Gå til innhold

El-stasjonsvognen er norgesvennlig og så lik Tesla på ett punkt at Elon Musk kan le godt


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Bør jo bli en slager i Norge, folk har jo mast om stasjonsvogn siden buddy kom omtrent. Leverer de med stort ish batteri, hengerfeste å mulighet for takboks så blir nok dette arvtageren fra model 3(salgstall) fremover tenker jeg meg. 

Tja, føler meg ikke så sikker på det. Det selges jo nesten ikke stasjonsvogner lenger i Norge heller. Folk skal jo ha SUV nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bør jo bli en slager i Norge, folk har jo mast om stasjonsvogn siden buddy kom omtrent. Leverer de med stort ish batteri, hengerfeste å mulighet for takboks så blir nok dette arvtageren fra model 3(salgstall) fremover tenker jeg meg. 

Tja, føler meg ikke så sikker på det. Det selges jo nesten ikke stasjonsvogner lenger i Norge heller. Folk skal jo ha SUV nå.

Traktorer

Lenke til kommentar

Bør jo bli en slager i Norge, folk har jo mast om stasjonsvogn siden buddy kom omtrent. Leverer de med stort ish batteri, hengerfeste å mulighet for takboks så blir nok dette arvtageren fra model 3(salgstall) fremover tenker jeg meg. 

 

Tja, kanskje. Det er bra hvis den kommer med 111kW batteri og firehjulstrekk, men det er flere ting jeg ikke liker med denne konseptbilen som gjør at jeg neppe vil kjøpe den:

 

- Flatt og lavt tak som skråner bakover, som en sedan. Hvordan kan man ha takboks eller takstativ på et tak som skråner bakover? Dessuten blir det mindre bagasjeplass.

- Instrumentpanelet. Jeg liker ikke "nettbrett" i midtkonsollen. Greit å ha for passasjeren i forsetet, men ikke for sjåføren. Ønsker vanlige instrumenter i dashbordet foran rattet og evt. HUD i tillegg i frontruta.

- Lavprofildekk. Ser pyton ut og koster mer.

 

Jeg vil ha en SUV i full størrelse. Ikke en cross-over, kompakt, eller medium SUV, men en med høy takhøyde og bakkeklaring, stor bagasjeplass, 4WD høy og lav, varmepumpe for oppvarming av batteriet om vinteren og avkjøling av batteriet om sommeren, hengerfeste, og lang rekkevidde. Dessuten vil jeg ikke ha autonomi, som bare fordyrer.

 

Må vel vente noen å før den kommer. Det ser ut til å ta tid, når nesten alle produsentene går for det skrånende sedan-taket pga. luftmotstanden. Det er et rekkeviddesymptom som vil bli borte når batteriteknologien er så bra at rekkevidden for elbiler ikke er et problem lenger, tror jeg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Vil heller ha en bil med plass til det jeg trenger i bagasjerommet enn en uten. Og definisjonen på hva en SUV er nåtildags ser ut til å flyttes mer og mer mot en dråpeformet Corsa på stylter.

 

Det gjøres nok bare alt for liten forskjell på såkalte crossovere og «ekte» SUV-er.

 

Jeg vil ha en SUV i full størrelse. Ikke en cross-over, kompakt, eller medium SUV, men en med høy takhøyde og bakkeklaring, stor bagasjeplass, 4WD høy og lav, og lang rekkevidde. Må vel vente noen å før den kommer. Det ser ut til å ta tid, når nesten alle produsentene går for det skrånende sedan-taket pga. luftmotstanden. Det er et rekkeviddesymptom som vil bli borte når batteriteknologien er så bra at rekkevidden for elbiler ikke er et problem lenger, tror jeg.

Rivian? Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

...det er nok ingen tyskere som vil kopiere det dårlige ideen det er å ikke ha noen instrumenter foran sjåføren.

 

Etter noen uker med Model 3 har jeg helt glemt at det ikke er instrumenter bak rattet. Jeg har prøvd å legge merke til hvordan blikket egentllig går når man kjører. Det viser seg at høyre veikant må sjekkes ganske ofte, ihvertfall på smale veier. Da ligger speedometeret på model 3 ganske nær synsretningen. Og så kan man stille ratthøyden uten å tenke på at det kan skygge for instrumentene,
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg vil ha en SUV i full størrelse. Ikke en cross-over, kompakt, eller medium SUV, men en med høy takhøyde og bakkeklaring, stor bagasjeplass, 4WD høy og lav, varmepumpe for oppvarming av batteriet om vinteren og avkjøling av batteriet om sommeren, hengerfeste, og lang rekkevidde. Dessuten vil jeg ikke ha autonomi, som bare fordyrer.

 

Nå har Mercedes bekreftet at elektrisk utgave av G-klasse kommer, den må vel da være midt i blinken? En diger, ultrakonservativ firkantet boks ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...