Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

Igjen.

Jeg ber deg bevise at påstandene dine er korrekte.

Siter mine påståander slik de er skrevet, og bevis at du forstår hva du leser, så er det null problem å komme med underbyggende årsaker til mitt synspunkt. Det å be om tall, er håpløst og jeg har forklart deg tidligere hvorfor Teslas uttalelse rundt "sikkerhet" er et tåkete svar. Det forklarer ingenting frem til man vet i hvilke tilfeller de har målt statistikken sin fra. 

 

Finn frem en link til et sitat fra Elon, hvor han påstår at du skal bruke smart summon på en annen måte.

 

https://www.consumerreports.org/automotive-technology/teslas-smart-summon-performance-doesnt-match-marketing-hype/

In online marketing materials (and in public comments from CEO Elon Musk), Tesla says owners using a smartphone can summon their vehicles to come pick them up to help in everyday situations, such as to avoid walking across a parking lot in the rain or with an armful of groceries.

Link til twitter finner du i den linken, så kan du bla så lenge du orker mellom de forskjellige uttalelsene. 

 

Ved hvilke situasjoner står man ved en parkeringsplass med armer fulle av handleposer? Privat parkeringsplass, eller offentlig parkeringsplass? 

 

Finn frem en link som viser til at Tesla er farligere enn vanlige biler.

 

Hvor har jeg skrevet dette? Vis sitat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Igjen.

Jeg ber deg bevise at påstandene dine er korrekte.

Siter mine påståander slik de er skrevet, og bevis at du forstår hva du leser, så er det null problem å komme med underbyggende årsaker til mitt synspunkt. Det å be om tall, er håpløst og jeg har forklart deg tidligere hvorfor Teslas uttalelse rundt "sikkerhet" er et tåkete svar. Det forklarer ingenting frem til man vet i hvilke tilfeller de har målt statistikken sin fra. 

 

Finn frem en link til et sitat fra Elon, hvor han påstår at du skal bruke smart summon på en annen måte.

 

https://www.consumerreports.org/automotive-technology/teslas-smart-summon-performance-doesnt-match-marketing-hype/

In online marketing materials (and in public comments from CEO Elon Musk), Tesla says owners using a smartphone can summon their vehicles to come pick them up to help in everyday situations, such as to avoid walking across a parking lot in the rain or with an armful of groceries.

Link til twitter finner du i den linken, så kan du bla så lenge du orker mellom de forskjellige uttalelsene. 

 

Ved hvilke situasjoner står man ved en parkeringsplass med armer fulle av handleposer? Privat parkeringsplass, eller offentlig parkeringsplass? 

 

Finn frem en link som viser til at Tesla er farligere enn vanlige biler.

 

Hvor har jeg skrevet dette? Vis sitat. 

Igjen.

Han sier ikke noe som motstrider brukermanualen.

 

Så du må finne dette.

En plass han spesifikt bryter med "parkeringsplass og innkjørsel"

Kom med en link takk.

 

"Dette kan umulig være sikrere."

Igjen, kom med en link som beviser påstandene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det.

Jeg har faktisk bevist at Tesla er langt sikrere enn vanlige biler.

Nei, det har du ikke. Jeg svare til Teslas tall, som åpenbart er mangelfullt i å vise hva de påstår.

 

Hvor bruker man AP?

Hvor er det naturlig å skru av AP?

I hvilke tilfeller er det større sjanse for uhell?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har gjort det.

Jeg har faktisk bevist at Tesla er langt sikrere enn vanlige biler.

Nei, det har du ikke. Jeg svare til Teslas tall, som åpenbart er mangelfullt i å vise hva de påstår.

 

Hvor bruker man AP?

Hvor er det naturlig å skru av AP?

I hvilke tilfeller er det større sjanse for uhell?

Jeg har svart på alt dette tidligere.

Med tall og statistikker.

Så nå venter jeg på tall og statistikker fra deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har svart på alt dette tidligere.

Med tall og statistikker.

Så nå venter jeg på tall og statistikker fra deg.

Nei. Du kommer med løgnen rundt det at AP fungerer overalt.

Igjen.

Kan du bevise at ap ikke fungerer?

Kan du vise til at den fungerer dårligere enn vanlige biler?

 

Du fortsetter å påstå dette, og du mener du har bevis, men hvorfor kommer du da ikke med statistikker og tall som faktisk viser dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen.

Kan du bevise at ap ikke fungerer?

Kan du vise til at den fungerer dårligere enn vanlige biler?

 

Du fortsetter å påstå dette, og du mener du har bevis, men hvorfor kommer du da ikke med statistikker og tall som faktisk viser dette?

Hadde AP fungert overalt, så hadde Tesla brukt det for alt det er verdt og reklamere for autonom ferdsel nivå 5.

 

Det har jeg allerede gjort i tråden. Waymo og GM er langt bedre.

 

Jeg trenger ikke noen tall for å falsifisere tallene som Tesla bruker når det er dødsfall relatert til bruken av AP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Igjen.

Kan du bevise at ap ikke fungerer?

Kan du vise til at den fungerer dårligere enn vanlige biler?

 

Du fortsetter å påstå dette, og du mener du har bevis, men hvorfor kommer du da ikke med statistikker og tall som faktisk viser dette?

