Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

xRun skrev (8 minutter siden):

Du har trolig sett deg blind på enkelte andre og puttet meg i feil bås. 

Da beklager jeg det. Jeg oppfatte det som at du tråkket ned postitive nyheter, men reposter negative nyheter da havner man i en bås hos meg ganske fort det skal jeg innrømme.

Men tok jeg feil rundt det så beklager jeg.

Både hva du postet og det jeg postet er jo ikke noe klar forskning rundt ennå uansett, tar nok flere uker til før man vet med litt sikkerhet hva dette innebærer.

Her er hva du postet

Sitat

At hele den spiken faller innenfor de siste 7 dagene kan være en vesentlig del av forklaringen på at få eller ingen har rukket å bli alvorlig syk eller omkommet av omikron ennå.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kazuo skrev (Akkurat nå):

Her er hva du postet

 

Jeg foretrekker å forholde meg litt realistisk til ting, og vil se evidensgrunnlag for konklusjoner. Det er ikke tilgjengelig ennå. Det er ikke det samme som å være negativ. Er det for tidlig å konkludere, så er det for tidlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Det er egentlig ikke en nyhet enda, man har for lite data og for lite tid til å kunne slå fast noe i den eller den andre retningen. 

En nyhet er informasjon om en aktuell hendelse. Nyheter formidles til mennesker av journalister gjennom massemedier som aviser, TV, magasiner, ukeblader, internett, tekst-TV, radio eller annet.

Hva annet skal man kalle det ? En offentlig kunngjøring ? 

Men helt enig forsking trenger tid, det har jeg preket her inne siden starten av tråden, som eks når mange trodde delta skulle bli 10x verre en hva det viste seg være.

 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Snikpellik said:

Det er egentlig ikke en nyhet enda, man har for lite data og for lite tid til å kunne slå fast noe i den eller den andre retningen. 

Ja, och det var hela min poäng. Hvorfor stora fonter och snakk om goda nyheter når sanningen er att vi ikke vet noe ännu och det också står i det som citeras?

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Kazuo said:

En nyhet er informasjon om en aktuell hendelse. Nyheter formidles til mennesker av journalister gjennom massemedier som aviser, TV, magasiner, ukeblader, internett, tekst-TV, radio eller annet.

Hva annet skal man kalle det ? En offentlig kunngjøring ? 

Men helt enig forsking trenger tid, det har jeg preket her inne siden starten av tråden, som eks når mange trodde delta skulle bli 10x verre en hva det viste seg være.

 

Du kunde kalla det en nyhet och inte en positiv nyhet. Du kunde också undvikit att göra samma sak som Dagbladet gör. 

Jag tycker faktiskt ikke man ska kalla en nyhet varken positivt eller negativt hvis den i praktiken ikke sier noe om det. 

Förövrigt tycker jag väl att delta blev ungefär som man förutspåde och i alla fall ikke 10x bättre än förutspått. Delta har uppenbart medfört en massa problem.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (7 minutter siden):

 

Förövrigt tycker jag väl att delta blev ungefär som man förutspåde och i alla fall ikke 10x bättre än förutspått. Delta har uppenbart medfört en massa problem.

Hadde delta blitt som förutspåde av flere her inne hadde det vært 10-15x verre..Tror ikke jeg gidder bla i div brukere sine profiler for å finne ting, men kanskje jeg skal det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det Australske folk lider under det diktaturet som nå råder der. Folk begynner å bli desperate. Da skjer slikt :

Quote

Melbourne Woman Sets Herself On Fire Inside Car With Sign: “NO ONE CARES, MANDATES ARE KILLING US”

A woman in Cherry Street, Werribee – a suburb in Victoria Australia – has set herself on fire due to the draconian mandates that is forcing Victorians to get a Covid jab or be locked out of Dictator Dan Andrews’ “vaccinated economy.”

The unknown woman parked her car and blocked off a road in Cherry street and had four cans of petrol which she poured on herself

The woman placed a sign on her car saying “NO ONE CARES, MANDATES ARE KILLING US”. Police attended to find she had 4 cans of petrol in the car. Officers tried to talk with her but she ultimately ended up setting herself on fire after telling police she had nothing left.

https://milnenews.com/2021/12/07/melbourne-woman-sets-herself-on-fire-inside-car-with-sign-no-one-cares-mandates-are-killing-us/

Det at ikke vestlige ledere fordømmer situasjonen i Australia nå sier en del! Kanskje fordi dem vet at slike drakoniske regler vil komme her snart!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (29 minutter siden):

Det Australske folk lider under det diktaturet som nå råder der. Folk begynner å bli desperate. Da skjer slikt :

Det at ikke vestlige ledere fordømmer situasjonen i Australia nå sier en del! Kanskje fordi dem vet at slike drakoniske regler vil komme her snart!!

