Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Ja, det er sikkert på høyde med en 4 år gammel kjøler, men den nye kjøleren er forbedret. Komponentene på kretskortet teller også og spenningsreguleringen.

Ingen er på høyde med produksjonen til ASUS etter at de investerte i helautomatisert produksjonslinje. Kvaliteten på loddepunktene hos ASUS er bedre og minker feilraten.

Andre produsenter er kommet etter, men det er tvilsomt at de har tatt igjen 2 års forsprang.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote

Inno3D

The response from Inno3D is just absolutely offensive, I've warned about this company before. Personally, I would not be comfortable buying an Inno3D product ever again if this is how you deal with instability issues of products:

 

index.php?ct=news&action=file&id=39054

 

... just shocking to read. 

Quote

Colorful

Colorful fixes the issue for your GeForce RTX 3080 by lowering the frequencies using a BIOS update. Colorful decided to release a BIOS update for the RTX 3080, reducing its frequencies.

Quote

index.php?ct=news&action=file&id=39055

https://www.guru3d.com/news-story/manufacturers-on-rtx-3080-ctd-issuesinno3d-offers-a-shocking-response.html

Endret av G
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, scuderia said:

Og kun narkisser skal kunne uttale seg om narkotikapolitikk

 

Så boost er redusert for å få mer stabil volt. Redusert boost er redusert ytelse. Men det kommer sikkert masse rundt dette fremover.. Flere har fortsatt har problemer med CTD selv etter driveren så tviler på at dette er det siste vi får høre om denne saken.

Lurer på hvor mange som har kjørt DDU og kjørt DDU riktig før ny driver.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

Lurer på hvor mange som har kjørt DDU og kjørt DDU riktig før ny driver.

Lurer på når Microsoft bygger om Windows, slik at man slipper å måtte bekymre seg over å måtte DDU'e. Kanskje et modulært OS-design? Virtualiseringslag eller noe?

Lenke til kommentar
18 minutes ago, BadCat said:

Ja, det er sikkert på høyde med en 4 år gammel kjøler, men den nye kjøleren er forbedret. Komponentene på kretskortet teller også og spenningsreguleringen.

Ingen er på høyde med produksjonen til ASUS etter at de investerte i helautomatisert produksjonslinje. Kvaliteten på loddepunktene hos ASUS er bedre og minker feilraten.

Andre produsenter er kommet etter, men det er tvilsomt at de har tatt igjen 2 års forsprang.

Tror nok det har lite betydning i praksis for oss som ikke klokker. Om jeg får kortet til å ryke innen 5 år, så er det med våre reklamasjonsregler bare en fordel. Har ikke klart å ødelegge et kort siden mitt Radeon X1650 hvor jeg fikk et splitter nytt og raskere grafikkort i erstatning.

Samme 3D mark resultater på Strix stock som entry kortene.

Lenke til kommentar

Jeg ringte rundt for å høre om noen kan ta inn SUGO 14.

Inntil videre mangles leverandør som kan levere kabinettet, men det endres forhåpentlig snart.

sg14-3-4.jpg

Jeg skal ha et slikt kabinett så fort det lar seg gjøre. Ikke 360 radiator som jeg ønsker, men alt annet er på plass. Man kan for eksempel kjøre hybridkjølt grafikkort når det kommer eller 3 slot inntil 33 cm.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (15 minutter siden):

Ja, den prosessen skulle aldri ha vært valgt. Heller TSMC 5nm og kort til 15 og 25k i stedet for de som er nå

Ja, og tredjeparts 3080 til 17-19K og tredjeparts 3090 som nærmer seg RTX Titan pris, ja da hadde folk sikker vært fornøyde. 

Hva skulle 3070 kosta, samme som 2080 ti? Høres ut som en genial markedsføringsplan for nvidia det, aldri justere ned pris, men kun justere opp.

Folk hadde klagd mye mer med slike priser på ampere. Som jo er forståelig. Er vel ingen som ønsker at nvidia skal ta et prishopp slik de gjorde med turing for hver generasjon? Da ville jo folk til slutt ikke hatt råd til skjermkort.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (18 minutter siden):

Ja, den prosessen skulle aldri ha vært valgt. Heller TSMC 5nm og kort til 15 og 25k i stedet for de som er nå

5nm?!?

Vil du ha kortet i 2025?

 

EDIT: Hvis Nvidia skulle gjort noe annerledes med denne lanseringen, så burde de lansert 3090 først, og ventet en måned ekstra på å bygge opp lager av 3080

Endret av N o r e n g
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (4 timer siden):

Fin test\info :)Om det går litt "hett" for seg kan du vurdere en undervolt på GPUen, 1800@800mv ser ut til å gi marginalt under stock ytelse, men 50-100W lavere strømforbruk. Fastvolt\frekvens på CPU kan og gjøre underverker om du holder deg til max 1.2V, noe du kanskje greier all core med 4.1-4.2GHz avhengig av binning. Kjør på med dram calc så får du henta ut max ytelse fra CPU :)

Fått testet det ut nå, absolutt lavere temp (rundt 65-70) men det kræsjet etter 5-10 min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...