Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de som vil kjøpe paracet: https://www.ebay.com/itm/Alvedon-Paracetamol-500-mg-Fever-Pain-Relief-Tablet-20-Tablets-Made-in-Sweden/263598493764?epid=1061902056&hash=item3d5fb1d044:g:W2MAAOSwBYFazOg2

Selgeren har 1727 salg med en total rating på 99.1%

Fra Sverige så burde være lov? Er jo fra EØS

 

EDIT: Nå ble jeg jo mint på at det faktisk selges på bensinstasjoner og butikker i tillegg til apoteket så, kjøp heller der :p 

Endret av Heiheihade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Synchroz skrev (47 minutter siden):

Alt for strengt. Hvordan skal du kunne løpe hjemme? Fra vegg til vegg? Jeg har og avlyst sammenkoster og festligheter selv, og ble her når de fleste studenter hoppet på første fly. Trening generelt er uansett veldig gunstig og et viktig tak mot sykdom, og må tillates. Jeg blir i hvert fall ikke inne hvis jeg har planlagt en løpetur, portforbud eller ei!  Jeg vet om mange ruter der jeg ikke vil møter en sjel. 

Krig og Krise er strengt det.

Om dere overholder sterke råd og midlertidige regler så slipper alle portforbud.

Og Portforbud er kjedelig, jeg er enig.

Kriser og krig generelt er kjedelig, om man lytter til sterke råd og regelverk så kanskje det blir litt mindre kjedelig?

 

Problemet er jo sta, naive bortskjemte folk som deg.

Om Russerne angrep, så ville vel du fortsatt krevd joggetur, og om du ble skutt så hadde du vel gitt Norge skylden.  Selv om det var Portforbud....

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (12 minutter siden):

Det stemmer nok at man sikkert har endel som har blitt frisk som ikke er testet, men litt rart at av 1438 tilfeller påvist, så er bare en registrert frisk. Skulle jo tro at også de testede blir frisk etterhvert.

De går ikke ut med tall på friske, da det ikke foregår nasjonal sporing av det. Det lille som skjer der av registrering er kommuner som rapporterer inn på eget initiativ.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (20 minutter siden):

Krig og Krise er strengt det.

Om dere overholder sterke råd og midlertidige regler så slipper alle portforbud.

Og Portforbud er kjedelig, jeg er enig.

Kriser og krig generelt er kjedelig, om man lytter til sterke råd og regelverk så kanskje det blir litt mindre kjedelig?

 

Problemet er jo sta, naive bortskjemte folk som deg.

Om Russerne angrep, så ville vel du fortsatt krevd joggetur, og om du ble skutt så hadde du vel gitt Norge skylden.  Selv om det var Portforbud....

Nå kommer du bare med fantasifulle spekulasjoner. Jeg er på ingen måte "bortskjemt", og løper for egen maskin ute i naturen for helsemessige fordeler. Idag løp jeg 10 km, og holdt en avstand på minst 2.5 meter til alle jeg passerte.

Vi er nok et stykke fra portforbud i Norge all den tid Høie lufter med tanken å åpne skoler gradvis, så du kan roe ned personangrep og tåpelige spekulasjoner. 

Lenke til kommentar

Sverige går for 60% smittede for å skape flokkimmunitet

https://forskning.no/sykdommer-virus/sverige-vil-trolig-la-60-prosent-bli-smittet-for-a-skape-flokkimmunitet/1655874

Om den norske eller svenske modellen er rett, tar det vel en stund før vi vet. Dessuten er det vel en "risiko" for at begge land evt. justerer kursen underveis de kommende ukene/måneder etter press av ulike slag.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Synchroz skrev (28 minutter siden):

Nå kommer du bare med fantasifulle spekulasjoner. Jeg er på ingen måte "bortskjemt", og løper for egen maskin ute i naturen for helsemessige fordeler. Idag løp jeg 10 km, og holdt en avstand på minst 2.5 meter til alle jeg passerte.

Vi er nok et stykke fra portforbud i Norge all den tid Høie lufter med tanken å åpne skoler gradvis, så du kan roe ned personangrep og tåpelige spekulasjoner. 

Jo portforbud kan komme, angående fremmede makters handlinger, så er det nettopp i slike krisetider at land prøver seg på krig. USA nede, og lockdown i Europa.

For noen "land" er det et vått drømme scenario....

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Kan melde at jeg i dag har hatt video konferanse med fastlegen og at det offisielt er besluttet at jeg ikke skal testes siden jeg kun har hatt symptomene i sykdomsforløpet siste 14 dager.

Er også nå offisielt friskmeldt siden jeg ikke har hatt noen lungesymptomer siste døgnet.

Jeg har vært i selvpålagt karantene siden jeg ble syk ca. 4 mars og vil fortsette med det inntil jeg blir bedt om å møte opp på jobb igjen (vi har hjemmekontor som mange andre i oslo)

Ingen antibiotikaresept, for å forebygge mot opportunistiske bakterielle infeksjoner?

Lenke til kommentar

:ohmy:

Quote

På en pressekonferanse tirsdag ettermiddag varslet Det hvite hus nye koronatiltak i USA. Trump ser for seg å stimulere økonomien med 850 milliarder dollar.

"We want to go big, go solid", sa presidenten. 

Finansminister Steven Mnuchin sa at administrasjonen snakker med kongressen om å sende kontantutbetalinger til amerikanere. Disse skal komme i form av pengesjekker i løpet av de neste to ukene. Hensikten er å dempe den økonomiske nedgangen i markedet.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Lenke til kommentar
Sheldon C skrev (23 minutter siden):

Begynner å bli lei av hyttemaset nå. Har ikke den store mengden reist hjem nå?

De registrerer fortsatt at det er tusenvis av ekstra beboere. Men sim-kort kan visstnok også være på alarm og varme. 

De avventer reaksjon fra Heimevernet, og hvis det ikke kommer noen reaksjon derfra vil de måtte finne på andre ting.. (som hva da?) Heimevernet er kanskje i tvil om hva de skal gjøre, og loven har ikke blitt skikkelig vedtatt ennå. 

Og Høie mistenker at andre folk planlegger å reise til hytta til helga... og i påsken vil vi helt sikkert få høre at de bekymrer seg over at folk vil reise på hytta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...