Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på en scene fra en film eller serie.

Det er to personer som kommer hjem til den ene. Hjemmet ser rotete ut, og gjesten sier at noen har ranet hjemmet. Verten sier at det er slik det alltid ser ut.

 

Lurer og på en film fra muligens 80 tallet.

Tror det er en post-apokalyptisk verden hvor den ene personen har en ugle/ørn som kjæledyr/jaktkamerat.

Det er og en tortur scene hvor en person ligger på et bord som simulerer masse insekter som kryper over ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt ikke identifisert denne:

 

 

Kategori: horror/thriller

 

Det var et loft/sovesal med mange senger, inne i madrassen til sengene var det mennesker. Var også en retard kar som satt på loftet/sovesalen. Var også et rom hvor folk ble holdt fanget og det så ut som om huden foran magen og brystet var kuttet opp og holdt åpen ved hjelp av kroker, men dette var falskt. Var flashbacks (tror jeg) til en gutt som hadde gjort noe lignende med en mus/rotte til et skoleprosjekt.

 

Hovedpersonen var en dame, mens slemmingen var en mørkhåret mann. Var også minst en annen dame, og muligens en mann også

Lenke til kommentar

Fikk fortalt om en film/serie hvor hovedpersonen skal inn i fengsel for å sone en dom, plottet går mer eller mindre ut på at han trener seg opp for ikke å bli «prison-raped». Noen forslag?

 

Big stan?

Takker! Det ble også nevnt at Schneider var med, så det er nok denne :)

Lenke til kommentar

Var noe om en famile som elsket en spesiell type hamburgere, noe de fleste andre i byen også gjorde, og så viste det seg at hamburgerkjeden hadde tilsatt narkotika eller noe avhengigskapende i burgerne, som gjorde at folk rett og slett ikke kunne klare seg uten.

Har prøvd å søke litt uten hell. Og fant ingenting på Dan Aykroyd. Men fant disse som har potensial:

-Good Burger (1997) http://www.imdb.com/title/tt0119215/

-Fast Food (1989) - http://www.imdb.com/title/tt0097335/

 

Tusen takk for svar - skal sjekke ut disse og gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke identifisert denne:

 

 

Kategori: horror/thriller

 

Det var et loft/sovesal med mange senger, inne i madrassen til sengene var det mennesker. Var også en retard kar som satt på loftet/sovesalen. Var også et rom hvor folk ble holdt fanget og det så ut som om huden foran magen og brystet var kuttet opp og holdt åpen ved hjelp av kroker, men dette var falskt. Var flashbacks (tror jeg) til en gutt som hadde gjort noe lignende med en mus/rotte til et skoleprosjekt.

 

Hovedpersonen var en dame, mens slemmingen var en mørkhåret mann. Var også minst en annen dame, og muligens en mann også

Kan det være en av Hellraiser filmene?

Lenke til kommentar

Lurer på en film om en pianist som blir sinnsyk etter en konsert og havner på et eller annet hjem. Så den da jeg var liten, så husker bare bruddstykker. Hoverdpersonen var ganske distré, og han mener å huske at han hadde en pianolærer som maste om at han at måtte trykke på de forbanna pedalene hele tiden.

Lenke til kommentar

Lurer på en film om en pianist som blir sinnsyk etter en konsert og havner på et eller annet hjem. Så den da jeg var liten, så husker bare bruddstykker. Hoverdpersonen var ganske distré, og han mener å huske at han hadde en pianolærer som maste om at han at måtte trykke på de forbanna pedalene hele tiden.

Kan det være Shine (1996) - http://www.imdb.com/title/tt0117631/

 

Det eneste jeg husker fra filmen er at den er om en pianist som har psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er en kjent (?) litt gammel fengselsfilm jeg leter etter. En kar som blir tatt med narkotika, og blir sittende lenge i fengsel. Er mer som et åpent fengsel. Mye dritt og sånt som skjer på innsiden. Han har en kjæreste på utsiden. På slutten greier han å rømme, og han går ut av porten og hopper opp i lufta. (tror jeg)

Lenke til kommentar

Var noe om en famile som elsket en spesiell type hamburgere, noe de fleste andre i byen også gjorde, og så viste det seg at hamburgerkjeden hadde tilsatt narkotika eller noe avhengigskapende i burgerne, som gjorde at folk rett og slett ikke kunne klare seg uten.

Har prøvd å søke litt uten hell. Og fant ingenting på Dan Aykroyd. Men fant disse som har potensial:

-Good Burger (1997) http://www.imdb.com/title/tt0119215/

-Fast Food (1989) - http://www.imdb.com/title/tt0097335/

 

Takk for gode forslag - men dessverre - var ingen av de.

Kan fortsatt ikke fri meg fra tanken om at Mr. Aykrod var med - men kan selvsagt ha vært en som lignet ham også. Eller jeg ta feil..... - er tross alt mange år siden jeg så den.

 

Tror også det var en familie som var hovedsettet - og at de nå endelig kunne dra på ferie, for den "skumle" hamburgersjappa med drugs hadde nå åpnet i flere byer.

 

Noen med flere gode ideer, så tas de i mot med takk.

Lenke til kommentar

Hey,

jeg så en film for en stund siden. Tror den het noe lignende med sector.

Filmen handler om at de er langt framme i fremtiden, en slags alien type kaprer områder. Også blir hovedpersonen smittet også begynner han å få en alien arm.

 

Er ikke så bra informasjon, men håper på et svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...