Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest 6c765...aec skrev (32 minutter siden):

Det er i alle fall ikke regjeringen sin skyld at du ikke har trent på 2mnd. Selv folk nedover i Europa som har vært i husarrest har da klart å trene, så med mindre du har lagt i respirator i 2mnd så er det helt absurd å klage på at man ikke har trimmet nok. Det er sommer, fint vær og plass ute og bor man på en trang hybel omgitt av snøstorm med orkan i kastene kan man alltids jogge på stedet inne. 

Anonymous poster hash: 6c765...aec

Det er ikke akkurat lett å trene ute hvis man er avhengig av tunge vekter ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
36 minutes ago, GaymerGRILL said:

Det er ikke akkurat lett å trene ute hvis man er avhengig av tunge vekter ;)

Dette blir vel en digresjon til Topic, men...:

Prøvd sandbag? Utrolig tungt ... hvis du vil ... Og mange variasjoner er mulig.

Det enkle er ofte det beste ?

 

Endret av helsten2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (2 timer siden):

Høres litt søkt ut at tre helsepersonell alle faller ut av vindu på egenhånd ved å være i halvsvime når de danderer gardiner eller regulerer lufting på rommene. Tross at man har noe som kalles murphy's lov, men den burde jo ramme samme individet tre ganger, og ikke tre forskjellige helsearbeidere.

Virker mistenksomt noe KGB/FSB-aktig å bli kvitt vanskelige personer dette? :hmm:

"ramle ut av vinduet" er vel en "klassiker" på linje med "druknet i badekaret" ved "et uhell" hvis man har FSB i hælene.

som du sier, hva er oddsen for at tre helsepersonell (eller tre rørleggere) på kort tid ender livet slik?

Trist hvis det faktisk er ting som ikke tåler dagens lys, og evt. nytt lavmål for Putin-regimet.

Lenke til kommentar

Hoppas verkligen de vet vad de gör och har rätt men för mig verkar det som att man nu ska slippe upp på det meste redan innan man kan se resultaten av det man redan har gjort. 

 Har så svårt att förstå hur spridningen ska fortsätta på samma låga nivå som innan når man slipper upp på väldigt mycket och folk flest tar det väldigt mycket mindre allvarligt. Smittan är ju inte borta och man finner ju fall hela tiden som man inte vet hvor de fått smitten ifra. 

Problemet är att det tar så lång tid från en smitte ökning till att man ser den tydligt i antal smittade och ännu senare i antal inlagda. Då man till och med mest verkar se på inlagda i modellerna samtidigt som man mest testar de som är tillräckligt sjuka så kan man ju få en stor spridning i flera veckor, framförallt bland unga, innan man kan se det i modellerna och graferna. Sen om man kommer med tiltak så tar det flera uker innan man ser resultaten av dem.

Något må ju vara fel når modellerna visar mindre R verdie senaste ukene når vi har öppnat upp rätt mycket och folk flest tar det mindre allvarligt.

Förstår inte varför inte Norge och fler andra länder gör statistiska smitte tester på befolkning för att veta hur många som går med viruset.

Hoppas verkligen de har rätt och vi kan komma tillbaka till ett mer normalt liv men jag är väldigt skeptisk.  Tror man ska försöka ta en tidig ferie hvis man kan välja.

Lenke til kommentar

Russland, Kina og USA har mange likheter på hvordan de håndterer økonomien. Ingen av dem forsørger arbeidere eller private bedrifter de har gitt yrkesforbud. Ironisk at arbeidernes paradis er det samme over hele fjøla. Jeg vil håpe at folk i Kina, Russland og USA kommer ut av dette med et nytt syn på de politiske/økonomiske systemer de lever under.

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (13 minutter siden):

Langt ifra, og de aller fleste kan ikke måle seg med utstyret til ett gym. Vurderer å kjøpe en benk selv og manualer som kan justeres lett fra 5-50kg. Da kan man trene enormt mange øvelser. 

Jeg har mer enn det, men bare handler og ingen benk.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Snikpellik said:

Pressekonferanse i Sverige. De har nå passert 3000 døde.

99 nye dødsfall - totalt 3040
705 nye påvist smittede - 24.623 totalt

Fortsatt "større problemer" med kapasitet i helsevesenet enkelte steder ifølge Tegnell, men en nedgang i intensivpasienter i Stockholm og omegn.

Da har sverige snart passert det de omtaler som sveriges største katastrofe side andre verdenskrig (2004) med ca. 3500 døde svenske statsborgere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, DaniNichi said:

Vi har oppbygd oss en del kunnskap ang viruset, farene, hva man må se etter hos pasienter, så tror Norge kan komme bra ut av kjøre på med frislipp gjennom sommeren så lenge vi har på plass 100% dekning for testing av de som trenger det.

