Gå til innhold

Teslas nye pickup: Opp til 805 kilometer rekkevidde, 0-100 km/t på 3 sekunder og er skuddsikker


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (På 22.11.2019 den 13.35):

Med den aerodynamikken der må jo forbruket og dermed batterikapasiteten være enorm for å oppnå 805km rekkevidde.

Det merkelige er at denne blir relativt høyt priset i USA sammenlignet med Ford F, Silverado og Ram, det markedet den antagelig er mest myntet på og antagelig vil selge bra i. Mens i Norge blir den ekstremt lavt priset sammenliget med Ford F, Silverado og Ram, takket være skyhøye avgifter på de bilene. Men Norge er jo ikke akkurat noe pickup-land, så det blir spennende å se hvordan salget går både i USA og Norge.

- Roadster liker jeg ikke pga 2 seter

- Model S liker jeg, men synd den ikke har hengerfeste

- Model X liker jeg ikke pga dørene og såpeformen, men liker skikkelig hengerfeste og 7 voksenseter

- Model 3 liker jeg ikke pga bakluka og midtstilt speedometer, kun 5 seter (litt små)

- Cybertruck liker jeg ikke pga utseende, ratt, midtstilt speedometer,

- Roadster 2.0 er jo stort sett fantastisk med unntak av rattet og prisen

Håper nå på at de kommer med en Model S v2.0 basert på de samme formene som nåværende, men med rustfritt/syrefast stål som alternativ, normale dører, større frunk og bedre lading og rekkevidde.

Av det jeg har sett av kommentarer, så er prisen ganske konkurransedyktig, fordi det er lite tillegg på bilen, slik at det er mer eller mindre det man må ut med for bilen. Andre merker er kanskje billigere i startprisen, men der er mye som krysses av på utstyrslisten, og da blir disse fort en god del dyrere enn Tesla sine priser, og fort 50 % dyrere enn disse sies det.

Nå har jeg riktignok ikke studert prisene selv, og om masse av tilleggene er nytteutstyr som Tesla ikke selger med eller til denne, som igjen går utover bruksmulighetene, så er det jo ikke sammenlignbart. Men igjen, de jeg har hørt uttale seg, har sannsynligvis en viss peiling på dette selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Espen Hugaas Andersen skrev (26 minutter siden):

Nå er den nærmere 50% tyngre, ikke dobbelt så tung. Og innstegsmodellen av Cybertruck er $4900 dyrere enn innstegsmodellen av Model 3.

En Model 3 SR+ til $39 000 har 50 kWh batterikapasitet. Denne vil trenge det dobbelte for å gå like langt. Batterier er den dyreste komponenten i denne bilen.

Espen Hugaas Andersen skrev (28 minutter siden):

En av de viktigste årsakene til at det er mulig å redusere prisene er volum, og batteriteknologi som fortløpende blir bedre og billigere. Cybertruck vil ha batteriteknologi fra ca 2020, der Model 3 har batteriteknologi fra ca 2016.

Så du mener at Tesla ligger 3 år bak konkurrentene når det gjelder batteriteknologi?

Espen Hugaas Andersen skrev (29 minutter siden):

Andre ting de sparer penger på er at de vil ikke ha noe lakkeringsverksted.

Mulig at det er veldig kostbesparende for Tesla, men ordentlige bilprodusenter klarer å påføre lakk for et par tusenlapper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, uname -l said:

En Model 3 SR+ til $39 000 har 50 kWh batterikapasitet. Denne vil trenge det dobbelte for å gå like langt. Batterier er den dyreste komponenten i denne bilen.

55 kWh. Og Model 3 SR koster bare $35k.

8 minutes ago, uname -l said:

Så du mener at Tesla ligger 3 år bak konkurrentene når det gjelder batteriteknologi?

Nei. Tesla leder på teknologien. Men det Tesla har tilgjengelig av teknologi for å utvikle nye biler og det som finnes i bilene i dag er to forskjellige ting. Dagens Model 3 bruker battericeller fra ca 2016. Dagens Model S/X benytter battericeller fra ca 2014.

Model S/X ser ut til å bli oppgradert til nyere battericeller neste år. Model 3 blir kanskje oppgradert omkring 2020 eller 2021, men vi får se akkurat hvor det havner på kalenderen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (2 minutter siden):

Greit å få bekreftet at enkelte Tesla fans er komplett galninger. "I'm shaking". "Is this the most fun you have ever had in your life?" "I'm still shaking".
At det er mulig. Disse folka er helt ute å kjøre i forutinntatt følelsesmessig vanvidd!

 

Ja helt forferdelig at de koser seg altså! Psykopater! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (4 minutter siden):

Greit å få bekreftet at enkelte Tesla fans er komplett galninger. "I'm shaking". "Is this the most fun you have ever had in your life?" "I'm still shaking".
At det er mulig. Disse folka er helt ute å kjøre i forutinntatt følelsesmessig vanvidd!

