Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Leter etter en film, dette er det jeg husker:

 

- Familie som bor i et hus i et typisk nabolag i USA

- Faren i familien jobber som fotballtrener(?), en dag tar han med seg hele laget og har møte med dem i stua. Mener å huske at disse fotballspillerne er med å fikser huset hans eller noe.

 

Noen som vet hvilken film jeg mener?

 

Minner litt om Cheaper by the Dozen

Endret av Cortese
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leter etter en film, dette er det jeg husker:

 

- Familie som bor i et hus i et typisk nabolag i USA

- Faren i familien jobber som fotballtrener(?), en dag tar han med seg hele laget og har møte med dem i stua. Mener å huske at disse fotballspillerne er med å fikser huset hans eller noe.

 

Noen som vet hvilken film jeg mener?

 

Minner litt om Cheaper by the Dozen

Den var det. takk :)

Lenke til kommentar

Er på jakt etter navnet på denne filmen:

 

Kriminelle/fanger blir plassert på en øy et sted hvor det blir delt opp i to grupper. Mener å huske at den ene gjengen har bygd en base med en tremur ute på et åpent sted, mens den andre gjengen sitter i skogen/jungelen. Husker ikke helt om det er kun de som sitter i jungelen som er krimin eller eller ei.

Husker at at de som satt i jungelen gikk på angrep.

 

Vet at filmen er amerikansk fra 1990-2005 et sted.

 

Noen som vet hvilken film?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter navnet på denne filmen:

 

Kriminelle/fanger blir plassert på en øy et sted hvor det blir delt opp i to grupper. Mener å huske at den ene gjengen har bygd en base med en tremur ute på et åpent sted, mens den andre gjengen sitter i skogen/jungelen. Husker ikke helt om det er kun de som sitter i jungelen som er krimin eller eller ei.

Husker at at de som satt i jungelen gikk på angrep.

 

Vet at filmen er amerikansk fra 1990-2005 et sted.

 

Noen som vet hvilken film?

Det er vel mest sannsynligvis No Escape fra 1994 med Ray Liotta.

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en kortfilm som lurer et sted på nettet.

Sist jeg så den var det på youtube, men det er et par-tre år siden vil jeg tro.

 

Den var laget som et eksperiment; De brukte google translate (e.l.) til å oversette manuset fra engelsk til tysk til fransk tilbake til tysk og så tilbake til engelsk, eller noe sånt. Så spilte de inn filmen med replikkene de sto igjen med og hadde originalreplikkene som undertekst.

 

Det var tre hovedpersoner; to menn og en dame. Den ene typen prøvde seg på dama som var sammen med den andre. The bad guy hette Renard (eller noe lignende) som var blitt oversatt til The Fox. Filmen utspiller seg rundt en cafè i en by.

Tror kanskje tittelen inneholdt 'plan' og eller 'devious', men det kan være noe jeg innbiller meg.

 

Har trålet nettet en stund uten hell, kanskje det er noen av dere her som vet hvilken film jeg snakker om og kan peke meg i riktig retning?

Lenke til kommentar

Filmen er fra gamledager.

Det høres ut som Solomon Kane fra 2009.

2009? Gamle dager? Jaja...

Tenk deg hardt om nå.

Jeg tenker veldig hardt jeg, og kan fortsatt ikke få vekk stemmen til norsklæreren min fra hodet... :p Filmens handling er kanskje fra gamledager, mens filmen er ikke så gammel. King Kong fra 1933 er fra gamledager. See my point?

Endret av PolarCow
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så en film når jeg var liten, mange år siden i alle fall. Det var en krystall eller noe lignende som ga superkrefter. Husker en scene hvor det var noen som tok på krystallen, så på en bok om dansing, så begynte de å danse. En om Kung Fu, så kunne de sloss. Huske også noe med en hund som havnet under en container, som deretter ble leget av en med superkreftene. Vet det ikke er så godt forklart, men husker bare bruddstykker.

Får vel prøve igjen etter ett års tid. ;P

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Lurer på om noen kan huske hvilken film dette er med en rimelig vag beskrivelse.

 

Filmen er en krigsfilm som omhandler andre (om det ikke er første) verdenskrig.

Mener å huske at man følger et kompani av menn som generelt er fra "slummen" i new york.

Typ italienere, mørkhudede osv.

 

Disse er vel sendt ut i fronten som første angrepsbølge.

 

Husker at de brukt brevduer for å sende meldinger tilbake til "basen" og at det går skikkelig dårlig en gang da de får artilleri hjelp som treffer midt på dem i stede for motstanderne som er en vel 50-100 meter lengre fram.

Disse scnene som nevnes mener jeg å huske foregår i en skog hvor alt er en smule dystert og grått samt at det ligger mye tåke eller lignende der.

 

Noen som vet hvilken film det kan være snakk om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...