Hadde AP fungert overalt, så hadde Tesla brukt det for alt det er verdt og reklamere for autonom ferdsel nivå 5.

 

Det har jeg allerede gjort i tråden. Waymo og GM er langt bedre.

 

Jeg trenger ikke noen tall for å falsifisere tallene som Tesla bruker når det er dødsfall relatert til bruken av AP.

Ap er ikke nivå 5.

Det er en autopilot som må styres av et menneske.

Det er på ingen måte en selvkjørende bil.

 

Google og GM lager ikke vanlige biler, du har heller ikke bevist noe forskjell mellom testbilen deres, og testbilen til Tesla.

 

Jo, du trenger tall.

Om du ikke har tall som viser at Tesla er farligere, så er ikke Tesla farligere.

Lenke til kommentar

Orker ikke mer. Når du ikke forstår hva som blir sagt, så blir det ekstremt repeterende. Samt jeg har fått sagt det jeg mener. Fortsetter Tesla som de gjør, så vil det bare bite dem i ræva uansett.

 

Denne funksjonen har ikke akkurat kun vært ei dans på roser.

 

Eneste grunnen til å svare nå er for å bumpe tråden, slik at flere får lest om de økonomisk grunnet årsakene til at Tesla bruker mennesker som sine "crash test dummies".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Orker ikke mer. Når du ikke forstår hva som blir sagt, så blir det ekstremt repeterende. Samt jeg har fått sagt det jeg mener. Fortsetter Tesla som de gjør, så vil det bare bite dem i ræva uansett.

 

Denne funksjonen har ikke akkurat kun vært ei dans på roser.

 

Eneste grunnen til å svare nå er for å bumpe tråden, slik at flere får lest om de økonomisk grunnet årsakene til at Tesla bruker mennesker som sine "crash test dummies".

 

Jeg forstår godt hva du sier.

Men du sier det bare.

Det er meninger du kommer med, ikke fakta.

 

Om du kan komme med noe som faktisk viser til at Tesla er farligere, så gjør det.

Du påstår du har fakta om dette, så hvorfor kommer du ikke bare med dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mye penger frigjør Tesla ved å levere denne funksjonen? Jeg spør for jeg ikke aner selv, har bare sett påstanden en del ganger nå uten noe tall og slikt. Ganske interessant å se hva den utgjør i så fall.

De frigjør ikke penger, men det kan brukes som en begrunnelse for å føre en del av pengene de alt har tatt som inntekt. Hvor mye om noe i hele tatt er helt opp til Tesla og deres revisor.

 

Det som skjer er at når et selskap selger noe som de ikke leverer umiddelbart så tar selskapet kontantene, men de kan ikke inntektsføre beløpet. I.e. beløpet kommer inn med en like stor negativ motpost i regnskapet som er en gjeld til kjøperen som bare kan slettes ved å levere det som ble lovt eller refundere kjøpet.

 

Kontantene som kom inn er imidlertid ikke båndlagte dermed frigjør man heller ingenting ved å levere. Det som skjer er å flytte tidligere salg til plussiden av regnskapet for dette kvartalet, samtidig sier man da at forpliktelsen man har ovenfor kjøperne av selvkjøring er blitt tilsvarende redusert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De frigjør ikke penger, men det kan brukes som en begrunnelse for å føre en del av pengene de alt har tatt som inntekt. Hvor mye om noe i hele tatt er helt opp til Tesla og deres revisor.

 

Det som skjer er at når et selskap selger noe som de ikke leverer umiddelbart så tar selskapet kontantene, men de kan ikke inntektsføre beløpet. I.e. beløpet kommer inn med en like stor negativ motpost i regnskapet som er en gjeld til kjøperen som bare kan slettes ved å levere det som ble lovt eller refundere kjøpet.

 

Kontantene som kom inn er imidlertid ikke båndlagte dermed frigjør man heller ingenting ved å levere. Det som skjer er å flytte tidligere salg til plussiden av regnskapet for dette kvartalet, samtidig sier man da at forpliktelsen man har ovenfor kjøperne av selvkjøring er blitt tilsvarende redusert.

 

Altså har det kun vært påstander hele veien og de har altså ikke bokført noe som helst? 

Lenke til kommentar

Altså har det kun vært påstander hele veien og de har altså ikke bokført noe som helst?

Jeg forstår ikke hva du mener med 'påstander' her.

 

Dette er eksakt ekvivalent til når de tar betalt for en reservasjon. De tar pengene og de er ikke båndlagte og kan brukes fritt av selskapet, men de kan ikke inntektsføres før en bil er levert.

 

Eksakt tilsvarende her er at de har tatt betalt for en kapabilitet (Selvkjøring) som de ikke har levert. Pengene har de fått og kan disponere som de vil, men de har ikke kunnet inntektsføre det fordi de ikke har levert noe. Når de nå så har kommet med en funksjon, 'summon' som er knyttet til det de som har betalt for selvkjøring ved at det er kun de som får den, da kan de vurdere det dithen at dette oppfyller en del av forpliktelsen de har til kjøpere av selvkjøringsfunksjonaliteten og dermed redusere sin forpliktelse i regnskapet og dermed øke fortjenesten for 3. kvartal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...