Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Mumriken said:

Hadde glatt lagt på noen høvdinger for TSMC 7nm.. Billigste kortet er 17k så skaden er allerede gjort ?

Vi får aldri vite hvorfor det ble Samsung men ryktene sier at nvidia presset på pris. Tscm sa nah og gav bort kapasiteten til amd. Eller så kan det være at nvidia faktisk vil ha litt mer konkurranse i markedet. Men at 30xx serien hadde vært bedre på 7nm istedet for Samsung sin forbedret 10nm tror jeg er opplagt.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Jeg ringte rundt for å høre om noen kan ta inn SUGO 14.

Inntil videre mangles leverandør som kan levere kabinettet, men det endres forhåpentlig snart.

sg14-3-4.jpg

Jeg skal ha et slikt kabinett så fort det lar seg gjøre. Ikke 360 radiator som jeg ønsker, men alt annet er på plass. Man kan for eksempel kjøre hybridkjølt grafikkort når det kommer eller 3 slot inntil 33 cm.

 

Sjekk ut CM NR200. 3090 passer til og med i det! 

Lenke til kommentar

Da er blokka montert. Deilig uten de viftene når man tyner kortet. Virker som det hjelper litt med vannblokk, det er mer villig til å booste.

1 MLCC på dette kortet - jeg mente det var 2 etter å ha sett en review på guru3d, men det var det altså ikke.
IMG-20200929-161453.jpg

Ca 20.5cm PCB på referansedesignet. Blokka bygger rundt 2 cm ekstra
IMG-20200929-162920.jpg

IMG-20200929-204049.jpg

Holder høyere boost i gj.snitt i Port Royal (klarte max 1935mhz på luft, her ser vi altså 1978mhz).
Klarer generelt litt høyere overklokk (fra +120/+1050 til +168/+1175), det booster lett over 2000 uten å tryne. Temperatur er på rundt 44-46°C under last.
TIMESPY-11935.jpg

Endret av Kyrre S.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det som kanskje er litt irriterende er at alle skal være så sensasjonelle for tiden.. produsenter, journalister, fanboys, kunder osv. Det bør for eksempel ikke komme som noen overraskelse at folk som overklokker et RYKENDE ferskt produkt opplever ustabilitet..

Jeg tror vi er nødt til å ta innover oss hvor ekstrem "internettmobben" kan bli, f. eks når vi herjer med POSCAP som visstnok ikke engang er det kortene benytter. Plutselig er alle ingeniører og det minste rykte blir sannhet..

For min del virker RTX 3000 som et steg i riktig retning for forbrukerne, selv om Nvidia fortsatt nyter godt av sin posisjon i markedet. Det er også gode muligheter for at kreftene i RTX 3000 bedre vil kunne realiseres i fremtiden når spillprodusenter og driverutviklere har fått mer tid på seg.

Som forbruker ville jeg vært mer bekymret for at man i vesten i stor grad selger produkter basert på verdibasert prising og ikke kostnadsbaserte prismodeller. Det er mye man KAN ta seg råd til, men det er også fint om sluttsummen har en viss sammenheng med de faktiske produksjonskostnadene..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187

Fikk mitt 3090 i dag, og etter timer med testing ser jeg at 850mV på 1950mhz ISH, er sweetspot for ikke å PT i spill. Dette kortet har beskjedne 360w PL, og det skriker etter mere. Det ble plass nummer 86 på Port Royal Hall of Fame, men vanskelig å konkurrere mot 400 pluss watt bioser :) Koret klarer dog Valley Benchmark på 2190MHZ med 1000mV, vifter på 100%, så en godt binnet chip kan det virke som. Hadde vært morro med noen 5mOHM motstander og vannblokk :) Ellers meget fornøyd3090.thumb.jpg.ba6bacf18248da1abac77861c981547f.jpg

Lenke til kommentar

Flott med benchresultater men savner en eller to ting. Jeg vil vite hvordan oppsettet er, overklokk, og gjerne ta med PSU også. Og screenshots er alltid fint. 

Selv har jeg ikke kjørt noe annen bench enn Timespy med mitt 3090 Phoenix GS, og havnet vel på 17,5k. Ikke all verden, men det er serveren min kortet sitter i for øyeblikket, og den kjører stock. Det er en 10900x som sitter der, sammen med et X299 Rog Strix Gaming E II. 32GB minne som kjører på 3600Mhz og CL16. PSU er en gammel traver i form av en EVGA Supernova G2 850W. 3090 er ikke overklokket heller.

Det bør være litt potensiale for OC her, og det kommer jeg til å teste i morra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...