Gå til innhold

Ingen utsikter til bedre bildekvalitet for HBO-kunder, tross prisøkning


Anbefalte innlegg

Vi trenger ikke 4K. HD holder for meg, bare de slutter å komprimere det ned til sørpe. Kommer de med 4K, så vil de sikkert bare komprimere ihjel det formatet også.

 

Engelsk tekst hadde jeg og satt pris på, bare noen serier har dette. Jeg regner med de har det klart til engelsktalende land, så hvorfor ikke bare gi oss i Norge tilgang på engelsk tekst også?

 

 

Jo vi trenger 4K. Selvfølgelig ikke komprimert ihjel, men det utgjør stooor forskjell på større tv`r :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha?

 

HBO Nordic har ikke noe med HBO å gjøre utover at de har kjøpt rettighetene til innholdet i Norden.

 

HBO i USA derimot har en strømmetjeneste som fungerer utmerket. Den nordiske er noe komplett ræl som brukte flash frem til 2018

 

 

De har jo ikke valgt å levere det slik, de har solgt det til en tredjepart som er helt ubrukelige.

 

HBO Nordic ble vel solgt til Home Box Office Nordic Investments i 2013, som eies av/er en del av HBO. Så jo, det er HBO sin feil at de ikke kan levere en brukbar tjeneste til forbrukere i Norden og Spania.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

HBO Nordic ble vel solgt til Home Box Office Nordic Investments i 2013, som eies av/er en del av HBO. Så jo, det er HBO sin feil at de ikke kan levere en brukbar tjeneste til forbrukere i Norden og Spania.

Har sjekket opp nå, og det stemmer at de nå er heleid av HBO Europe LLC, men i det de fortsatt er egne AS/AB så er deler av argumentet mitt fortsatt gyldig, har testet den amerikanske appen og selv med alle sine problemer så er den milevis foran det søppelet de har levert her i norden.

Lenke til kommentar

Det skal jo helst spilles i 23,976 fps for å få visket ut detaljer i bevegelse, så det ikke ser ut som billig såpeopera. Jeg ser ikke noe større problem i akkurat dette.

Dette vil også hjelpe til å viske ut noe av denne billig såpeopera kvaliteten, som ekte film elskeren snakker om.

 

For min del ville jeg helst hatt klare og sterke bilder med minst 144 FPS og helst minst mulig komprimering.

Lenke til kommentar

Jeg har HBO Nordic via GET pga. bredbånd, TV og mobil fra dem.

 

Ser jeg på serier på HBO Nordic via Get Box II virker det som om den får en annen stream enn feks via Chromecast. For bitraten er merkbart en del høyere via Get Boxen enn via app til Chromecast.

 

Likevel vil jeg si at det er dårligere kvalitet selv via Get box enn 1080p innhold på feks Netflix og Amazon Prime.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

109kr?

Har Amazon Prime. 6 Mnd for snaut 30kr, så 50 kr deretter pr mnd. Var innom HBO for å sjekke utvalget. Absolutt ingenting som fristet meg.
Prime er vel ikke det beste heller. Men de har nu grei kvalitet
Men for den prisen er det vel verdt penga.

Begynner å bli for mange plattformer for streaming når Disney+ kommer på banen. Hele bransjen sin krig mot torrenting begynner å bli litt vel latterlig når alle individuelle skal tjene mest mulig for seg selv istedenfor å gå sammen om en felles tjeneste.

Lenke til kommentar

Jeg har HBO Nordic via GET pga. bredbånd, TV og mobil fra dem.

 

Ser jeg på serier på HBO Nordic via Get Box II virker det som om den får en annen stream enn feks via Chromecast. For bitraten er merkbart en del høyere via Get Boxen enn via app til Chromecast.

 

Likevel vil jeg si at det er dårligere kvalitet selv via Get box enn 1080p innhold på feks Netflix og Amazon Prime.

 

HBO er best på Blu-Ray. Virker som de ikke ønsker at kundene skal streame fra dem.