Jeg la meg i merke at denne saken spredde seg som ild i tørt gress på reddit i natt, men ingen har så langt klart å komme opp med en faktisk pålitelig kilde. Nå finnes det helt sikkert psykiatriske tilfeller der ute som kunne finne på å gjøre noe slikt, men når den eneste kilden til dette er en uklart twitter video hvor det er noen brannfolk som jobber rundt en bil uten noe mer kontekst og et par screenshots av noe facebook kommentarer blir det litt vanskelig å ta det hele seriøst :)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Evil-Duck said:

Jeg la meg i merke at denne saken spredde seg som ild i tørt gress på reddit i natt, men ingen har så langt klart å komme opp med en faktisk pålitelig kilde. Nå finnes det helt sikkert psykiatriske tilfeller der ute som kunne finne på å gjøre noe slikt, men når den eneste kilden til dette er en uklart twitter video hvor det er noen brannfolk som jobber rundt en bil uten noe mer kontekst og et par screenshots av noe facebook kommentarer blir det litt vanskelig å ta det hele seriøst :)  

Når mennesker ikke har noe mer å tape, så brister det. Disse drakoniske reglene som er i Australia nå kan ikke forsvares. Det bør finnes en "rød linje i sanda" der folk sier okay hit, men ikke lenger! For meg personlig, så går den linja ved å måtte bruke munnbind INNE i butikker. Blir det "strengere" enn det, så vil jeg nekte å samarbeide mer.

Trist at ikke flere folk ser at hvis vi ikke sier NEI nå, så vil hele verden en dag i nær fremtid bli slik som det er i Australia nå, og enda verre. Dette hysteriet må stoppes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes dette er en merkelig vinkling i artikkelen.

Quote

A woman in Cherry Street, Werribee – a suburb in Victoria Australia – has set herself on fire due to the draconian mandates that is forcing Victorians to get a Covid jab or be locked out of Dictator Dan Andrews’ “vaccinated economy.”

Hvis det er så mange vaksinenektere i området at mennesker som denne kvinnen blir så ekstremt desperat/fortvilet av hva det medfører av drakoniske konsekvenser så må man se på hvorfor det er så mange vaksinenektere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Theo343 said:

Jeg synes dette er en merkelig vinkling i artikkelen.

Hvis det er så mange vaksinenektere i området at mennesker som denne kvinnen blir så ekstremt desperat/fortvilet av hva det medfører av drakoniske konsekvenser så må man se på hvorfor det er så mange vaksinenektere.

Har du ikke forstått problemet enda?! Når myndighetene kommer med "strenge" (drakoniske) regler som straffer folk som ikke bruker munnbind eller tar vaksinen med store bøter, så er det ikke rart at folk føler seg presset. Husker ikke hvem bot for hva, men en av bøtene var på 21 000 (!!!) Australske dollar. Noen høyere bøter også.

Dette er ikke en konflikt mellom pro-vaksine vs anti-vaksine folk! Dette handler om FRIHETEN til å VELGE, og ikke bli utestengt fra samfunnet hvis man nekter å ta vaksinen. Når myndighetene tar denne friheten helt bort, så har man tyranni/diktatur.

"Dette vil aldri skje her..." Det tenkte sikkert folk i Australia og Østerrike også før dette skjedde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Har du ikke forstått problemet enda?! Når myndighetene kommer med "strenge" (drakoniske) regler som straffer folk som ikke bruker munnbind eller tar vaksinen med store bøter, så er det ikke rart at folk føler seg presset. Husker ikke hvem bot for hva, men en av bøtene var på 21 000 (!!!) Australske dollar. Noen høyere bøter også.

Dette er ikke en konflikt mellom pro-vaksine vs anti-vaksine folk! Dette handler om FRIHETEN til å VELGE, og ikke bli utestengt fra samfunnet hvis man nekter å ta vaksinen. Når myndighetene tar denne friheten helt bort, så har man tyranni/diktatur.

"Dette vil aldri skje her..." Det tenkte sikkert folk i Australia og Østerrike også før dette skjedde.

Jeg forstår ikke helt hva du oppkonstruerer her. At man tenner på seg selv fremfor å ta vaksine? Jeg henviser kun til hva artikkelen skriver.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Theo343 said:

Jeg forstår ikke helt hva du oppkonstruerer her. At man tenner på seg selv fremfor å ta vaksine? Jeg henviser kun til hva artikkelen skriver.

Kvinnen ønsket ikke å leve lenger i det samfunnet som nekter folk deltagelse fordi dem nekter å ta en vaksine, og bøter som straff. Hun fikk sikkert et sammenbrudd av dette, og valge å ta livet sitt med et budskap til andre.

Jeg oppkonstruerer ingenting!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Betroz said:

Kvinnen ønsket ikke å leve lenger i det samfunnet som nekter folk deltagelse fordi dem nekter å ta en vaksine, og bøter som straff. Hun fikk sikkert et sammenbrudd av dette, og valge å ta livet sitt med et budskap til andre.

Jeg har veldig vanskelig for å tro at det var tilfelle. Skiltet "nothing left" tyder på noe helt annet.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...