Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Benbjo skrev (1 time siden):

De hadde vel funnet minst 1 som var sannsynlig. Så er det nok en del som ble smittet, men få/ingen symptomer som har smittet videre igjen til folk som nå er innlagt. 

Det er nok det, for smitten kan selvfølgelig ikke komme fra noe annet. All smitte fremover skyldes demonstrasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (4 timer siden):

Hadde fullblods lungebetennelse i mars selv men ble ikke testet med årsak "vi tester bare de som har vært utenlands, helsepersonell m.m.". Norsk helsevesen ;)

Hadde nok ikke blitt testet dersom jeg ikke var bløder med høyt blodtrykk, vet legen min måtte kjempe ganske hardt for at prøven min skulle bli analysert.Dagen før jeg ble testet var jeg på stadiet hvor jeg slet med å puste og på de verste dagene datt jeg en del inn og ut av bevisthet, når jeg og bor alene uten at noen kunne fylle med meg var det hele komplett å jeg endte til slutt med å ringe nødnummeret, dagen etter ble jeg testet. 

Lenke til kommentar

Uten å konsekvent skulle friskmelde seg, så kan det se ut å ha vært min oppmerksomhet på at hele skalaen fra ingen symptomer til milde symptomer, og til helt for jævlige symptomer (kunnskapen) som satte en på vakt.

Altså skal ikke direkte friskmelde noen av oss to sånn uten videre, men det kan virke som om at vi kanskje ikke har COVID-19. Dersom vi har det så er symptomene så milde at legevakten ikke bryr seg. Kommer det nye symptomer så er det vel bare å ta kontakt med fastlegen tenker jeg. Inntil videre så får en forsøke å nyte det sparsommelige solskinnet man har fått i Rogaland. Altså mot normalt fint vær i disse dager.

Endret av G
Lenke til kommentar
xRun skrev (På 18.6.2020 den 23.53):

Florida:

  Vis skjult innhold

FLA18juni.png.0029ebeadebe6d3ff2d361ca6378e237.png


USA:

  Vis skjult innhold

.USA18juni.png.0723729e05d289497a2e7d3c3113e3d9.png

 

Update:

Florida:
Dagens tall: 5511 siste døgn (største 1-dags økning så langt). 
Kurven nedenfor viser tall rapportert frem til i går.


USA:
Kurven nedenfor viser tall rapportert frem til i går, da det var 36 015 nye rapporterte tilfeller.
Totalt sett er landet tilbake til ca. antall rapporterte tilfeller 1. mai, da det ble rapportert 36 090 nye tilfeller.
Dagen med høyest antall nye rapporterte tilfeller i kurven var 24. april med 39 072.


Økningen i rapporterte tilfeller gjenspeiles også i innleggelser, men lagger noen dager etter.
Tallene i dag er et snapshot av spredningen som skjedde fra ca. 1-2 uker tilbake. Evt. innstramming av tiltak i dag vil ikke ha synlig effekt på rapporterte tall før etter rundt 2 uker. 

Dr. Fauci under høringen i går: De neste to ukene er kritisk.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Guest b6487...931 said:

Vet du, min erfaring fra kontakt med helsenorge via telefon, og med  flere unger, kronisk syk kone og vanskelige svangerskap har det blitt en del telefoner, tilsier at det er stor forskjell på hvordan de som tar telefonen ser på jobben sin. Noen virker oppriktig å tro at deres jobb er å sørge for at flest mulig bare blir hjemme. Spesielt en på KK på Haukeland er vanskelig opp til et nivå der vi bare møtte opp uansett hva hun mente om hun var på jobb. Ble gjerne mødt med "hvorfor kom dere ikke før" fra vakthavende lege. Det er veldig dumt, for vi opplevde aldri at vi var til bry fra de som faktisk hjalp oss. Kun fra de som var førstescreenere. Det verste vi opplevde var en på legevakta som implisitt sa at fosteret tidlig i graviditeten sikkert kom til å dø, at det ikke var noe de kunne gjøre og takk og hadebra dere kommer ikke inn, når min kone fossblødde. 

Det blir litt som hos NAV. De som trenger hjelpen mest er fort for syke/høflige til å insistere på å få hjelpen de har krav på. 

