Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Morromann skrev (27 minutter siden):

Kina har altså en behandling som kan ta livet av alle varianter? Interessant. Spørs om de er villig til å dele den med resten av verden da. Om dette stemmer.

Kan være greit å være skeptisk når RT hevder at kinesiske forskere hevder det. Altfor tidlig å konstatere at "Kina har altså" dette, og bygge noe resonnement videre på så svakt grunnlag som "double hearsay". Folk hevder ting i hytt og vær uten at det betyr at det stemmer. En får se når tall og data kommer på bordet, og det blir sjekket av andre med den nødvendige kompetansen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (46 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å ta hverken tredje eller fjerde heller. Det som er rapportert av bivirkninger er for skummelt til å ignoreres nå. Tror også at mange vil la være å ta flere doser fordi ganske mange tok de to dosene fordi de ble lovet at normalen kom tilbake om de tok de, og de løftene ble brutt så det sang. Det blir vanskeligere å overtale med det samme denne gangen.

Tror ikke du er alene om dette. Jeg er positiv til vaksiner, men er mer skeptisk til en "evig runddans" med boostervaksiner hvert år. Overlevd korona har jeg også, så den eneste grunnen til å ta vaksiner er egentlig for å beskytte andre - men når man kan smitte selv om man er vaksinert er det kanskje ikke så stort poeng.

Samtidig er jeg glad i å reise, så det blir nok til at jeg må bøye meg for systemet for å få grønt pass.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nå bekreftet at Trump testet positivt på koronaviruset lenge før de gikk ut offisielt med dette og han ble innlagt på sykehus samme dag. To i staben hans sier dette, inkludert hans tidligere stabssjef Mark Meadows. 

Samme kveld etter han testet positivt deltok han på nominasjonsfesten han holdt for Amy Coney Barrett i White House, et arrangement som ikke hadde smitteverntiltak og som ble til en superspreder-event med mange positive tilfeller i ettertid. 

Trump deltok dermed også smittet på tv-debatten med Joe Biden tre dager etter han testet positivt. Han var i direkte nærkontakt med en hel rekke medarbeidere, politikere, familiemedlemmer, assistenter og uvitende andre. 

 

Trump tested positive for COVID before debate with Biden, former chief of staff says in new book
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2021/12/01/trump-positive-covid-test-before-biden-debate/8821977002/

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Snikpellik said:

Hjemmetester gjøres gratis i USA:

(De som ikke har forsikring kan hente gratis hos sine lokale myndigheter).

Synes dette er noe man bør innføre asap i Norge også. Det er ikke alle som har råd til å bruke 400-500,- på en pakke med 5 tester. Jo flinkere folk er til å teste seg jo bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Allostasis said:

Covid: Trigger of rare blood clots with AstraZeneca jab found by scientists

Så hvorfor aspireres det ikke? Dr. John Cambell ser ut til å ha hatt rett hele tiden. 

Det er sjokkerende hvor lite man har lagt vekt på å sette vaksinen riktig. Vi hadde stor influensa vaksinering på jobb og selv der ble det ikke gjort riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Synes dette er noe man bør innføre asap i Norge også. Det er ikke alle som har råd til å bruke 400-500,- på en pakke med 5 tester. Jo flinkere folk er til å teste seg jo bedre.

Måtte ut med 100 for en slik i går da jeg skulle til tannlegen idag, vært smitte overalt rundt meg så ønsket ikke ta noe sjanse eller utsette tannlegen for noe.

Kom der så hadde tannlegen kommet på jobb syk idag, men siden han tok en test i går som var negativ var det jo ikke noe tenke på😳Som jeg er så keen på andre viruser enn covid.....At det skal være så jævlig stress for folk være hjemme når de er sjuke..😑

Så de testene her kan jo føre til at flere drar på jobb sjuke eller ?

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (15 minutter siden):

Covid: Trigger of rare blood clots with AstraZeneca jab found by scientists

_121921025_blood_clots_azvaccine2-nc.png.f2d62907fe532a916bf9a431ea4aba02.png

 

https://www.bbc.com/news/health-59418123


Så hvorfor aspireres det ikke? Dr. John Cambell ser ut til å ha hatt rett hele tiden. 

Kan dette være noe som også skjer med mrna vaksinene , at de som opplever kraftige bivirkninger har fått inn i blodet på en måte ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (16 minutter siden):

Synes dette er noe man bør innføre asap i Norge også. Det er ikke alle som har råd til å bruke 400-500,- på en pakke med 5 tester. Jo flinkere folk er til å teste seg jo bedre.

Jeg har sett 5-pakker nede i 159 kr. Også har i hvert fall min kommune vært ganske generøs med hjemmetester både til voksne og barn som anbefales testing. Om jeg teller rett så har min familie fått tre 5-pakninger i forbindelse med utbrudd på skoler og 3 enkeltvise tester i pose, samt et par turer innom testsentre.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Allostasis said:

Så hvorfor aspireres det ikke? Dr. John Cambell ser ut til å ha hatt rett hele tiden. 

Sucharit Bhakdi har påpekt det samme i nesten ett år, har selvfølgelig blitt demonisert og sensurert - helt til det nå er mainstream da tydeligvis. Hvis mRNA’et går i blodet istedenfor å bli i muskelen er nok det mye av forklaringen på alle de forferdelige bivirkningene, inkludert blodpropp, myokarditt og periokarditt - man kan jo tenke seg hva som skjer hvis celler i hjertemuskelen «leser» mRNA’et og begynner å produsere spike-protein - da aktiviseres vel immunforsvaret til å angripe cellene i hjertet som produserer fremmedlegemet. Hva får du da? Betennelse i hjertet. Det er jo en åpenbart mulighet. Alle som tar vaksinen bør kreve at det aspireres nettopp for å unngå at de får den i en blodåre. Selv om det kanskje bare skjer 1 av 1000 ganger er det jo potensielt meget alvorlig og ikke mist unngåelig. Man har vel tid til 10 sekunders aspirasjon….

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Synes dette er noe man bør innføre asap i Norge også. Det er ikke alle som har råd til å bruke 400-500,- på en pakke med 5 tester. Jo flinkere folk er til å teste seg jo bedre.

Man kan hente gratis selvtester fra kommunen rett ved her jeg bor i Oslo i hvert fall. I hjemkommunen min kan man hente gratis på biblioteket :) 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Snikpellik said:

Man kan hente gratis selvtester fra kommunen rett ved her jeg bor i Oslo i hvert fall. I hjemkommunen min kan man hente gratis på biblioteket :) 

Wow så bra :) Da skal jeg sjekke i kommunen hvor min mor bor.

1 hour ago, Simen1 said:

Jeg har sett 5-pakker nede i 159 kr. Også har i hvert fall min kommune vært ganske generøs med hjemmetester både til voksne og barn som anbefales testing. Om jeg teller rett så har min familie fått tre 5-pakninger i forbindelse med utbrudd på skoler og 3 enkeltvise tester i pose, samt et par turer innom testsentre.

Her måtte jeg betale 400,- på apotek1. Usikker på om de med skolebarn får noen. Men det er vel 1 måned siden jeg kjøpte pakken jeg har nå så ting kan ha endret seg. Det var to alternativer hvor den andre kostet mer.

Her er den jeg kjøpte den gang. Hadde kun 2 valg.
https://www.apotek1.no/produkter/roche-sars-cov2-nasal-selvtest-943861p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...