Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ikke på hva en film heter nå.

Det er vel delvis en mind-fuck film, der vi først følger en unge gjennom en rekke hendelser vi ikke får se slutten på, før han har vokst opp eller noe, der han husker/endrer det som skjedde.

 

Husker spesiellt en scene der de skal tenne på en hund som ligger i en strie-sekk...

 

vet det er en veldig kjent film, men klarer bare ikke å vri hjernen rundt for å huske navnet :(

Lenke til kommentar

Kompis av meg snakke om en film her om dagen som jeg synes virket ganske fet. Det var en gjeng med folk som var fanget i en slags by, men de kunne ikke komme ut av byen. Altså, hver gang de gikk ut av byen så endte de opp inni byen igjen. Noen som har hørt om den? Tenkte med en gang Silent hill, men varke den.

 

 

Edit: Leter også etter en film jeg har på leppa. Den handler om en fyr som har søvnproblemer og jobber på en fabrikk, etter et år uten ordtenlig søvn så begynner han å se helt fucka syner også eller noe sånt. Tror det er en thriller. fant den: The Machinist

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Kompis av meg snakke om en film her om dagen som jeg synes virket ganske fet. Det var en gjeng med folk som var fanget i en slags by, men de kunne ikke komme ut av byen. Altså, hver gang de gikk ut av byen så endte de opp inni byen igjen. Noen som har hørt om den? Tenkte med en gang Silent hill, men varke den.

Dark City (1998) passer litt. Men akkurat denne setningen "hver gang de gikk ut av byen så endte de opp inni byen igjen" skurrer litt. Uten at jeg skal si noe mer og spoile filmen.

 

Groundhog Day (1993) kan også passe litt.

Endret av Venerable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kjenner til en film med en ung gutt som er på flukt fra et eller annet, og stadig må rømme fra sted til sted? Han møter ei jente på samme alder som har en hund, og hun gir ham hunden og sier "du trenger en venn mer enn jeg" eller noe sånt. Og på et tidspunkt så besvimer gutten, en mann finner ham, og roper til noen i en bil som tilfeldigvis kjører forbi "Har du vann i bilen?" "Jeg har brus" roper sjåføren og så får de i gutten drikke og han kvikner til. Jeg så det hjemme hos noen slektninger en gang på nitti-tallet, og jeg tror det var engelsk-språklig. Jeg er ganske sikker på at det var en film men det kan også ha vært en veldig lang episode av en tv-serie.

Anybody?

Lenke til kommentar

Nei det var en jenteunge, og det var tror jeg ikke noe kjærlighet's film greie. Uten at jeg huske det akkurat tror jeg mannen passe på hun på en måte, men han slet litt. Filmen har også en veldig rar navn

Leon?

 

Kunne nesten har vært det, men det er ikke det, det var ganske normale forhold/karakterer(tror jeg). Kom virkelig ikke på mer, men navnet Leon hadde jeg klart å huske, den filmen jeg mente har en sånn bokstavsuppe navn.

Lenke til kommentar

To filmer jeg er sikker på at jeg har spurt om før:

 

Nr 1: En slags antihelt som kjemper mot en by som har blitt til en slags ekstrem-religion sone. Hvis du ikke tror på noe, så blir du arrestert. Han har på seg en hvit maske, og mot slutten av filmen så ønsker han å drepe/skyte faren sin, som sitter på en kafe.

 

Nr 2: Kortfilm der 2 ungdommer deler partydop, bare at dette partydopet er frukt. De blir sammen, og filmen handler om hvordan forholdet til disse to utvikler seg i takt med tilgang på dop.

 

EDIT:

 

Film nr 1:

Franklyn

http://www.imdb.com/title/tt0893402/

Endret av Lindoniel
Lenke til kommentar

Så en film på halloween for typ 4-5 år siden, handler om en skole eller noe lignende og der har de et basseng. I dette bassenget er det en gutt som kalles "Santi", han flyr rundt inne i bygningen og gjør diverse ting. De som bader i bassenget blir dratt ned, eller noe lignende. Santi er på en måte helt hvit i huden, og skrumpa. Sånn du blir når du bader/dusjer lenge.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...