Gå til innhold

Teslas nye pickup: Opp til 805 kilometer rekkevidde, 0-100 km/t på 3 sekunder og er skuddsikker


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snylter skrev (58 minutter siden):

På øya her oppe i nord tror jeg ikke jeg har sett en pickup uten baksete i det hele tatt..

Det er ingen avgifter her så prisforskjellen er veldig liten.

Akkurat. Jeg hadde aldri vurdert pickup uten baksete selv om ikke det var for prisforskjellen her på fastlandet. Hadde jeg kunne kjøpt F150 til tilsvarende pris som en 2/3-seters variant ligger ute for hadde jeg eid dette i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, CXSUB4BA said:

På Svalbard er nok baksetet i Pick-upene sponset av den norske stat av HMS årsaker. Livsfarlig å kline bak på lasteplanet pga kulda og all isbjørnen som lusker rundt..

Staten sponser ikke slikt nei, greia er bare at vi rett og slett ikke betaler avgift på biler uansett. 

Å kline på planet er nok ikke så farlig så lenge man følger med på om det kommer sysselmann eller bamse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snylter skrev (3 timer siden):

På øya her oppe i nord tror jeg ikke jeg har sett en pickup uten baksete i det hele tatt..

Det er ingen avgifter her så prisforskjellen er veldig liten.

Man skal kanskje være litt tett for å kjøpe en Tesla Pick-Up på en øy som knapt har veier, og norges laveste drivstoffpriser, og høyeste strømpriser, og ingen subsidiering av elbiler?

Jeg ville tippe at Tesla ikke blir noen stor hit i Longyear.

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette kan man like, litt skape kanter, en Pærle som skillet seg litt ut vil Jeg si.....

Et VÆRKTØ og et samlerobjekt I dobbel Forstand. Kommer til å gråte om Den ikke kommer.

 

Formspråket er vel temmelig likt dette, fra 80 tallet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_LM002

Skulle gjærne hatt en slik, 305 Liter bensin tank...., Og denne på kroken !

https://www.tv2.no/a/9346934/

Tesla’en ser ut for å kunne modifiseres:

0F8C78D8-A0F3-42C0-BB33-959C80C0056D.thumb.jpeg.7d1ed2f71a954488bff4316a9d98d89d.jpeg

 

Og dette firma kan gjøre, JOBBEN ....!

http://www.stauber-motorhomes.com

A77D07E2-E042-4CB2-8EEC-BF51DE8954A6.jpeg.c7c5999408967cda946990863d3950ab.jpeg

Helt spesielt påbyggings-firma dette her, leverer det Du klarer å tegne til en overkomlig pris.

Starter gjærne med et brukt chassi med nok km att, og da får du mye for 1-2 mill

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Ga litt Mad Max vibber. Lurer virkelig på hvem som er primær- og sekundærkundene for denne modellen og hvor mange de får solgt. Virker ikke som den har særlig bred appell for folk flest, men samtidig ikke passer inn i så mange nisjer heller. Laget for lys-sky folk som trenger skuddsikkerhet og høy akselerasjon? Det super-enkle designet på denne har vel med å få ned prisen på produksjonen av flater. Virker ikke som det er en eneste unødvendig vinkel for å avrunde noe noenlunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Har du prøvd en over tid? Stort sett alle som har gjort det sier at speedometerplasseringen er en ikke-sak. Ja, du må flytte øynene skrå til høyre istedenfor rett ned, men distansen du må flytte øynene er mer eller mindre identisk. Så det tar ikke noe lengre tid. Og hvor ofte ser man egentlig på speedometeret? Svært sjelden for min del ihvertfall. 

Fordelen med å ikke ha det foran føreren er muligheten til å ha et mye mindre ratt (som er mye bedre å bruke) samt at man kan justere det akkurat som man vil uten at det skygger for noen instrumenter. 

Vi har TM3 og TMX, jeg foretrekker helt klart interiøret i TM3. Hovedskjermen er bedre å bruke også, da den står montert høyere oppe. 

Enig. Speedometeret ligger høyere enn den ellers ville kunne ligge foran føreren. (For mine 189 cm kunne den ligge enda høyere.) Isteden for å se noen grader ned må du se noen grader til siden og færre grader nedover. Og det gjør du uansett i trafikken at du ser litt til venstre og til høyre. For min egen del så kjører jeg 95% av tiden på TACC og trenger ikke å bry med noe særlig om speedometeret.

Forøvrig er jeg også av den oppfatning at det er uheldig at en del innstilling må gjøres på skjermen. Mer språkstyring kommer sikkert i fremtiden - håper på en hel bråte av talekommandoer "Switch on ....", "Switch off ....", "Show ..."

Men nå kom jeg litt borte fra Cybertrucken ?

Endret av trikola
Lenke til kommentar
49 minutes ago, trikola said:

Enig. Speedometeret ligger høyere enn den ellers ville kunne ligge foran føreren. (For mine 189 cm kunne den ligge enda høyere.) Isteden for å se noen grader ned må du se noen grader til siden og færre grader nedover. Og det gjør du uansett i trafikken at du ser litt til venstre og til høyre. For min egen del så kjører jeg 95% av tiden på TACC og trenger ikke å bry med noe særlig om speedometeret.

Forøvrig er jeg også av den oppfatning at det er uheldig at en del innstilling må gjøres på skjermen. Mer språkstyring kommer sikkert i fremtiden - håper på en hel bråte av talekommandoer "Switch on ....", "Switch off ....", "Show ..."

