Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forhold til antall "ny-kjøpere" så gjør de det helt rett med å utsette det bedriftsøkonomisk. Det er viktigere å blidgjøre de kundene som har kjøpt et produkt og venter på at det skal bli det de så for seg når de kjøpte det (les konsollkunder spesielt). Dette handler om å bevare tilliten til fremtidige kjøp og å ikke gi ut halvferdig ræl. De har sånn jeg har forstått det en motor og assets som er for stor til å kjøre bra på spesielt på første XBO og PS4. De hadde gjort det mye lettere for seg selv ved å sette minimum PS4 Pro og XBOX One X. De må i praksis få det til å fungere greit nok på de laveste konsollene, noe som er litt som å få plass til 2 liter i en 1 liter flaske. Du kan bare få plass til halvparten om gangen. I tillegg må du fylle opp en 0,5 liter ekstra fordi ting ikke var ferdig.

Dette er dyktige folk som pleier å dra ting i land over tid, men de har nok lært folk å være noe mer forsiktig med å shoppe hos dem nå enn tidlige. Ikke minst har dette en høy kostnad med tanke på å slite ut ansatte.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med PS5 etter siste oppdatering? 

Fikk PS5 på tirsdag denne uken og den fungerte frem til oppdateringen kom igår. Etter oppdateringen så starter den opp til menyen så tar det ish 10-20 sek så er det som om den restarter ui og står i loop kommer ikke videre. Hvis jeg derimot starter et spill de første 10 sek etter konsollen er slått på så kan jeg spille... forstår ikke hva som skjer, har prøvd å formatere maskinen, rebuild database, oppdatere fra minnepinne men samme feilen. Noen som har opplevd dette og evt har en fiks, eller bør jeg kontakte Sony å få den sendt inn?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Elunde said:

... bør jeg kontakte Sony å få den sendt inn?

Etter alle tiltakene du har gjort for å prøve å fikse dette selv er det nok fornuftig å la Sony eller forhandler til å ta ansvar for dette.

Normalt sett vil man kunne fikse slikt selv, men i ditt tilfelle virker denne feilen seigere enn som så. Kan vel settes på kontoen for barnesydommer. Siden en ikke kan bytte ut intern SSD selv og plattformen er lukket er det fint lite en kan gjøre selv.

Eneste er vel å legge til en M.2 SSD, men usikker på om det er noe vits i ditt tilfelle. Alternativet er å ha is i magen etter å ha rapportert dette og håpe det kommer en offisiell fiks siden flere sliter med det samme.

Det kan jo være en unik feil, men normalt sett er det sannsynlig at flere som opplever samme problemet siden det er såpass mange maskiner solgt.

Lenke til kommentar
Elunde skrev (8 timer siden):

Noen som har hatt problemer med PS5 etter siste oppdatering? 

Fikk PS5 på tirsdag denne uken og den fungerte frem til oppdateringen kom igår. Etter oppdateringen så starter den opp til menyen så tar det ish 10-20 sek så er det som om den restarter ui og står i loop kommer ikke videre. Hvis jeg derimot starter et spill de første 10 sek etter konsollen er slått på så kan jeg spille... forstår ikke hva som skjer, har prøvd å formatere maskinen, rebuild database, oppdatere fra minnepinne men samme feilen. Noen som har opplevd dette og evt har en fiks, eller bør jeg kontakte Sony å få den sendt inn?

Eneste jeg har hørt om dette er at de har hatt en disk i driven. De har tatt ut denne og da har det av en elelr annen grunn fiksa seg.

Alternativ to som jeg har hørt om er å skru den av ved å holde av/på knappen inne i ti sekunder, ta ut strømkabel og la den stå uten strøm 20 minutter, og så skru på igjen.

Funker ikke dette har du vel gjort det du kan, og må kontakte Sony.

Lenke til kommentar

Jeg har vært stor fan av både xbox og playstation siden de kom begge to. Men jeg har alltid tatt meg i å spille mest på xbox pga kontrolleren. Forrige generasjon playstation kontroller var direkte dårlig å holde i hendene og et mareritt å spille med over lengre tid. Spesielt skytespill. 

Men det gledes noe helt enormt at den nye kontrolleren til PS5 er blitt så mye bedre. Jeg vil fortsatt si at xbox kontrolleren er bedre (XL hender) men nå er racet langt tettere. 

