Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Det blir unntakstilstand her i landet om 1 måned... Få av oss kommer til å ha opplevd noe lignende tidligere.... Fullstendig lock down kommer til å bli iverksatt alt som ikke er nødvendig for liv vil bli stengt ned og det vil vare til sommeren... 

Jeg er ikke Snåsamannen men vis man følger tendensene i andre land, så er det idioti å tro noe annet.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 6537c...2b4

Ser hele Italia er satt i karantene. Bør jeg bestille flybilletter hjemover til påsken (innenlands naturligvis!)? Eller tror dere vi ser lignende tilstander som i Italia om 1 mnd? Ser ikke bra ut! Tror likevel jeg tar sjansen -- bedre enn å sitte her :D 

Hadde tenkt en tur til Berlin og, men ser ikke bra ut. Kjempe kjedelig. 

Anonymous poster hash: 6537c...2b4

Lenke til kommentar

Italia:
Flere medier melder nå at nedstengingen i landet, som gjaldt rundt 16 millioner innbyggere, nå utvides til å gjelde hele landet.
Hele Italia, alle 60 mill innbyggerne, i lockdown.

Coronavirus live updates: all of Italy to be placed under lockdown conditions
https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/09/coronavirus-live-updates-outbreak-italy-lockdown-quarantine-uk-usa-america-australia-recession-fears-update-latest-news
"The announcement in Italy spells out the restriction of movement of more than 60 million people.
The decree provides for banning all public events, closing cinemas, theatres, gyms, discos and pubs, funerals, weddings and all sport events, including Serie A matches. All schools and universities will remain close until 3 April
"

Lenke til kommentar
32 minutes ago, PingEnt said:

#DenNyeOlja

Legen beskriver det som skjer i Nord-Italia som en «epidemiologisk katastrofe». Ifølge Macchini får de fleste pasientene påvist en alvorlig form for lungesykdom som følge av koronaviruset.

https://www.nrk.no/norge/intensivleger-forbereder-seg-pa-matte-velge-mellom-korona-pasienter-1.14935071

De fleste... 

So much for mild mild forkjølelse for de fleste. Alvorlig lungesykdom for de fleste 

Endret av Benbjo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
42 minutes ago, PingEnt said:

Begravelser er vel uansett avlyst i Italia og andre hard ramma områder? Ville ikke investert i kistemakere nå for å si det slik.

Begravelsesbyråer er uansett i stor grad samme folka som er involvert i transport og lagring og kremering av lik. Listen over prioritert rekkefølge for vaksine ved pandemi er offentlig kjent. Ligger i en eller annen NOU om slikt. 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Benbjo said:

Interessant. Betyr at de norske tiltakene har hatt 0 effekt 

Tja, foreløpig har vi lite smittespredning, vi har mest tilreisende smittede. Om FHI faktisk har fått flesteparten av disse i såpass karantene at de bare smitter de i samme husstand så kan det virke litt. Så lenge alle nye tilfeller er reisende (og/eller familien til reisende) fra risikosoner så er det ikke helt umulig at ting går greit. Men de flyplassene må stenge snart, og trikken og utestedene og.....

Lenke til kommentar
M98kF1 skrev (1 minutt siden):

Tja, foreløpig har vi lite smittespredning, vi har mest tilreisende smittede. Om FHI faktisk har fått flesteparten av disse i såpass karantene at de bare smitter de i samme husstand så kan det virke litt. Så lenge alle nye tilfeller er reisende (og/eller familien til reisende) fra risikosoner så er det ikke helt umulig at ting går greit. Men de flyplassene må stenge snart, og trikken og utestedene og.....

Det vet vi ingenting om. Det er kun tilreisende som testes. Alle andre som er syke oppfyller ikke kriteriene for testing. Først om en uke får vi fasiten på om dette var et riktig valg å ta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, :utakt said:

Hater at jeg er avhengig av t-banen til og fra jobb i Oslo. Jeg har begynt å gå deler av distansen, men jeg kan ikke gå hele. For langt / tar for lang tid. ?

Sykkel i Oslo funker fett! Hvis du er heldig kan du sykle tour de finance. Eventuelt langs ringen.

Lenke til kommentar
Professor Balthazar skrev (14 minutter siden):

Det er kun tilreisende som testes. Alle andre som er syke oppfyller ikke kriteriene for testing. Først om en uke får vi fasiten på om dette var et riktig valg å ta.

Det har også vært tilreisende i ukene før dette, og jeg tror de folkemengdene som oppsøkte Stavanger legevakt nå (så de måtte sette inn vektere), faktisk kan være ganske syke. Med mindre det var et teaterstykke fra Illuminati...

På den annen side var det egentlig ikke et valg å teste bare de tilreisende, ettersom de hadde så få tester at de måtte rasjonere på dem. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (12 minutter siden):

Nå begynner dette egentlig å føles veldig alvorlig. Folk tror vell at eldre bare betyr 80 pluss men her er en fyr under 50 som ligger på sykehus.

Hvert år dør 900 av influensarelatert sykdom i Norge. I 2016 døde 1700.

At det ligger en under 50 på sykehus nå er vel Ikke akkurat dramatisk.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...