Men nå kom jeg litt borte fra Cybertrucken ?

Ja da er det kanskje bare meg som har "fysiologiske utfordringer" fra naturens side da. Men jeg holder blikket lengst mulig fram i trafikken og sveiper fram/bak og side til side samt flytter blikket fra speil til speil. Men for min kjørestil så passer det veldig dårlig å feste blikket i senter av dashbordet. Ett par sekunder med blikket på skjermen så har bilen forflyttet seg alt fra 50 m til noen og åtti meter i ordinær "langt-turs-fart". Altså hårfint under førerkortgrensa. Derfor foretrekker jeg å ha blikket "langt fram" og sveipe fremfor å flytte blikket på senter dashen. Det har helt sikkert bare med inngrodde vaner å gjøre men jeg kjøper heller en bil som passer måten jeg kjører på enn å måtte gjøre endringer i noe som historisk sett virker helt greit for meg. 

Navigering av menyer eller endring av innstillinger manuelt på skjerm er ikke praktisk å gjøre på skjerm under kjøring. Gode gamle knapper eller kontrollhjul som navigeres uten å flytte blikket var jo svært enkelt og er vel egentlig merkelig at det ikke brukes mer. Bmw har feks lenge brukt kontrollhjulet og fikk til en praktisk løsning når antall knapper skulle begrenses. 

Talestyring? Nei det klarer jeg meg helst uten. Det jeg har testet sålangt av slikt er tregt og lite treffsikkert kontra å endre ting på mer tradisjonelt vis. Se feks på de første "smart-hus-løsningene" av typen dim lyset fra mobilen. Tok latterlig lang tid, og det var raskere å reise seg fra sofaen og krysse stuen, justere dimmeren og gå tilbake til sofaen. Så ble det stemmestyrt og det skulle gjøre alt så mye raskere. Det ble jo raskere men ikke like raskt som feks en trådløs "manuell" bryter. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
uname -l skrev (3 timer siden):

Først lurte jeg på hvordan de kan selge dette uaerodynamiske beistet med 400 km rekkevidde for samme pris som den billigste Model 3. Men så kom jeg på at alt med denne Cybertrucken er fri fantasi.

 


Selvsagt syns du vel det. Du er jo ikke i stand til å skrive et innlegg uten å ha en påstand du ikke har belegg for (Tesla går konkurs innen 2019 - f.eks). Ingen overraskelse at du (enda) sitter der å sutrer fordi du *egentlig* vil ha en Tesla. Bare å ringe banken, fordi misunnelsen lyser så sterkt at jeg kunne plukket deg ut i fra et fly 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (9 minutter siden):

Cybertruck ser verre ut enn H2, men H2 var ikke så ille å se ut fra innsiden, så kanskje Cybertruck ikke er så ille heller

Men det kan umulig være plass for voksne i baksetet

Se på bildet. Så på videoen. Den skal starte idet en temmelig høy fyre går ut. Ser ut som det er masse plass der inne.
 

Cybertruck-Carscoops-9.jpg

 

 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (8 minutter siden):


Selvsagt syns du vel det. Du er jo ikke i stand til å skrive et innlegg uten å ha en påstand du ikke har belegg for (Tesla går konkurs innen 2019 - f.eks). Ingen overraskelse at du (enda) sitter der å sutrer fordi du *egentlig* vil ha en Tesla. Bare å ringe banken, fordi misunnelsen lyser så sterkt at jeg kunne plukket deg ut i fra et fly 

Jøss, må du involvere banken for å kjøpe en bil til 400 000 kroner. Jeg er ikke så veldig misunnelig på det.

Men kanskje noen andre fans kan fortelle hvordan Tesla kan selge en dobbelt så stor og tung cybertruck med 400 km rekkevidde til Model 3 pris og samtidig tjene penger på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (18 minutter siden):

Men kanskje noen andre fans kan fortelle hvordan Tesla kan selge en dobbelt så stor og tung cybertruck med 400 km rekkevidde til Model 3 pris og samtidig tjene penger på det. 

Det er mye med denne bilen som er billig. Det stygge designet er enkelt og billig.

Det som overrasker meg mest er at de lanserer billigmodellen først.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, uname -l said:

Men kanskje noen andre fans kan fortelle hvordan Tesla kan selge en dobbelt så stor og tung cybertruck med 400 km rekkevidde til Model 3 pris og samtidig tjene penger på det. 

Nå er den nærmere 50% tyngre, ikke dobbelt så tung. Og innstegsmodellen av Cybertruck er $4900 dyrere enn innstegsmodellen av Model 3.

En av de viktigste årsakene til at det er mulig å redusere prisene er volum, og batteriteknologi som fortløpende blir bedre og billigere. Cybertruck vil ha batteriteknologi fra ca 2020, der Model 3 har batteriteknologi fra ca 2016. Fire år utgjør en stor forskjell. Andre ting de sparer penger på er at de vil ikke ha noe lakkeringsverksted. Og bilen er laget relativt enkelt i billig stål, der Model 3 har en stor andel aluminium.

Så klart, innstegsmodellen av Cybertruck vil ikke være spesielt innbringene, akkurat som med innstegsmodellen av hvilken som helst annen bil. Men folk flest vil ikke velge den billigste utgaven. Ca alle jeg har sett reservere denne ønsker utgaven til $49.900 eller toppmodellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...