Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

Bilen er designet slik at den bruker sensorer for å se rundt seg, og så prøver den å bevege seg til det punktet telefonen ber den.

Ok, høres jo greit ut. 

Men hvorfor kjører den ut på gressplenen fremfor å holde veiene? Tar den ikke høyde for diverse regler vi har satt den til å følge? 

 

Statiske objekter, slik som en vegg, er mye vanskeligere å oppdage før bilen begynner å bevege seg, da den ikke kan avgjøre hvor langt det er til veggen.

Dermed vil den bruke tid på å se veggen.

 

Om et system ikke klarer å se statiske objekter, i et system som skal starte å fungere fra bilen står stillestående - når alt rundt den stort sett er statisk - så hva er poenget? 

 

Om bilen da er parkert helt inntil veggen så vil den ikke oppdage veggen.

 

Står det oppført noe sted, at man ikke kan bruke denne funksjonen ut fra en pakeringsplass, eller ut fra en garasje? Isåfall vis meg. 

 

Fordi, hvis du ikke kan vise meg dette, så er det jo ikke rart at folk har forsøk å bruke denne funksjonen for nettopp dette. Hva er poenget, om bilen ikke kan brukes for det folk flest trur det er designet for? 

 

Derfor har brukeren en knapp de kan slippe, om de ser at det går galt.

 

Det fungerte sikkert fint i Elon Musk's hode. Men bevisene sier noe annet. 

 

Om du står forran bilen fordi du regner med at bilen skal kjøre fremover, fordi det er det du sier den at skal gjøre, så har du ingen garantier med dette systemet for at bilen ikke starter å rygge - som vi jo har sett flere ganger. 

 

Hvilken oversikt har du som står foran bilen på hva som foregår bak bilen? 

 

Men brukerne har i videoene fortsatt å holde nede knappen i flere minutter etter at bilen treffer noe.

Dette er helt klart deres feil.

 

Nei. De trur systemet skal fungere som det skal. Det er samme årsak her, som at folk starter å miste fokus under nivå 3 autonom ferdsel. 

 

Den er avhengig av at du forteller hva den skal gjøre.

 

Det å holde inne en knapp er ikke det samme som å gi den input på hvor den skal ferdes. 

 

En helt vanlig "Remote Control" funksjon, hadde vært 100x bedre enn dette tullet som vi ser nå. 

 

Hvorfor mener du en person setter opp flere kamera for å filme bilen sin?

 

Jeg viser frem ting jeg syntes er kult hele tiden til venner og familie. 

 

Hvilke eksempler snakker du om her? Hvem er det som har satt opp en haug av kameraer for å teste dette, der det gikk galt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bilen er designet slik at den bruker sensorer for å se rundt seg, og så prøver den å bevege seg til det punktet telefonen ber den.

Ok, høres jo greit ut. 

Men hvorfor kjører den ut på gressplenen fremfor å holde veiene? Tar den ikke høyde for diverse regler vi har satt den til å følge? 

 

Statiske objekter, slik som en vegg, er mye vanskeligere å oppdage før bilen begynner å bevege seg, da den ikke kan avgjøre hvor langt det er til veggen.

Dermed vil den bruke tid på å se veggen.

 

Om et system ikke klarer å se statiske objekter, i et system som skal starte å fungere fra bilen står stillestående - når alt rundt den stort sett er statisk - så hva er poenget? 

 

Om bilen da er parkert helt inntil veggen så vil den ikke oppdage veggen.

 

Står det oppført noe sted, at man ikke kan bruke denne funksjonen ut fra en pakeringsplass, eller ut fra en garasje? Isåfall vis meg. 

 

Fordi, hvis du ikke kan vise meg dette, så er det jo ikke rart at folk har forsøk å bruke denne funksjonen for nettopp dette. Hva er poenget, om bilen ikke kan brukes for det folk flest trur det er designet for? 

 

Derfor har brukeren en knapp de kan slippe, om de ser at det går galt.

 

Det fungerte sikkert fint i Elon Musk's hode. Men bevisene sier noe annet. 

 

Om du står forran bilen fordi du regner med at bilen skal kjøre fremover, fordi det er det du sier den at skal gjøre, så har du ingen garantier med dette systemet for at bilen ikke starter å rygge - som vi jo har sett flere ganger. 

 

Hvilken oversikt har du som står foran bilen på hva som foregår bak bilen? 

 

Men brukerne har i videoene fortsatt å holde nede knappen i flere minutter etter at bilen treffer noe.

Dette er helt klart deres feil.

 

Nei. De trur systemet skal fungere som det skal. Det er samme årsak her, som at folk starter å miste fokus under nivå 3 autonom ferdsel. 

 

Den er avhengig av at du forteller hva den skal gjøre.

 

Det å holde inne en knapp er ikke det samme som å gi den input på hvor den skal ferdes. 

