Gå til innhold

Blizzard snakker ut: – Kina hadde ingenting med avgjørelsen å gjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo se Blizzards side her og. Godtar de dette blir de kastet ut av Kina med en gang. Markedet der er jo enormt og det ville jo skadet firmaet veldig mye. Blizzard er jo bare nok et firma, her i vesten er det nå SJW agenda som gjelder, i Kina gjelder det å ikke si noe mot myndighetene. Mange firmaer gjør dette. Kina er problemet her. Det beste er å lage egne versjoner for Kina. Kjip situasjon.

Lenke til kommentar

Kan jo se Blizzards side her og. Godtar de dette blir de kastet ut av Kina med en gang. Markedet der er jo enormt og det ville jo skadet firmaet veldig mye. Blizzard er jo bare nok et firma, her i vesten er det nå SJW agenda som gjelder, i Kina gjelder det å ikke si noe mot myndighetene. Mange firmaer gjør dette. Kina er problemet her. Det beste er å lage egne versjoner for Kina. Kjip situasjon.

Tror ikke at noen mener at de ikke skulle ha delt ut straff på f.eks 1-3 måneder men når de gir 12 måneders utestengelse, tar fra han alle pengene han rettmessig har tjent i turneringen OG gir kommentatorene fyken da kan man ikke lenger bare falle tilbake på at han brøt reglene. Da er det et signal de vil sende om at du snakker ikke ut mot kina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan jo se Blizzards side her og. Godtar de dette blir de kastet ut av Kina med en gang. Markedet der er jo enormt og det ville jo skadet firmaet veldig mye. Blizzard er jo bare nok et firma, her i vesten er det nå SJW agenda som gjelder, i Kina gjelder det å ikke si noe mot myndighetene. Mange firmaer gjør dette. Kina er problemet her. Det beste er å lage egne versjoner for Kina. Kjip situasjon.

Tror ikke at noen mener at de ikke skulle ha delt ut straff på f.eks 1-3 måneder men når de gir 12 måneders utestengelse, tar fra han alle pengene han rettmessig har tjent i turneringen OG gir kommentatorene fyken da kan man ikke lenger bare falle tilbake på at han brøt reglene. Da er det et signal de vil sende om at du snakker ikke ut mot kina.

Helt klart. Nå skal det jo sies at de gikk litt tilbake på det, han får nå pengene og blir utestengt i 6 måneder. Tror det samme gjelder de andre som ble involverte. Tror de som var ansvarlige for sendingen fikk panikk da han sa det. Straffene i Kina for slikt er ikke til å spøke med. Men det samme gjelder jo fortsatt, Blizzard har neppe råd til å miste Kina. Pengene vinner som alltid.

Endret av bubba477
Lenke til kommentar

Helt klart. Nå skal det jo sies at de gikk litt tilbake på det, han får nå pengene og blir utestengt i 6 måneder. Tror det samme gjelder de andre som ble involverte. Tror de som var ansvarlige for sendingen fikk panikk da han sa det. Straffene i Kina for slikt er ikke til å spøke med. Men det samme gjelder jo fortsatt, Blizzard har neppe råd til å miste Kina. Pengene vinner som alltid.

Sant det. Kina utgjør forsåvidt bare 5% av inntektene men det er nok det sagnomsuste "future potential market" på en milliard kinesere som gjør de mest villige til å underkaste seg regimet.

Lenke til kommentar

Sant det. Kina utgjør forsåvidt bare 5% av inntektene men det er nok det sagnomsuste "future potential market" på en milliard kinesere som gjør de mest villige til å underkaste seg regimet.

 

Markedet er jo potensielt større en US/EU til sammen. Håper bare snart de slutter å lage en versjon for alle og i stedet lager egne for Kina. Sensuren der er ikke bare streng men til tider merkelig.

Lenke til kommentar

Tror ikke at noen mener at de ikke skulle ha delt ut straff på f.eks 1-3 måneder 

Joda. Jeg ser ikke hvorfor han skal bli straffet på den måten for å støtte Hong Kong. Her er det Kina-sensur og pengesekker som er eneste grunnen til at det skal straffes.