Ja for all del, biler er nødt til å være dritkjedelige om du hadde kunne få viljen din. For å ha det moro er ulovlig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Om du leser kommentarene til denne Tweeten, så finner du at Trevor Milton selv liker Tesla og kjører en Model S ;)

Hvorfor sier du dette? Jeg ser ikke helt relevansen mellom det at Trevor Milton kjører en Model S og det at han tilbyr Musk å lage en annen versjon enn den han presenterte. 

Hadde jeg fått valget mellom å kjøre det Musk presenterte, eller det Milton kom med, så hadde jeg tatt Nikola trucken når som helst. Hadde jo vært stilig med ei lita JV dem i mellom og laget den første Nikola Tesla produktet. ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (36 minutter siden):

Ja for all del, biler er nødt til å være dritkjedelige om du hadde kunne få viljen din. For å ha det moro er ulovlig

Denne bilen får vell restriksjoner i Norge og EU da.  Så det blir nok straks ei sperre på 80 km/t, og C1 lappen her i Norge, og 90 km/t i Europa. 

https://www.dt.no/nyheter/tungt-maks-80-km-t/s/2-2.1748-1.3269171

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (47 minutter siden):

 

Ja helt forferdelig at de koser seg altså! Psykopater! 

Det er forskjell på å kose seg og være så følelsesmessig oppstemt at man har mistet helt gangsyn og bakkekontakt. Slik at man selv med en bil som fremstår som en enkel månebil føler det er det største i verden å bare sitte i bilen og rulle bortover. Og synes til og med et uferdig halveis ratt er noe helt spesielt. Da snakker vi om være ekstremt styrt av forutinntatthet og Tesla kunne i grunnen presentert hva som helst og de hadde blitt like begeistret eller ruset om du vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (17 minutter siden):

Hvorfor sier du dette? Jeg ser ikke helt relevansen mellom det at Trevor Milton kjører en Model S og det at han tilbyr Musk å lage en annen versjon enn den han presenterte. 

Hadde jeg fått valget mellom å kjøre det Musk presenterte, eller det Milton kom med, så hadde jeg tatt Nikola trucken når som helst. Hadde jo vært stilig med ei lita JV dem i mellom og laget den første Nikola Tesla produktet. ^^ 

Fordi du linket det som om det var en spøk fra Milton sin side, og samtidig som du ikke er stand til å holde deg fra pisse på 100% av alt av Tesla-produkter (bortsett fra da du sover) i et sett, så er det ikke vanskelig å dra den konklusjonen opp av hatten
 

Milton mente det seriøst og faktisk så liker han Tesla selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (12 minutter siden):

Denne bilen får vell restriksjoner i Norge og EU da.  Så det blir nok straks ei sperre på 80 km/t, og C1 lappen her i Norge, og 90 km/t i Europa. 

https://www.dt.no/nyheter/tungt-maks-80-km-t/s/2-2.1748-1.3269171

 

Hvordan er dette et svar på de som hadde det moro på eventen? For det er jo det som var så «forferdelig» her

Lenke til kommentar
gamlefar skrev (35 minutter siden):

Det er forskjell på å kose seg og være så følelsesmessig oppstemt at man har mistet helt gangsyn og bakkekontakt. Slik at man selv med en bil som fremstår som en enkel månebil føler det er det største i verden å bare sitte i bilen og rulle bortover. Og synes til og med et uferdig halveis ratt er noe helt spesielt. Da snakker vi om være ekstremt styrt av forutinntatthet og Tesla kunne i grunnen presentert hva som helst og de hadde blitt like begeistret eller ruset om du vil. 

Gode holdninger til folks gleder! Du er nok en fin bestefar gamlefar! 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Fordi du linket det som om det var en spøk fra Milton sin side, og samtidig som du ikke er stand til å holde deg fra pisse på 100% av alt av Tesla-produkter (bortsett fra da du sover) i et sett, så er det ikke vanskelig å dra den konklusjonen opp av hatten
 

Milton mente det seriøst og faktisk så liker han Tesla selv

Selvfølgelig mente han det seriøst. Hvorfor trur du jeg tolket det annerledes? Det at han kjører Model S har vært vellkjent i årevis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Hvordan er dette et svar på de som hadde det moro på eventen? For det er jo det som var så «forferdelig» her

Du nevnte "morro". Denne bilen blir neppe særlig morro i Norge og Resten av EU, om du ikke forventer å få nok av bøter. Top-fart på 80 km/t i Norge og 90 km/t i EU passer liksom ikke helt med fokus på lav tid for 0-100 km/t. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (18 minutter siden):

Du nevnte "morro". Denne bilen blir neppe særlig morro i Norge og Resten av EU, om du ikke forventer å få nok av bøter. Top-fart på 80 km/t i Norge og 90 km/t i EU passer liksom ikke helt med fokus på lav tid for 0-100 km/t. 

Det kommer nok garantert en 3,5 tonns utgave for B-lappen hit. Bare å nedregistrere nyttelasten fra 1580kg (eller hva det nå var) til ca. 800kg det. Med 6 personer i bilen (á 75kg) kan man da fortsatt ha med 350kg last. Eller 650kg med 2 personer i bilen. Det holder nok lenge for ganske mange. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...