 

En helt vanlig "Remote Control" funksjon, hadde vært 100x bedre enn dette tullet som vi ser nå. 

 

Hvorfor mener du en person setter opp flere kamera for å filme bilen sin?

 

Jeg viser frem ting jeg syntes er kult hele tiden til venner og familie. 

 

Hvilke eksempler snakker du om her? Hvem er det som har satt opp en haug av kameraer for å teste dette, der det gikk galt? 

Tesla selv om smart summon:

"Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways. You are still responsible for your car and must monitor it and its surroundings at all times and be within your line of sight because it may not detect all obstacles. "

Lenke til kommentar

Tesla selv om smart summon:

"Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways. You are still responsible for your car and must monitor it and its surroundings at all times and be within your line of sight because it may not detect all obstacles. "

Starter man ikke stillestående med denne funksjonen? 

Du ser jo selv at bilen ikke klarer å se en vegg. Hva differensierer en vegg, mot en bil, mot et barn som sitter stille? 

 

Samt hvordan definerer du "line of sight" rundt en bil som kan finne på å kjøre i alle retninger? Du ber den kjøre rett frem, men den finner ut at den må rygge først? Du er jo nødt til å hoppe opp på taket på bilen, for å kunne være sikker på at du har full kontroll i alle retninger her. 

 

Det er kanskje det man skal forvente,  med et så håpløst ræva tilskudd som ikke tilfører noen verdens ting - at man må stå på bilen... Det eneste man får med dette er høyere risiko for skader - både materielle skader samt personskader. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tesla selv om smart summon:

"Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways. You are still responsible for your car and must monitor it and its surroundings at all times and be within your line of sight because it may not detect all obstacles. "

Starter man ikke stillestående med denne funksjonen? 

Du ser jo selv at bilen ikke klarer å se en vegg. Hva differensierer en vegg, mot en bil, mot et barn som sitter stille? 

 

Samt hvordan definerer du "line of sight" rundt en bil som kan finne på å kjøre i alle retninger? Du ber den kjøre rett frem, men den finner ut at den må rygge først? Du er jo nødt til å hoppe opp på taket på bilen, for å kunne være sikker på at du har full kontroll i alle retninger her. 

 

Det er kanskje det man skal forvente,  med et så håpløst ræva tilskudd som ikke tilfører noen verdens ting - at man må stå på bilen... Det eneste man får med dette er høyere risiko for skader - både materielle skader samt personskader. 

Som allerede sagt, flere ganger, er det opp til personen som kontrollerer bilen å stoppe denne om den skulle bevege seg mot noe som står stille.

 

Line of sight vil være en rett linje mellom deg og bilen din, hvor den ikke kan krasje inn i noe.

For eksempel du står på enden av en vei, og bilen er i den andre enden.

Ingen biler eller objekter i veien mellom dere.

 

Smart summon har allerede blitt brukt millioner av ganger, likevel er der ingen historier om folk som har blitt påkjørt eller lignende.

Det er nesten bare de som har filmet bilen sin som har hatt noe problem.

Lenke til kommentar

Som allerede sagt, flere ganger, er det opp til personen som kontrollerer bilen å stoppe denne om den skulle bevege seg mot noe som står stille.

Samme logikk man finner rundt våpen-diskusjonen i USA dette. Greit håpløst. 

 

Line of sight vil være en rett linje mellom deg og bilen din, hvor den ikke kan krasje inn i noe.

For eksempel du står på enden av en vei, og bilen er i den andre enden.

Ingen biler eller objekter i veien mellom dere.

 

Det er flere videoer av bilen som rygger uten særlig god grunn. 

 

Smart summon har allerede blitt brukt millioner av ganger, likevel er der ingen historier om folk som har blitt påkjørt eller lignende.

Det er nesten bare de som har filmet bilen sin som har hatt noe problem.

 

Dette er tøys. Les deg opp. Du finner flere eksempler på folk som ønsket at de hadde filmet hva som skjedde, og nå er fortvilet fordi bilene har digre riper, og bulker grunnet denne funksjonen. 

 

Tesla driter seg selv på leggen, med å slippe ut noe så totalt ubrukelig og uferdig software, som tilbyr absolutt nada. Det tar mindre tid å kjøre ut bilen selv, og det er ekstremt sikrere å gjøre det selv også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla driter seg selv på leggen, med å slippe ut noe så totalt ubrukelig og uferdig software, som tilbyr absolutt nada. Det tar mindre tid å kjøre ut bilen selv, og det er ekstremt sikrere å gjøre det selv også.

Men er det like kult? Og gir det like mye gratis PR?

Nei.

 

Forøvrig rygges det på unger hele tiden så er ikke akkurat ekstremt sikrere å gjøre selv.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er det like kult? Og gir det like mye gratis PR?