Man trenger vel ikke se etter ting hos en pasient? Er de pasient så er de jo diagnostisert.
Mulig jeg misforsto hva du mente?

Lenke til kommentar
6 hours ago, Guest e6e9e...9e6 said:

Jeg frykter at det nå blir en veldig "der ser dere, dette var altfor strengt, vi har nesten ingen smittede, hadde vi latt dette bare kjøre på, så hadde det gått bra også, for nesten ingen ble syke!"

 

Også glemmer folk hvorfor det gikk så bra.

Også er jeg livredd runde 2. Og så feed up, at jeg tenker kjør på. 

Anonymous poster hash: e6e9e...9e6

Folk vil helt klart glemme hvorfor det gikk så bra. Det har man allerede sett.

EDIT:
Man ser også flere eksempler på det i denne tråden.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Oddvardm said:

Russland, Kina og USA har mange likheter på hvordan de håndterer økonomien. Ingen av dem forsørger arbeidere eller private bedrifter de har gitt yrkesforbud. 

I Kina fikk arbeiderene full lønn under lockdownen. Hvor har du egentlig fått informasjonen din fra?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (11 minutter siden):

Folk vil helt klart glemme hvorfor det gikk så bra. Det har man allerede sett.

Noe positivt er jo kommet ut av dette. Nå kan vi for eksempel skippe alle hyggelige passiarer man før bare måtte tolerere og følge de uskrevne sosiale normene som var utrolig irriterende. Nå kan man skippe alt sammen og slippe innpåslitne naboer, trøtte og dustete folk som vil snakke om alt og ingenting. Man kan bare smile og si 'corona vet du' og stikke av. Slippe alt stress og ubehag med unger som klenger og hyler. Slippe å snakke selfølgeligheter over barnevogna og høre på endeløse klagesanger om alt fra lærere, barnehager, klær, barnevern og alt sammen. Bare å smile og komme med den gode gamle 'corona vet du' og komme seg vekk. Herlig ?

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (11 minutter siden):

Folk vil helt klart glemme hvorfor det gikk så bra. Det har man allerede sett.

EDIT:
Man ser også flere eksempler på det i denne tråden.

Jeg tror også, at sidan det har gått så veldig bra, så tror nok mange at det ikke er så farlig og tar det ikke like seriøst ved en evt. neste bølge.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (Akkurat nå):

Jeg tror også, at sidan det har gått så veldig bra, så tror nok mange at det ikke er så farlig og tar det ikke like seriøst ved en evt. neste bølge.  

Arbeiderpartiet slår allerede mynt på dette. Nå er det i gang med politisk 'blame game'. Alt vi har gjort er bra. Ingen skal kritisere regjeringen for dette. Heller at de reagerte for sent. Ap er seg selv lik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Oddvardm said:

Kinesiks kilder rapporter fra NTD. Også China Uncovered har hatt mange rapporter om hvordan folk har det i Kina.

Så du bruker Falun Gong anti-Kina kilder til å finne ut forholdene i Kina. Du tror ikke de har en tendens til å overdrive? Ingen av de som skriver i de mediene bor i Kina, de bare plukker opp rykter de finner og lager nyheter av det.

Situasjonen i Kina er helt annerledes fra USA. Livet er for mange tilbake til normalt, mens i USA så mistet de 20 millioner jobber på en måned. Kins har heller ikke hatt noe behov for enorme redningspakker som USA.

Endret av Camlon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (11 minutter siden):

Så du bruker Falun Gong anti-Kina kilder til å finne ut forholdene i Kina. Du tror ikke de har en tendens til å overdrive? Ingen av de som skriver i de mediene bor i Kina, de bare plukker opp rykter de finner og lager nyheter av det.

Situasjonen i Kina er helt annerledes fra USA. Livet er for mange tilbake til normalt, mens i USA så mistet de 20 millioner jobber på en måned og de har gjennomført gigantiske redningspakker.

Det kan jeg være enig i. Men for å utdype argumentet mitt litt. Russland og USA betaler lønn til sine statsansatte slik som Kina har gjort. Det er ikke argumentet mitt. Argumentet mitt er at de private arbeidsgiverne og arbeiderne i privat industri ikke får hjelp av staten. Den samme staten som har gitt dem yrkesforbud. Det er poenget mitt. Og Kina er ikke anderledes enn vestlige land hvor folk nå har mistet store deler av 'egen kapitalen sin' (les sparepenger). Vi har nå foran oss en enorm konsolidering av rikdom (kontroll av aktiva) hos noen få. Vi må sammen kjempe for at det ikke skjer og at vi vil få et oligarki over hele verden.

Endret av Oddvardm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...