Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
27 minutes ago, Carillo said:

Er dette en tråd for de som har prøvd RTX 30XX eller mest for de som leser og har lest om 30-serien på internett ? ?

Mange her som ikke har kjøpt entry level kort og venter på STRIX, FTW3++ eller AORUS. Om det er flest som leser eller har lest, så betyr det bare at folk vil ha de beste kortene :tease:

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Carillo skrev (29 minutter siden):

Er dette en tråd for de som har prøvd RTX 30XX eller mest for de som leser og har lest om 30-serien på internett ? ?

Ja.

Hvis du reduserer tråden til de som har prøvd RTX 30XX vil det bare bli fire-fem postere

 

der8auer har nå testet:

 

Virker som om antall og type kondensatorer har noe å si, men det ser ikke ut til å være ekstremt. Han måtte overklokke for å i det hele tatt møte en kræsj, og bedre kondensatorer forbedret klokkefrekvensene med 15 MHz eller noe sånt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
5 hours ago, PaladinNO said:

Waat? Så å undervolte klokkefrekvensen er altså ikke normal terminologi? ^^

"undervolte klokkefrekvensen" ?

Jeg kunne forstått det om en trøtt forumbruker etter noen kvelder ut i nattetimer hadde skrevet noe slik før insta-edit (skyldig ofte). Men en teknologi journalist? ?

Hvis man shunter driveren og underklokker voltfrekvensen så får man hvistnok ennå bedre resultater. Men hardcore bypass-stint er best. (Får litt JayZ vibber når jeg skriver dette).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, koots said:

Fikk mitt Palit RTX3090 Gaming Pro i går og dæven dette er noe annet. Var etterspurt litt erfaringer da man tidligere postet oppdateringer om shipping og whatnot før det ble lempet i egen tråd, så får dele litt fra bruken.

Kommer i det store og hele fra en i5-3570k, 8GB RAM og GTX1060 3GB, og er nå på Ryzen 9 3900X, 32GB RAM og RTX3090 (Har vært et par uker på ny maskin men gammel GPU da). Gått fra 1080p 60hz skjerm til 1440p 144hz G-Sync-skjerm. Det er greit tight i min Fractal Meshify C med frontmontert AIO, men det gikk akkurat om jeg byttet ene viften til en 15mm tykk vifte. Førsteinntrykket er at panelovnen på kontoret mitt er helt overflødig nå, jeg kan game i shorts og slipper garantert å fryse på beina.

Rakk og teste litt gaming i Apex Legends i går, utrolig godfølelse og sette alt på maks uten å måtte vurdere det mot FPS for å få det smooth. Stort sett 144FPS med enkelte dips ned på 120-tallet. Temperatur på GPU rundt 83-85 på stort sett maks utnyttelse. CPU på rundt 60, men Apex er nok ikke mest krevende spillet for CPU. Passe heftig støynivå sammenlignet med hvor jeg kommer fra, men vet ikke hvor det ligger sammenlignet med andre high-end GPUer. Neste spill som skal prøves ut blir Flight Simulator, det var sånn ish spillbart på gamle maskinen uten alt for mange CTD, men der hjalp det godt med ny maskin selv om jeg fortsatt hadde gammel GPU. Videre blir det nok RDR2 for min del, kjekt at Steam kjører 30% om dagen.

Nice review og rigg. Grattis :) Hvilken PSU kjører du? Ser ut som 2x8pin på 3090 custom også? Trodde de kom med 3x8 som standard ellerno.

Lenke til kommentar
koots skrev (3 timer siden):

Fikk mitt Palit RTX3090 Gaming Pro i går og dæven dette er noe annet. Var etterspurt litt erfaringer da man tidligere postet oppdateringer om shipping og whatnot før det ble lempet i egen tråd, så får dele litt fra bruken.

Kommer i det store og hele fra en i5-3570k, 8GB RAM og GTX1060 3GB, og er nå på Ryzen 9 3900X, 32GB RAM og RTX3090 (Har vært et par uker på ny maskin men gammel GPU da). Gått fra 1080p 60hz skjerm til 1440p 144hz G-Sync-skjerm. Det er greit tight i min Fractal Meshify C med frontmontert AIO, men det gikk akkurat om jeg byttet ene viften til en 15mm tykk vifte. Førsteinntrykket er at panelovnen på kontoret mitt er helt overflødig nå, jeg kan game i shorts og slipper garantert å fryse på beina.

Rakk og teste litt gaming i Apex Legends i går, utrolig godfølelse og sette alt på maks uten å måtte vurdere det mot FPS for å få det smooth. Stort sett 144FPS med enkelte dips ned på 120-tallet. Temperatur på GPU rundt 83-85 på stort sett maks utnyttelse. CPU på rundt 60, men Apex er nok ikke mest krevende spillet for CPU. Passe heftig støynivå sammenlignet med hvor jeg kommer fra, men vet ikke hvor det ligger sammenlignet med andre high-end GPUer. Neste spill som skal prøves ut blir Flight Simulator, det var sånn ish spillbart på gamle maskinen uten alt for mange CTD, men der hjalp det godt med ny maskin selv om jeg fortsatt hadde gammel GPU. Videre blir det nok RDR2 for min del, kjekt at Steam kjører 30% om dagen.

 

  Vis skjult innhold

 

image.thumb.png.53303cf656c330aac811bf374b637868.pngimage.thumb.png.7519ad088a80333f7a9c9ef284b01f8a.png

 

 

Fin test\info :)Om det går litt "hett" for seg kan du vurdere en undervolt på GPUen, 1800@800mv ser ut til å gi marginalt under stock ytelse, men 50-100W lavere strømforbruk. Fastvolt\frekvens på CPU kan og gjøre underverker om du holder deg til max 1.2V, noe du kanskje greier all core med 4.1-4.2GHz avhengig av binning. Kjør på med dram calc så får du henta ut max ytelse fra CPU :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...