Nei.

 

Forøvrig rygges det på unger hele tiden så er ikke akkurat ekstremt sikrere å gjøre selv.

Du kan jo ikke unnskylde noe som kan forårsake ulykker med at det skjer ulykker fra før av? Formålet våres må vell være å lage sikrere og sikrere systemer hele tiden, og ikke plutselig starte å gå baklengs? 

 

Hvorfor er setebeltet påbelagt? Hvorfor har biler sensorer og alarmer som slår seg på om du ikke tar på setebeltet? Burde vi ikke være smarte nok fra før av til å ta det på automatisk, uten at voksne mennesker må passes på som om de var barn? 

 

Hvis systemet i en Tesla ikke klarer å skille en vegg fra åpningen i en garasje, og velger å kjøre inn i veggen. Er dette virkelig noe vi trenger på dette tidspunktet? 

 

Hadde det fungert, og var sikrere enn mennesket, så hadde det jo vært kjempe kult. Men det er totalt idiotisk når det er det motsatte. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Som allerede sagt, flere ganger, er det opp til personen som kontrollerer bilen å stoppe denne om den skulle bevege seg mot noe som står stille.

Samme logikk man finner rundt våpen-diskusjonen i USA dette. Greit håpløst. 

 

Line of sight vil være en rett linje mellom deg og bilen din, hvor den ikke kan krasje inn i noe.

For eksempel du står på enden av en vei, og bilen er i den andre enden.

Ingen biler eller objekter i veien mellom dere.

 

Det er flere videoer av bilen som rygger uten særlig god grunn. 

 

Smart summon har allerede blitt brukt millioner av ganger, likevel er der ingen historier om folk som har blitt påkjørt eller lignende.

Det er nesten bare de som har filmet bilen sin som har hatt noe problem.

 

Dette er tøys. Les deg opp. Du finner flere eksempler på folk som ønsket at de hadde filmet hva som skjedde, og nå er fortvilet fordi bilene har digre riper, og bulker grunnet denne funksjonen. 

 

Tesla driter seg selv på leggen, med å slippe ut noe så totalt ubrukelig og uferdig software, som tilbyr absolutt nada. Det tar mindre tid å kjøre ut bilen selv, og det er ekstremt sikrere å gjøre det selv også. 

Gi et nøyaktig tall på hvor mange som har opplevd problemer med smart summon, som har brukt denne korrekt, i forhold til hvor mange ganger smart summon har blitt brukt totalt.

 

Deretter setter du dette opp mot hvor sannsynlig det er for folk å krasje normale biler.

 

Dette bør du klare ettersom du har kontroll på dette.

Lenke til kommentar

Gi et nøyaktig tall på hvor mange som har opplevd problemer med smart summon, som har brukt denne korrekt, i forhold til hvor mange ganger smart summon har blitt brukt totalt.

 

Deretter setter du dette opp mot hvor sannsynlig det er for folk å krasje normale biler.

 

Dette bør du klare ettersom du har kontroll på dette.

LOL.

 

Er dette det nivået du skal legge deg på? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Gi et nøyaktig tall på hvor mange som har opplevd problemer med smart summon, som har brukt denne korrekt, i forhold til hvor mange ganger smart summon har blitt brukt totalt.

 

Deretter setter du dette opp mot hvor sannsynlig det er for folk å krasje normale biler.

 

Dette bør du klare ettersom du har kontroll på dette.

LOL.

 

Er dette det nivået du skal legge deg på? 

Ifølge deg selv:

"Hadde det fungert, og var sikrere enn mennesket, så hadde det jo vært kjempe kult. Men det er totalt idiotisk når det er det motsatte"

 

"Formålet våres må vell være å lage sikrere og sikrere systemer hele tiden, og ikke plutselig starte å gå baklengs? "

 

"Det tar mindre tid å kjøre ut bilen selv, og det er ekstremt sikrere å gjøre det selv også. "

 

Siden du kommer med slike påstander så skal du jo vite hvor mye farligere Tesla sin smart summon er.

Du MÅ ha tallene.

Det er jo tross alt dine egne påstander.

 

Eller er du ikke kjent med bevisbyrden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden du kommer med slike påstander så skal du jo vite hvor mye farligere Tesla sin smart summon er.

Du MÅ ha tallene.

Det er jo tross alt dine egne påstander.

 

Eller er du ikke kjent med bevisbyrden?

Ikke etter noen få dager bare? Det holder å se at et såpass stort antall skader og farlige situasjoner har skjedd for å se at systemet ikke fungerer slik det "burde" være designet for å være. 

 

Hvor mange farlige situasjoner, og biler med bulker mener du må til før man sier at det kanskje er på tide å rulle tilbake dette og heller vente til det er bedre? 