Når det er sagt har jeg pratet med mange veldig hjelpsomme og hyggelige mennesker og. :)

Anonymous poster hash: b6487...931

OMG, så den gravide skulle bare gå hjem å gjøre dødfødsel hjemme. Vet jo ikke om slikt gir krisepsykiatrisk hjelp, men en skulle jo tro at man kan bli litt traumatisert av få høre en helsearbeider uttrykke seg slik. Veldig lite empatisk oppførsel, og garantert et menneske som var på feil plass.

Lenke til kommentar
2 hours ago, IT-Henrik said:

Det skulle jeg og hatt, får sjekke om tilbudet på jobb er tilgjengelig igjen i morgen.

Fant en type "Klinikk for alle" som tar 700,- for 1 time sportsmassasje. Tenker at et såpass seriøst sted må være nøye på smittevern osv. og at man trygt kan gå dit.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Theo343 said:

Hvordan er det med sportsmassasje for tiden? Noen her som har begynt å benytte seg av det igjen? Benyttet det innimellom før for å få løst opp i musklatur i nakke, rygg m.m. og kjenner at jeg burde tatt en tur igjen snart.

Lurer på hvor mange som ikke hjelper til med smitteoppsporing og som lyver seg vekk fra hvem de har vært i kontakt med. Tenker da spesifikkt på det der håndrunk-blowjobmiljøet som finnes hos thaimassørene. Ingen kunde vil vel ha politets bøter vel. Nå kan det hende at taushetsplikt hos helsepersonell trumfer oppfølging av salg av seksuelle tjenester hos påtalemyndighetene.

Kan hende de lider nød massørene nå, ingen går dit? Kan hende NAV er greie å gir dem sosialstønad? Dette er jo et samfunnsjikt som folk flest sikkert helst bare vil glemme. Men det er mennesker som jobber i de miljøene for sikkert småpenger å leve av.

Endret av G
Lenke til kommentar
2 hours ago, 0laf said:

@Snikpellik har du tatt ferie med sverigetallene  ?


48 nye dødsfall siden i går, 5209 totalt.
1487 nye smittede siden i går, 62 324 totalt.
191 på intensiven, totalt har 2387 blitt behandlet på intensiven.

Synes det er litt hårreisende at de ikke skal få bukt med denne jevne mengden døde i Sverige snart. Når skal de våkne opp med kraftigere lut? Stenge av regioner, føre smittesporing ala det asiatere har bedrevet i sine land?

50 døde her og der, blir fort en del skjebner utav, også mhp. pårørende skjebner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Theo343 said:

Derfor går jeg ikke til "thaimassasje" men til en autorisert behandlingsklinikk som har kiropraktoerer, fysioterapeuter osv. så slipper man tenke på de tingene.

Jeg er en sånn gjerrigknark som synes massasje i Norge er svindyrt enten der er vestlig eller asiatisk massasje. Nevnte det med seksuelle tjenester og inntekt fordi det betyr noe samfunnsmessig. Man får også ikke-seksuell thaimassasje i Norge. Noen er veldig flinke. Aldri vært i Asia. Men dersom så hadde nok større deler av feriebudsjettet gått med til daglig massasje kan tenkes. Hadde sikkert funnet noen seriøst flinke som ikke maser om HE også, selv der. Så kunne man blitt stamkunde hele oppholdet sitt når man fant noen som kunne massasjeyrket sitt.

Det er jo en velvære greie, og da smålider man heller litt foran å blir ruinert i Norge.

Endret av G
Lenke til kommentar
xRun skrev (21 minutter siden):

Update:

Florida:
Dagens tall: 5511 siste døgn (største 1-dags økning så langt). 
Kurven nedenfor viser tall rapportert frem til i går.


USA:
Kurven nedenfor viser tall rapportert frem til i går, da det var 36 015 nye rapporterte tilfeller.
Totalt sett er landet tilbake til ca. antall rapporterte tilfeller 1. mai, da det ble rapportert 36 090 nye tilfeller.
Dagen med høyest antall nye rapporterte tilfeller i kurven var 24. april med 39 072.