 

Samme med spillere i USA som kneler under nasjonalsangen. Man kan fint mene det man vil om det, men å straffe blir feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har vel ikke så mye å si om de halverer straffen sålenge det er prinsippet som er viktig i denne saken, og det står fortsatt på stedet hvil.

 

At de sier at det ikke har NOE med forholdet til Kina å gjøre er jo ikke noen bombe, folk er redde for Kina. Bare se på Erna Solberg her hjemme når noen spør hun om Kina relaterte saker.

 

Ingen har baller nok til å si det som det er, fordi det er pengene som rår dessverre.

Lenke til kommentar

Det er faktisk helt riktig.. Ytringsfriheten din beskytter deg kun mot statlig overmakt.

 

Private kan fortsatt straffe deg for å uttale deg om det ene eller andre på sine arrangement.

Ytringsfriheten er ikke begrenset til å gjelde kun utsagn overfor myndigheter. Det er retten til å si hva vi mener som gjør at vi i det hele tatt kan snakke sammen.

 

Jeg kan gå på gaten og fortelle en tilfeldig person at jeg ikke liker genseren hans, eller at han har en teiy hårfrisyre. Nettopp pga ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Ytringsfriheten er ikke begrenset til å gjelde kun utsagn overfor myndigheter. Det er retten til å si hva vi mener som gjør at vi i det hele tatt kan snakke sammen.

 

Jeg kan gå på gaten og fortelle en tilfeldig person at jeg ikke liker genseren hans, eller at han har en teiy hårfrisyre. Nettopp pga ytringsfriheten.

 

Ja, men den beskytter deg ikke fra at han slenger dritt tibake. Essensen i ytringsfriheten er at myndighetene ikke skal kunne straffe deg for det du ytrer.

Lenke til kommentar

Derav samme mynt. Hvis begge parter er skjønt enige om at det er dette de vil gjøre, og ikke plager andre med dette, er det utenfor statens forvaltningsområde.

Jeg nyttegjør meg muligheten til å poengtere at du ikke kan innsnevre basert på hva du synes er "essensen".

 

Det er faktisk helt riktig.. Ytringsfriheten din beskytter deg kun mot statlig overmakt.

 

Private kan fortsatt straffe deg for å uttale deg om det ene eller andre på sine arrangement.

I den formening at du mister din rett til å uttrykke deg? Man kan henvende seg til både allmuen og private i det offentlige rom uten at noen kan krenke denne retten med loven i hånd. At noen håndhever private fora er ikke det samme. Man skal faktisk få ha det privatlivet man vil, mtp. begge deler.

 

Når det er sagt så har ofte store Amerikanske plattformer krav til at man forvalter en viss ytringsfrihet, siden de nyter skattefordeler av det, uten at jeg tror Blizzard er inkludert.

 

Kan jo se Blizzards side her og. Godtar de dette blir de kastet ut av Kina med en gang. Markedet der er jo enormt og det ville jo skadet firmaet veldig mye. Blizzard er jo bare nok et firma, her i vesten er det nå SJW agenda som gjelder, i Kina gjelder det å ikke si noe mot myndighetene. Mange firmaer gjør dette. Kina er problemet her. Det beste er å lage egne versjoner for Kina. Kjip situasjon.

Blizzard skader i så måte sitt renomme ellers. Vi ser hvor mye SJW-agendaen er verd når det kommer til stykke når store firma skal gjøre annet enn å lage glansbilder av seg selv. Menigmann i Kina tror ikke på åpenbart uvitenskapelig og sosialt fundamenterte argumenter, men de underkaster seg staten, (det motsatte trenger ikke å være bedre) så Kina er ikke utelukkende problematisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derav samme mynt. Hvis begge parter er skjønt enige om at det er dette de vil gjøre, og ikke plager andre med dette, er det utenfor statens forvaltningsområde.

Jeg nyttegjør meg muligheten til å poengtere at du ikke kan innsnevre basert på hva du synes er "essensen".

 

Jeg er usikker på hvem eller hva du mener du svarer på. Jeg har ikke lyst til å snevre inn på noe, og synes som deg at en privat avtale mellom to parter i stor grad er mellom disse to parter. F.eks. hvis noen inviterer meg hjem til seg og ikke vil at jeg skal banne, så vil jeg ikke anse det som en innsnevring av min ytringsfrihet om de kaster meg ut hvis jeg banner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...