Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

54 minutes ago, Nimrad said:

Nei, FreeSync, VRR og Gsync er ulike standarder. VRR er en "åpen" HDMI 2.1-standard, så den er mest vanlig på TV-er og derfor har konsollene gått for denne løsningen. Freesync og Gsync er henholdsvis AMD og Nvidia sine egne standarder. De er mer vanlige på PC-skjermer.

Freesync er lisensfri, så om TV-produsenter tilbyr "PC"-støtte er det sannsynligvis denne standarden i forhold til hvordan de har forholdt seg til HDR-støtte. De fleste kan du regne med forholder seg til HDMI-standarder om de ikke reklamerer eksplisitt for Freesync-støtte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 4/12/2022 at 11:56 PM, G said:

Ta med deg konsoll til et av utsalgstedene for TV. De bør jo ha kunnskap om best innstillinger for hva de selger. Du finner sikkert en tid på dagen hvor det kan være avkobling i en kjedelig jobb for dem å demonstrere TV med dette som bakteppe på en av butikkens utstillingsmodeller vel? Er de helt uvillige på dette så lærer man jo det om butikkjeden også. Og kan hoppe til neste. Jeg har vel sånn sett mest tilgang på helst kun Elkjøp og Power og det er færre kjeder å velge mellom lengre. Det finnes jo noen HiFi-aktige butikker da, som alternativer. Men, gudene vet hva de skal selge deg i tillegg :wee:

har kommet fram til at det er best å bare styre unna alt av nyere oled og tver med 1ms. så da er det bare se på tver med lcd/qled som er på 43-49 tommer (samsung/phillips osv), med gamer mode og en ms på 10-25. da skal det gå greit med ps3/xb360.

det er et stort tull at ikke nyere moderne tver støtter eldre konsoller som disse oled lg 49" tvene.

Lenke til kommentar
dølledøck skrev (44 minutter siden):

det er et stort tull at ikke nyere moderne tver støtter eldre konsoller som disse oled lg 49" tvene.

De støtter det helt fint, og nå har vi jo diskutert dette videre tidligere i tråden. Jeg skjønner ikke hvordan det kan ses på som negativt at de har veldig bra responstid. Det er jo LCD som var et kraftig steg ned fra CRT. Det at LCD gir naturlige grøtete bilder betyr ikke at OLED er dårlig. Dessuten er det innstillinger for å simulere "grøt". Husker ikke hva det er i farten, men alle OLED TV-er har innstillinger for dette.

Lenke til kommentar
dølledøck skrev (1 time siden):

har kommet fram til at det er best å bare styre unna alt av nyere oled og tver med 1ms. så da er det bare se på tver med lcd/qled som er på 43-49 tommer (samsung/phillips osv), med gamer mode og en ms på 10-25. da skal det gå greit med ps3/xb360.

det er et stort tull at ikke nyere moderne tver støtter eldre konsoller som disse oled lg 49" tvene.

Hva mener du egentlig nå? At den verste konsoll generasjonen noen sinne mtp framrates og input lag ikke er kompatibel med det beste moderne  TV'ene på markedet når det kommer til lavest mulig input lag ? Dette er jo bare piss fra sidelinja 😛

EDIT: Du tenker på piksel responstiden ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (32 minutter siden):

De støtter det helt fint, og nå har vi jo diskutert dette videre tidligere i tråden. Jeg skjønner ikke hvordan det kan ses på som negativt at de har veldig bra responstid. Det er jo LCD som var et kraftig steg ned fra CRT. Det at LCD gir naturlige grøtete bilder betyr ikke at OLED er dårlig. Dessuten er det innstillinger for å simulere "grøt". Husker ikke hva det er i farten, men alle OLED TV-er har innstillinger for dette.

BFI du tenker på? Dette er beklageligvis blitt dårligere og dårligere siden LG CX om man er stor fan av dette.

Lenke til kommentar
dølledøck skrev (1 time siden):

PlayStation 5 Konsoll

MÅ BETALES MED KORT/VIPPS

Antall på lager: 20+

Nå har det nærmest rent over med konsoller fra Elkjøp og CDON de siste ukene, det må sies å være en bragd å ikke fått til å legge inn en bestilling på dette tidspunktet 😛

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Mala said:

Nå har det nærmest rent over med konsoller fra Elkjøp og CDON de siste ukene, det må sies å være en bragd å ikke fått til å legge inn en bestilling på dette tidspunktet 😛

Nå skal jeg snart på ferie uansett, så hva skal jeg med en PS5 denne sommeren? Har nå en XSX som ventepølse. Så kan heller Sony skynde seg med PS5 Pro. Tror det først blir aktuellt nær de tider for min del med Playstation igjen.

Lenke til kommentar

Playstation som brand står ganske sterkt i Norge. Elektroforhandlere sier at det før ble solgt 1 XBOX konsoll pr 9 stk Playstation. Dette var vel på forrige gen. Nå har MS betalt seg fram i køen hos produsentene, så Sony sliter med å dekke etterspørselen. Det at det utgjør bare 400 kr i prishopp synes jeg er svært bra.

Lenke til kommentar
vidor skrev (19 minutter siden):

Det høres unektelig mest logisk ut. Det jeg skrev var i alle fall "word on the street" for en tid tilbake. Tror det kom fra et av de større gamingnettstedene opprinnelig. Kilden kan vel sikkert spores tilbake til PR-gruppa til XBOX.

Tallene lyver ikke:) Sony har solgt flere millioner(50%?) flere konsoller, så det er egentlig sony som har "prioritet".

Lenke til kommentar

Kjøpte 2 stk ps5 nylig. Kjøpte først fra cdon men de leverte jo den aldri og forventet ankomst gikk bare fremover og fremover pluss at de solgte en ps4 spill + fjernkontroll (koster 300 kr) i sin bundle for 7500 kr, følte meg ganske dum som kjøpte den men rakk heldigvis å bruke angrerett og fikk pengene dagen etter

I mellomtiden fant jeg en bundle fra elkjøp 2 kontroller, ps5 spill og konsoll for 7500 kr (føler det er god pris) 

Og hos Net on Net for 6400 kr med en kontroll, ps5 spill og konsoll. 

Begge ble levert innen 2 dager. 

Lenke til kommentar
20 hours ago, Mala said:

BFI du tenker på? Dette er beklageligvis blitt dårligere og dårligere siden LG CX om man er stor fan av dette.

jeg snakker ikke om grøt, det jeg snakker om er bilde beveger seg hakkette, og gjør spill uspillbart med allt som har 30fps og nedover. mange spill på ps4 er låst til 30fps, så det gjelder ikke bare ps3/xb360. og dette problemet gjelder også for film som har standard på 24fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...