Økningen i rapporterte tilfeller gjenspeiles også i innleggelser, men lagger noen dager etter.
Tallene i dag er et snapshot av spredningen som skjedde fra ca. 1-2 uker tilbake. Evt. innstramming av tiltak i dag vil ikke ha synlig effekt på rapporterte tall før etter rundt 2 uker. 

Dr. Fauci under høringen i går: De neste to ukene er kritisk.

Takk for fin oppsummering rundt USA. Dette ser ikke bra ut, er stygt redd for at den rekorden fra 24.april kommer til å ryke rimlig snart, ettersom folk er langt mer leie nå enn de var såpass "tidlig".

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Theo343 said:

Bra å høre G, at det ikke er covid.

Og dersom det skulle ulme som svært lite symptomatisk, så er jo det også svært bra for oss. Men, litt mindre bra dersom en fører smitte videre på noen. Men, der går også grensen min. Jeg skal gjøre det jeg kan for å redusere kontakt, men myndigheter har også en form for ansvarsfraskrivelse i gjenge, dersom ikke alle skal bli testet likevel. Har de helt trukket pluggen for testing av hvem som helst igjen med å ordlegge seg med at det er sånn helse-Norge vil ha det, eller?

Er søren ikke så godt å holde seg informert om absolutt alt. Tipper at alt vi har berørt i tråden med skikkelig utdypelse ville fylt mange leksikon.

Lenke til kommentar

Brazil:

Flere medier melder at en føderal dommer i landet skal ha beordret president Bolsonaro til å oppføre seg og ha på maske når han et ute blant folk.

Brazilian judge tells Bolsonaro to behave and wear a face mask
https://www.theguardian.com/world/2020/jun/23/brazilian-judge-tells-bolsonaro-to-behave-and-wear-a-face-mask

Brazil's Jair Bolsonaro ordered to wear mask in public
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-53154890

Coronavirus: Judge orders Brazil’s far-right President Jair Bolsonaro to wear face mask in public
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/coronavirus-brazil-jair-bolsonaro-face-mask-judge-covid-19-cases-a9582556.html


Brazil, daglig rapporterte tilfeller:
Kurven viser tall rapportert frem til i går, siste søyle er 40 131.
Antall rapportert omkomne pr. 23. juni: 52 771.
Brazil24juni.png.d0b4ab11f41ec7f165ee23279d749600.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke lenger hva som er av krav i de ulike statene i USA ifht. til bruk av munnbind, men har lagt merke til at Britney Spears og kjæresten tar ansvar og bruker munnbind ute og viser dette stolt frem. Hun har tross alt nesten 25 millioner følgere på Instagram og er et stort forbilde for mange. Det er godt å se kjendiser bruke kjendisstatusen til noe fornuftig.

 

 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Fnugle said:

Nå vet jeg ikke lenger hva som er av krav i de ulike statene i USA ifht. til bruk av munnbind, men har lagt merke til at Britney Spears og kjæresten tar ansvar og bruker munnbind ute og viser dette stolt frem. Hun har tross alt nesten 25 millioner følgere på Instagram og er et stort forbilde for mange. Det er godt å se kjendiser bruke kjendisstatusen til noe fornuftig.

 

 

Britney sammen med en hingst :lol:

Jævlig mye muskelvev å massere da, dersom det begynner å gå verk i det og ledd innenfor.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, G said:

Jeg er en sånn gjerrigknark som synes massasje i Norge er svindyrt enten der er vestlig eller asiatisk massasje. Nevnte det med seksuelle tjenester og inntekt fordi det betyr noe samfunnsmessig. Man får også ikke-seksuell thaimassasje i Norge. Noen er veldig flinke. Aldri vært i Asia. Men dersom så hadde nok større deler av feriebudsjettet gått med til daglig massasje kan tenkes. Hadde sikkert funnet noen seriøst flinke som ikke maser om HE også, selv der. Så kunne man blitt stamkunde hele oppholdet sitt når man fant noen som kunne massasjeyrket sitt.

Det er jo en velvære greie, og da smålider man heller litt foran å blir ruinert i Norge.

Er ikke gratis å reise til Thailand og bo der noen uker heller ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...