ligger jo på den siden jeg linket til...

Hun dama snakker om ICU-avdelingen, hvor den yngste er 38. Han andre sier akkurat det som @Benbjo sier over.

Dette er "milde" tilfeller som ikke er i ICU. I den andre oversettelsen sier de at dette er snakk om CPAP, altså ikke intubering/ICU. "Assisted breathing" kan være mer enn respirator.

Lydklippet er ikke noe verifisert så den driter jeg i. Det kan like gjerne være 2 snekkere. Jeg skal lese gjennom linken din, jeg var litt kjapp der.

Hvordan er tallene fra Kina? Ligger det en haug med 20 åringer på sykehus der også?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Simkin said:

Lydklippet er ikke noe verifisert så den driter jeg i. Det kan like gjerne være 2 snekkere. Jeg skal lese gjennom linken din, jeg var litt kjapp der.

Hvordan er tallene fra Kina? Ligger det en haug med 20 åringer på sykehus der også?

Er ikke varianten i Italia (og Norge) den muterte mye mer aggressive varianten? Sør-Korea har visstnok den milde. 

Forstår ikke hvorfor du forkaster uttalelsene til legene. Uansett, man trenger bare se på tallene. 50% av de innlagte i Italia er under 60. Da er jo en stor andel mellom 20 og 40. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (3 minutter siden):

Er ikke varianten i Italia (og Norge) den muterte mye mer aggressive varianten? Sør-Korea har visstnok den milde. 

Forskere som følger dette sier at det ikke tyder på at den muterte varianten er noe mer dødelig.

https://www.google.com/amp/s/www.wsj.com/amp/articles/scientists-say-coronavirus-mutations-arent-more-deadly-or-contagious-11583528742

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...