 

Eller er det bedre å vente til noen faktisk mister et barn først? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Siden du kommer med slike påstander så skal du jo vite hvor mye farligere Tesla sin smart summon er.

Du MÅ ha tallene.

Det er jo tross alt dine egne påstander.

 

Eller er du ikke kjent med bevisbyrden?

Ikke etter noen få dager bare? Det holder å se at et såpass stort antall skader og farlige situasjoner har skjedd for å se at systemet ikke fungerer slik det "burde" være designet for å være. 

 

Hvor mange farlige situasjoner, og biler med bulker mener du må til før man sier at det kanskje er på tide å rulle tilbake dette og heller vente til det er bedre? 

 

Eller er det bedre å vente til noen faktisk mister et barn først? 

Hvor mange skader har det vært til nå da? På noen få dager?

Hvor mange av dem har vært alvorlige?

Hvor mange ulykker har det vært med normale biler på denne tiden?

 

Om du ikke har tall som sammenligner denne funksjonen med vanlige biler, hvordan kan du da påstå at denne er farligere?

Lenke til kommentar

Gi et nøyaktig tall på hvor mange som har opplevd problemer med smart summon, som har brukt denne korrekt, i forhold til hvor mange ganger smart summon har blitt brukt totalt.

Deretter setter du dette opp mot hvor sannsynlig det er for folk å krasje normale biler.

Dette bør du klare ettersom du har kontroll på dette.

Du har dratt tallet «millioner av ganger» ut av ræva tidligere i tråden her. Da er det uforskammet å kreve høyere standard av andre enn hva du selv beviselig har klart å leve opp til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gi et nøyaktig tall på hvor mange som har opplevd problemer med smart summon, som har brukt denne korrekt, i forhold til hvor mange ganger smart summon har blitt brukt totalt.

Deretter setter du dette opp mot hvor sannsynlig det er for folk å krasje normale biler.

Dette bør du klare ettersom du har kontroll på dette.

Du har dratt tallet «millioner av ganger» ut av ræva tidligere i tråden her. Da er det uforskammet å kreve høyere standard av andre enn hva du selv beviselig har klart å leve opp til.

https://www.google.com/amp/s/www.latimes.com/business/story/2019-10-04/tesla-puts-driverless-cars-on-public-byways-controlled-by-humans-with-smartphones-abuse-is-rsafety-regulators-shrug%3f_amp=true

 

"no injuries involving the technology have been reported, and no government has barred its use."

 

https://twitter.com/elonmusk/status/1179520622004588544?s=20

 

Over 550.000 på litt over 6 dager = over 80.000 dagen.

Dette var for over 5 dager siden.

Så flere enn en million.

 

Nå vil jeg gjerne ha tallene på at denne funksjonen er farligere enn vanlige biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stråmann. Alt jeg sier er at det er store insentiver til og overdrive eller konstruere en situasjon på youtube.

 

Veldig mange har "youtube" drømmen. Og en video med millioner av views kan bestemme om du lykkes eller ikke.

 

Jaja prøv og latterliggjør litt hardere... Uff enkelte altså... Hva gjør du inne på en slik tråd uten og spamme om hydrogen forresten?

Vi alle vet jo at du hater Tesla mer enn vanlige folk hater terrorister.

 

Men det meste ser ut til og gå over ditt hode /whoosh

Haha, har du i det hele tenkt over hva du selv skriver? Herrefred, her er det jaggu mangel på selvinnsikt. Eller eventuelt en sterk troer

Lenke til kommentar

Hvor mange skader har det vært til nå da? På noen få dager?

Hvor mange av dem har vært alvorlige?

Hvor mange ulykker har det vært med normale biler på denne tiden?

 

Om du ikke har tall som sammenligner denne funksjonen med vanlige biler, hvordan kan du da påstå at denne er farligere?

Vet ikke, vet du?

Vet ikke, vet du?

Vet ikke, vet du? 

 

Sånn, din tur å svare på mine spørsmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor mange skader har det vært til nå da? På noen få dager?

Hvor mange av dem har vært alvorlige?

Hvor mange ulykker har det vært med normale biler på denne tiden?

 

Om du ikke har tall som sammenligner denne funksjonen med vanlige biler, hvordan kan du da påstå at denne er farligere?

Vet ikke, vet du?

Vet ikke, vet du?

Vet ikke, vet du? 

 

Sånn, din tur å svare på mine spørsmål.

Greit.

Da kan vi se bort ifra alle tingene du har påstått.

Lenke til kommentar

Greit.

Da kan vi se bort ifra alle tingene du har påstått.

På ingen måte. 

 

Mener du selv at systemet fungerer optimalt, og gjør parkeringsplassene til en sikrere sted? 

 

Da får du isåfall dokumentere de samme tallene du ba meg finne. 

 

Hvis ikke får vi vell se bort ifra alle tingene du har påstått? Eller hva? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...