Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Sony er nok i modus for å tjene mer penger mye mer enn Microsoft som gjør alt de kan for å tilrettelegge for å øke markedsandelen sin mest mulig. Dette er nok i utgangspunktet en kontroller for de superdedikerte som omentrent hadde vært villige til å betale alt det Sony hadde priset det til.

Personlig synes jeg det tar veldig lang tid før de virkelige AAA+ titlene inntar PS5 og henter ut det den virkelig er god for. Så langt synes jeg mest det bare har vært en patch-fest for å beefe opp PS4 titler litt etter hva som er rimelig enkelt å programmere og hive på en PS5 logo. PS4 kommer nok til å overleve overraskende lenge i markedet til tross for nextgen launch tror jeg. I alle fall i forhold til PS3. Spesielt PS4 Pro som er en god del mer 4K-proofet.

Hadde jeg visst at det skulle være så skralt med skikkelig optimaliserte spill etter såpass lang tid hadde jeg faktisk bare avventet med å kjøpe PS5 til markedet var mer modent.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (2 timer siden):

Hva er MSRP på Xbox elite? Den ligger på rundt 17-1800 ser jeg nå. 

Er ikke sikker, kommer ikke den i 2 utgvaver? Én med paddles, og én uten?

EDIT: 179usd for den med paddles ut i fra xbox.com, er på salg nå 😛 

https://www.xbox.com/en-US/accessories/controllers/elite-wireless-controller-series-2

EDIT: Ser jo ikke hva jeg siterer en gang 🤣

Endret av Mala
Lenke til kommentar
p4cko skrev (17 minutter siden):

Noen som vet når dual sense edge kan forhåndsbestilles i andre butikker enn maxgaming? Prisen hos dem 2589kr er vel litt for høy, har dem ikke solgt ps5 til høyere pris en foreslått? 

Den prisen er vel ganske "on par" med prisen på Edge i USA/Eur (henholdsvis $200/€240).

Lenke til kommentar
p4cko skrev (1 time siden):

Noen som vet når dual sense edge kan forhåndsbestilles i andre butikker enn maxgaming? Prisen hos dem 2589kr er vel litt for høy, har dem ikke solgt ps5 til høyere pris en foreslått? 

Dette er desverre rimelig korrekt pris ja. For min del er det ikke verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony har i alle fall lært mye om hva som kreves av et godt VR-headset. Det hjelper nok bra på at PS5 har mye kraft til å drive det ordentlig. Men tror kanskje de har priset seg litt ut for mange kunder slik den økonomiske situasjonen utvikler seg for folk flest.

Spent hvordan VR-markedet kommer til å utvikle seg for PS5 og om de klarer å få noe titler der som virkelig selger VR.

Kjøpte faktisk siste VR-settet til PS4 (med gyro) for litt over tusenlappen (VR+Cam+2xMove) for å teste litt. En får faktisk en USB-konverter til PS5/PC også hvis man melder seg til Sony.

https://www.tweaktown.com/news/75976/the-playstation-5-psvr-dongle-is-usb-adapter/index.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, XtaZ said:

Kan ikke se for meg noe scenario hvor jeg kjøper PSVR2 til den prisen om den ikke er fullt kompatibel med PC også, men den burde være rimelig bra til den prisen i det minste.

PSVR var jo katastrofalt dårlig.

PSVR var vel i hovedsak et produkt av sin tid. Driftingen de hadde på første utgaven som ikke hadde gyro var sånn jeg ser det en tabbe, men de fikset det over tid. PSVR var vel mest designet for PS Pro, men den hadde jo også integrert reprosjeksjon som kom godt med.

Teknisk sett var det svært lite screendoor-effekt på PSVR, så optisk kvalitet var tunet temmelig godt, men oppløsningen var heller lav. Når det var litt bevegelse i bildet så det høvelig ok ut.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (1 time siden):

Kan ikke se for meg noe scenario hvor jeg kjøper PSVR2 til den prisen om den ikke er fullt kompatibel med PC også, men den burde være rimelig bra til den prisen i det minste.

PSVR var jo katastrofalt dårlig.

Å sammenligne med psvr er ikke vits en gang. Psvr2 er noe helt annet. Specs er helt top notch kanskje med unntak av FOV. Her er det ikke hardware det står på kjenner jeg, her handler det om hva som kommer av software. De har muligheten til å gjøre det bra der siden de tjener så godt på begge deler.

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (14 timer siden):


PSVR var jo katastrofalt dårlig.

Nei. Som innstegsmodell til VR ga den mange en mulighet til å oppleve dette uten å bla opp 8-10.000 ++  for "ordentlig" VR på pc. Tre etter lansering år hadde Sony solgt rundt 5 millioner enheter. Å kalle det katastrofalt dårlig er i beste fall en overdrivelse.

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...