Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

sir-alex skrev (9 minutter siden):

Takk for tilbakemelding. Jeg skal få sjekket dette som du nevner som står i side 29 i manualen. At det er aktivert 4K@60Hz-.

Jeg bruker kabelen som fulgte med PS5 mellom maskinen og forsterker. 

Prøvde under feilsøkingen å ta HDMI kabelen rett fra TVen inn i PS5en, og da fungerte 4k HDR, så det er tydeligvis ikke kabelen det har noe å si på. 

Jeg mistenker forsterkeren. 4K HDR 60hz er ikke noe å kimse av det heller. For å utelukke kabler må du jo sjekke to kabler. Hva med den mellom forsterker og TV? Funker den direkte fra PS5 til TV? Den har ikke med seg lyd, men trenger fortsatt å takle et ganske heftig signal. Jeg har ikke peiling på forsterkere, men HDMI 2.1 er relativt nytt på TV-er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker forsterkeren. 4K HDR 60hz er ikke noe å kimse av det heller. For å utelukke kabler må du jo sjekke to kabler. Hva med den mellom forsterker og TV? Funker den direkte fra PS5 til TV? Den har ikke med seg lyd, men trenger fortsatt å takle et ganske heftig signal. Jeg har ikke peiling på forsterkere, men HDMI 2.1 er relativt nytt på TV-er.

Har forsøkt HDMI kabelen direkte fra TVen til PS5. Da fungerer 4K HDR, så det er derfor jeg også mistenker forsterkeren. 
Skal forsøke å se på de innstillingene som tidligere ble vist til her, for å se om det fungerer.

Lenke til kommentar
newman221 skrev (3 timer siden):

Har du vært innom side 29 i manualen TX-SR252_WMP_En.book (onkyo.com) og aktivert 4K@60Hz? 

Men den forsterkeren er vel for gammel til å ha støtte for HDR10 og HDR10+? Den har vel ikke engang støtte for eARC? 

Og hva slags HDMI-kabel har du mellom forsterker og TV? Kabelen som fulgte med PS5 støtter alt nødvendig, men det kan jo være at den gamle kabelen du har mellom tv og forsterker ikke har nok båndbredde..? 

Jeg måtte bytte en del HDMI-kabler da jeg hoppet over på 4k:4:4:4 med HDR/DV 

TX-sr252 støtter ikke hdr10 så dersom du skal ha hdr må du oppgradere

The Onkyo TX-SR252 will give you 4K UltraHD with HDCP 2.2 and 4:4:4 Color Space aupport, but isn't HDR10 compliant and will not allow the current HDR10 metadata compliant with current standards for HDR to passthrough the receiver.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
ConradSol skrev (1 time siden):

Noen som vet hvor jeg kan få tak i ps5 til normal pris?

Vet ikke hva normal pris menes, men følg med på tråden her på forumet om når nettbutikkene slipper flere konsoller. I disse dager er det ikke vanskelig å kjøpe ps5 - bare  invester litt oppmerksomhet rundt det.

 

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (4 minutter siden):

Så at demon's souls var på salg. er det et ok spill når man i utganspunktet ikke er så glad i store "boss" fights. ????

Hvorfor er du ikke så glad i store boss fights? Alt jeg har lest og sett om Demon's Souls er karakteristikker jeg ikke liker ved spill. Store og notorisk vanskelig "boss" fights er en av de.

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (54 minutter siden):

Så at demon's souls var på salg. er det et ok spill når man i utganspunktet ikke er så glad i store "boss" fights. ????

Du bør kanskje vite hva du går til,  men samtidig kanskje greit å gi det en sjangse om prisen ikke er så ille? Er vel bare å selge videre om det ikke faller i smak.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Hvorfor er du ikke så glad i store boss fights? Alt jeg har lest og sett om Demon's Souls er karakteristikker jeg ikke liker ved spill. Store og notorisk vanskelig "boss" fights er en av de.

Det kan man lure på :) man finner et angrepsmønster som fungerer og bossen mister 1 % hver gang, etter 20 min grinding gjør jeg en  feil, dør og må starte på nytt. da får jeg litt utslett.

Sitat

Men det er et 10/10 spill for min del. Et av de peneste på PS5 er det også.

Sånne kommenterer gjør det ikke lettere. så skal prøve det, er jo alltids hjelp på youtube 

 

koster 440,- i psstore.

 

 

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (2 timer siden):

Det kan man lure på :) man finner et angrepsmønster som fungerer og bossen mister 1 % hver gang, etter 20 min grinding gjør jeg en  feil, dør og må starte på nytt. da får jeg litt utslett.

Sånne kommenterer gjør det ikke lettere. så skal prøve det, er jo alltids hjelp på youtube 

 

koster 440,- i psstore.

 

 

Har mange spill på ps5 som er penerer, ellers spillte jeg det ikke så mye for synes combaten var alt for treig. 

Lenke til kommentar
Zepticon skrev (3 timer siden):

Hvor likt er det Elden Ring? Det er vell derfor det er aktuelt i dag. Er det sånn at om man likte elden ring så liker man dette?

Nå kommer det vel veldig ann på hvorfor man liker Elden Ring, om det er for den åpne verdenen spillet presenterer eller om det er combaten som fenger, eller begge deler selvsagt. Men liker man ER så har man vel en solid fot innafor From Software stilen,og sånn bedre rustet ?

Jeg har knapt rørt DS og har ingen planer om å spille ER, så jeg skyter bare litt fra hofta 😛 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...