Netflix gjør ganske mye for å bevare kvaliteten i forhold til hvor god kvalitet originalen har, så de har en gjennomtenkt modell i forhold til bitrate.

 

HBO ser ut til å velge å presse så mye som mulig ut av plattformen sin ved å nedgradere bitraten. Hvis bitraten de distribuerer til samarbeidspartenere er bare litt bedre så tilsier det vel at de ikke ønsker å se for dårlig ut sammenliget med dem.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har hatt HBO som app siden mars 2019. Ser ikke GOT, men har sett to sesonger av Bosch, True Detective og noen episoder av WestWorld. HBO er like bra som Viaplay, og bedre enn ting man kan streame fra NRK eller Canal Digital parabolboksen.

Ikke vet jeg hvordan man ser på HBO, men app i TV er en god 5 på min terning. Nrtflix er noe helt annet, så klart, ogs Amazon, selv om det er et år siden. Jeg har en tre år gammel LG TV, og Tekenor Internett med lav hastighet. Ellers hsrbjeg parabol fra CD og Viasat, så har godt sammenligningsgrunnlag.

Har ikke sjekket Watchmen...

Lenke til kommentar

Som de fleste andre her påpeker, er bildekvaliteten på HBO Nordic skremmende dårlig. Det er så ihjelkomprimert, at bildet til tider faller helt sammen. Hvis det er mye bevegelse i bildet, blir det så pikselert at det rett og slett er vondt å se på, og detaljer i mørke scener blir stort sett borte, for ikke å snakke om forferdelig mye "banding". Hvis det i tillegg er litt kornete look på bildet i utgangspunktet (se f.eks. serien Mayans), blir det rett og slett tragisk dårlig å se det på HBO Nordic.

 

Jeg vet ikke om HBO Nordic rekoder alt materialet på tjenesten sin selv, eller om de ber om å få så begredelig kvalitet fra sine partnere, men det er uansett nesten en hån mot kundene deres. Ekstra trist, siden de faktisk har ganske mange serier jeg er interessert i å følge med på.

 

Etter at jeg fikk meg en 4K TV har det bare blitt enda verre. Og det er ikke det at seriene må være i 4K-oppløsning (selv om det hadde vært fint), så lenge i hvert fall HD-versjonene hadde vært kodet med høy nok bitrate. Usikker på hvilken kodek de bruker, men de presser den i alle fall alt for hardt.

 

I det siste har jeg endt opp med å stort sett laste ned det jeg vil se av HBO Nordic-serier fra "andre kilder" med bedre kvalitet, selv om jeg fortsatt har abonnement på tjenesten. Vil helst gjøre ting lovlig, så det føles litt mer "riktig" enn å bare være pirat, men det er mulig det bare er ris til egen bak - å avslutte abonnementet er kanskje det eneste signalet de forstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jeg har vært betalende kunde fast siden 2013, men nå sa jeg også opp mitt abonnement. I mine øyne er HBO den desidert beste siden for serier, men ufattelig dårlig når det kommer til lyd og bildekvalitet, noe som er trist. Jeg har holdt ut siden utvalget er helt i toppsjiktet, hvor de kan fronte med HBO-klassikere, men også nyere serier som holder svært god kvalitet.

Men når jeg leser artikkelen, hvor bildekvalitet tydeligvis ikke en gang er en tanke - ja, da gidder jeg ikke mer. De har hatt så mange år på seg nå, men leverer den samme dritten til oss som de gjorde for flere år siden.

 

Det er lenge siden jeg har besøkt piratbuktene der ute, men nå slår jeg visst seil igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har i teorien vært støttemedlem lenge, da kvaliteten som de fleste her påpeker har vært uakseptabel. Har da betalt, men hentet innhold fra andre kilder. Med denne prisøkningen, kombinert med det latterlige svaret fra PR-sjefen Celine Ryel uten noen som helst form for forbedring siden de i april sa at "HBO Nordic kontinuerlig identifiserer områder med forbedringspotensiale og implementerer forbedringer gradvis og så raskt vi kan", var det ikke annet å gjøre enn å si opp.

Endret av Sondre K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...