Lenke til kommentar

Enig der. Sitter av og til og spiller PS4 med guttungen og jeg tar meg i å tenke hvor spinkel og hard/kantete Dualshocken er å holde i. Men sånt er jo gjerne litt en vanesak også. Overgangen min fra PS til Xbox 360 var merkelig da jeg synes kontrolleren var tjukk og klumpete, men så ble jeg vant til det. Da ble det rart da jeg gikk over til PS igjen seinere, men så ble jeg vant til det igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med hva angår PS4/xbox one generasjonen var i mine hender PS4 kontrolleren overlegen og Xbox One kontrolleren et gigantisk tilbake steg fra xbox 360 kontrolleren som jeg enda mener er den mest  ergonomisk optimaliserte kontrollen noensinne. Men dette er jo en ganske subjektiv sak, å veldig avhengig av hvordan hendene dine ser ut, tror folk med større hender har en tendens til å foretrekke PS4 kontrolleren og folk med litt mindre hender heller mer mot xbox kontrolleren. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri brydd meg særlig mye om de ulike kontrollene. Jeg har bare alltid vært mest vant til plasseringen av stikkene på PlayStation. Det eneste jeg husker var at jeg ble veldig forvirra av N64-kontrolleren. Jeg merker dog at alle holder et høyt nivå denne generasjonen. DualSense, Xbox og Nintendo Pro-kontroller er jeg glad i alle sammen.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Med hva angår PS4/xbox one generasjonen var i mine hender PS4 kontrolleren overlegen og Xbox One kontrolleren et gigantisk tilbake steg fra xbox 360 kontrolleren som jeg enda mener er den mest  ergonomisk optimaliserte kontrollen noensinne. Men dette er jo en ganske subjektiv sak, å veldig avhengig av hvordan hendene dine ser ut, tror folk med større hender har en tendens til å foretrekke PS4 kontrolleren og folk med litt mindre hender heller mer mot xbox kontrolleren. 

Enig i at One kontroller var ett steg tilbake fra 360. Men de gjorde noen endringer utover generasjonen med skulder knappene/triggerene som gjorde den bedre, Lanserings utgaven av kontroller var rett og slett ekkel å holde i for min del. Series X utgaven er vel  perfeksjon nærmest sammenlignet med den originale One kontrollen :) Noe slimmere, og meget behahelige triggere og skulderknapper og en fantastisk d-pad!

I grunn veldig stor fan av Dual Shock 4, som var en  solid step-up fra det jeg mener er PlayStation sin kjipest kontroller noen sinne, Dual Shock 3 (Sixaxis tar kaka, men den snakker vi ikke om, rent søppel)

Dual Sense har fått meir kjøtt på beina som sikkert mange setter pris på, og fyller samtidig hendene på ergonomisk vis. Mye bra tech i kontrollen, selv om det er ekstremt slitsomt i enkelte spill med disse triggerene, som man selvsagt justerer etter preferanse. Men jeg elsker den altså, Sony har gjort en kjempe jobb. Ganske immun mot stikkeplassering på kontrollere altså, så dette er ikke noe som påvirker meg når jeg bytter mellom de ulike plattformene.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål angående oppløsning på PS5. Jeg har ikke tv som støtter 120, men i destiny 2 ser jeg helt klart forskjell på bildet. Mest i form av at det lagger, eller hakker litt... sånn micro så man ser det ikke så godt, men det ser ut som stor forskjell i kvalitet. sammenlignet med xbox X som er silkemykt med akkurat samme settingene. 

Kan det være at ps5 faktisk kjører 4k og xbox x kjører 1440p? Noen som vet mer om dette? Andre spill jeg har prøvd har ikke dette problemet, det er bare destiny 2? 🤔

Lenke til kommentar
xyster skrev (11 minutter siden):

50% tilbud på PSNow

Kan sjå ut som det eksisterer eit tilbud på PSNow, óg for Norge, men når eg skal bestille står det at det gjeld for 3mnd. Trur kanskje det berre er ein skrivefeil i PS Store, men er det andre som har bestilt?

Holder meg unna PSnow. Spela online, so må likevel ha PSplus, og der får eg spel kastet etter meg, så pass mykje at eg får aldri tid til å spele igjennom alt.

Lenke til kommentar

Eg er absolutt i same kategori med tanke på at eg ikkje rekk å spele alt. Har prøvd PSNow tidligare, på PS4, og det fungerte greit nok, men las ein plass i dag at i spel som er forbedra for PS5, ikkje får desse oppgraderingene med via PSNow. Og det er jo litt kjedelig.

Så blir nok ikkje kjøpt her heller, men eit godt tilbud var det i alle fall 😄

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om noen fortsatt har lyst på Horizon Forbidden West Collectors Edition så er den absolutt lavest priset hos Elkjøp til 1653,- ink frakt og -10% rabatt på online bestillinger. Den har øket betraktelig i pris rundt omkring og går nå helt opp til over 3000,-

Mye mulig Elkjøp kommer til å justere så om du har sittet på gjerdet så er nå kanskje tiden. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...