Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde en liten endring på ting med overclocken på min 8700k, satte BCLK til 200, core ratio til 25 og endret litt på ram timings for system stabilitet ettersom jeg har hatt veldig mye krasjing i det siste og alt ble plutselig fantastisk stabilt, spill kjører bedre og temperaturene ligger lavere. Det gjorde at 3080en booster høyt mer ofte tydeligvis.

Ettersom HZD er vært veldig CPU intensivt er det en god benchmark for meg nå med bare 3200Mhz ram og 3080 krever en del mer, så ligger CPUen pent på 70-80% usage mens jeg spiller det, mens 3080'en koser seg på solide 2100Mhz så si hele tiden, noen ganger helt til 2115Mhz på bare 975mv. Er satt opp til å bare ligge på 2070Mhz via undervolt curve, men det gir performance så det synger. Har aldri fått mer ut av et grafikk kort før. I spill som er klarer å dra mer av GPU kreftene dropper det til 2085Mhz noen ganger.

Hvis du ikke har satt på en undervolt allerede, det er vel verdt det.

 

horizon2100mhz.thumb.jpg.d048c2c6e192f991ab4823b4a25b1604.jpg

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (22 minutter siden):

Hvis du kjører 1440p og får disse resultatene så er du litt cpubound, men ytelsen er jo bra uansett.

Hvilket minne og cpu kjører du?

i7 8700k og 2x8G Adata xpg ddr4 3200mhz 

 

edit: tok en Superposition benchmark nå. 1080p extreme, havnet på 10730. skal vel være ganske vanlig 3080 resultat ut i fra leaderboards. 

edit 2: ikke noe er overclocket. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
53 minutes ago, N o r e n g said:

Riktig. Desibel har ikke et spesifikt referansepunkt alle lyder vurderes mot, og er stort sett bare nyttig for å sammenligne to verdier i samme testoppsett. Det vil si at tester som sammenligner to eller flere skjermkort mot hverandre kan gi en pekepinn på hvilket som er mest støyende (potensielt omtrent hvor mye mer støyende også), ikke et absolutt mål på hvor mye støy det avgir hos deg.

Kommer også mye an på typen lyd. Noe type lyd kan være sjukt plagsomt på en deciBel, mens annen vri på lyden kan være til å holde ut. Er få som liker varierende lyd som drypp i fra en kran f.eks. Om du da ikke liker grottelyder :p

Lenke til kommentar
5 hours ago, PaladinNO said:

"Computer" er estimert til 40 dB!? o.O

Hell, den mest stillegående (Delta) viften i 2010-PCen min var 44 dB - og selv på det nivået hørte jeg lyden gjennom 3 dører og i etasjen over når jeg prøvde å sove!

Lyd er en personlig sak og alt det der, men jeg har satt mitt "lyd tak" til 25 dB - over det og PC-en ubehagelig støyende å ha ved siden av seg.

180 dB er såvidt jeg vet "Jet aircraft at take-off".

Rimelig heftig forskjell på bare 30-35dB osv :)

Lenke til kommentar
2 hours ago, Knutgrus said:

Er ikke oppgitt dB litt sånn sleik på fingern og putt den i været? Er en pekepinn absolutt. Men ikke alle bruker samme parametere for å måle.

helt riktig så man må måle selv slik jeg gjorde. En annen ting er at lyden hos meg er veldig lavfrekvent sus så det plager meg ikke i samme grad som en mer markant lyd ville gjort i samme dB.

Lenke til kommentar
barezell skrev (2 timer siden):

Hadde den på av. 

Prøvde DX12 ON, RT OFF. 

Ligger på 110-160. Hovedsaklig rundt 140-150. 

Er dette en ny installasjon av spillet, første gang su spiller med Dx12? Rykk og napp ytelse de første gangene du spiller de forskjellige brettene kommer av at shader cachen fylles. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvilken driver det som bør brukes til 30xx-kortene? Er det "nyeste" (457.30) eller den 460.20-pressedriveren som anbefales?

Hvis jeg oppfattet rett i den EVGA-streamen som ble sendt nylig (med Jay (JayzTwoCents) og Steve (GamersNexus)) så sa Vince "K|NGP|N" Lucido at han foretrakk pressedriveren, men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
57 minutes ago, PaladinNO said:

Hvilken driver det som bør brukes til 30xx-kortene? Er det "nyeste" (457.30) eller den 460.20-pressedriveren som anbefales?

Hvis jeg oppfattet rett i den EVGA-streamen som ble sendt nylig (med Jay (JayzTwoCents) og Steve (GamersNexus)) så sa Vince "K|NGP|N" Lucido at han foretrakk pressedriveren, men jeg kan ta feil.

Jeg pleier å bruke nyeste driver til gamingriggen. Benchmark riggen blir litt annet :p

Her er også en developer driver:  465.12 GameReady WSL/Developer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

Hvilken driver det som bør brukes til 30xx-kortene? Er det "nyeste" (457.30) eller den 460.20-pressedriveren som anbefales?

Jeg oppdaterer med NVCleanInstall: https://www.techpowerup.com/nvcleanstall/

Og bare når det kommer et nytt spill, eller jeg skal benchmarke noe.

Resten av tida spiller jeg med "gammel" driver, uten Geforce Experience

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Sykt fornøyd med kortet så langt. Kobla PCen til TVen for å teste 4k litt og Valhalla lå riktignok på 50-60 I 4k. Hverfall I området jeg var i. Men det overleverer jeg så pent som det var. Testa også squadrons og der lå jeg på 140 ish. 1440p er naturligvis ting høyere i spill. Gleder meg til å teste det mer! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...