Gå til innhold

Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen


Anbefalte innlegg

Er vel Japanske biler som ofte har plastfaktor da. Kjører ofte en 2012 Subaru Forester og interiøret (som forøvrig er premium) er helt forferdelig. Ser ut og føles som en lekebil innvendig. Skikkelig billig og stygg plast.

Alle Tesla jeg har sittet i har vært milevis forran dette. Vil ikke påstå Tesla har plastfaktor.

Om du har sett dashbord i en 2cv og skrutt fast en 15-tommers PC skjerm er vel det jeg tenker på når jeg ser inni en model 3

 

Muligens innovativt men for oss som har levd en stund er det billig og farlig i bruk.

 

At de ofte må på verksted som ikke har verken nok kunnskap eller kapasitet gjør det ikke bedre.

 

Har kjørt bil over en million kilometer. Har aldri hatt stopp eller uforutsett verkstedsbesøk.

 

Sist jeg hadde en bil på verksted for reperasjon var i 2002 pga en airbagfeil. Bilen jeg har i dag har jeg hatt i 7 år og har skiftet to bremseskiver. Historiene man hører på nett gir ingen lyst på amerikansk bil.

 

At den er billig i drift spiller liten rolle når man må bruke tid på verkstedsopphold og frakt til og fra verksted.

 

Dessuten tenker ikke alle på at tiden man bruker på å stå i ladekø eller venter på at bilen skal lades opp også er tid man kunne ha jobbet. En halvtime hver arbeidsdag er fort 100 timer i året. Regner man 400kr timen blir dette raskt 40000kr i året.

 

For folk uten hjemmelader kan dette fort bli dyrere enn det man sparer på drivstoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har sett dashbord i en 2cv og skrutt fast en 15-tommers PC skjerm er vel det jeg tenker på når jeg ser inni en model 3

 

Muligens innovativt men for oss som har levd en stund er det billig og farlig i bruk.

 

At de ofte må på verksted som ikke har verken nok kunnskap eller kapasitet gjør det ikke bedre.

 

Har kjørt bil over en million kilometer. Har aldri hatt stopp eller uforutsett verkstedsbesøk.

 

Sist jeg hadde en bil på verksted for reperasjon var i 2002 pga en airbagfeil. Bilen jeg har i dag har jeg hatt i 7 år og har skiftet to bremseskiver. Historiene man hører på nett gir ingen lyst på amerikansk bil.

 

At den er billig i drift spiller liten rolle når man må bruke tid på verkstedsopphold og frakt til og fra verksted.

 

Dessuten tenker ikke alle på at tiden man bruker på å stå i ladekø eller venter på at bilen skal lades opp også er tid man kunne ha jobbet. En halvtime hver arbeidsdag er fort 100 timer i året. Regner man 400kr timen blir dette raskt 40000kr i året.

 

For folk uten hjemmelader kan dette fort bli dyrere enn det man sparer på drivstoff.

Ja ganske lett å forstå at du ikke er vandt til å kjøre nye biler.

 

De fleste nye biler har samme "plas-skinn" som Tesla også har innvendig. Det er helt normalt. Skal en vekk i fra dette må en kjøpe Tysk og betale titalls tusen for topp interiør. Da får en gjerne skikkelig skinn på dash, om en er heldig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei det er det ikke. Du kan umulig sittet i mange biler om du presterer å påstå det.

Har mengden av biler noe å si? Man trenger bare sitte i en premiumbil-merke og bruke det som referanse for å konkludere med at tesla ikke er noen premiumbil-merke selv om prisen skulle tilsi det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har mengden av biler noe å si? Man trenger bare sitte i en premiumbil-merke og bruke det som referanse for å konkludere med at tesla ikke er noen premiumbil-merke selv om prisen skulle tilsi det.

 

Man må ha et perspektiv på minst to biler. Dessuten diskuterte vi aldri om Tesla var premium. Vi diskuterte din påstand om at Tesla hadde høy plastfaktor, noe som får meg til å tro at du har sittet i 0 premiumbiler og 0 amerikanske plastbiler, siden du gir antydning til å være så frakoblet min virkelighet. 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Man må ha et perspektiv på minst to biler. Dessuten diskuterte vi aldri om Tesla var premium. Vi diskuterte din påstand om at Tesla hadde høy plastfaktor, noe som får meg til å tro at du har sittet i 0 premiumbiler og 0 amerikanske plastbiler, siden du gir antydning til å være så frakoblet min virkelighet. 

Jepp. Den har høy plastfaktor. Ta opp lyden inni en BMW (ja den har også mye plast, men ikke høy plastfaktor) og ta opp lyden inni en Tesla, så skjønner enhver ikke-religiøs person hva jeg mener.

En religiøs person nekter å innse at guden hans ikke eksisterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Den har høy plastfaktor. Ta opp lyden inni en BMW (ja den har også mye plast, men ikke høy plastfaktor) og ta opp lyden inni en Tesla, så skjønner enhver ikke-religiøs person hva jeg mener.

En religiøs person nekter å innse at guden hans ikke eksisterer.

 

Jeg eier selv en BMW og har aldri gjort noe mer enn å prøvekjørt Tesla, så fanatisk kan du være selv.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg eier selv en BMW og har aldri gjort noe mer enn å prøvekjørt Tesla, så fanatisk kan du være selv.

Du har en BMW fra 90 tallet. Vel det var mye som ble forandret rett etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror slike artikler gjør det vanskelig å få solgt tesla brukt, for det er jo det som er problemet reprasjonkostnadene er vanskelig å forutse, som regel skylder tesla på kundene og når de tar så dyre reprasjonkostnader som 30 000 kr for å bytte en skjerm sier det seg selv. Er ganske idiotisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kom ikke med noen korreksjon, så da traff hammeren spikeren på hodet.

 

Du bommer på spikeren. Hvordan dette endrer på mitt relative synspunkt ut fra egen erfaring med tysk premium vet jeg ikke. Jeg tror ærlig talt at du ikke har så mye greie på hverken Tesla eller BMW, men at du bare er ute etter å antagonisere.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke mye greie på BMW eller tesla, men de fleste bilprodusenter er nok vanskeligere når de gjør feil og de hoper opp kostnader på reklamasjon, så det er vel den verste delen.

 

På biler er det neppe åpenkjøp i like stor grad som butikker.

Men er ikke uvanlig man får prøvekjøre bilen før kjøp, men ofte kun 2 km eller kort tur.

Så er begrenset erfaringer man kan gjøre på slike turer. For det er nok tilfeldigheter. Det som gjør ting ekstra vanskelig er om taxi og leiebil utleier skal få erstattning til tap i tillegg for den tiden bilen ikke virker?

Lenke til kommentar

På biler er det neppe åpenkjøp i like stor grad som butikker.

Men er ikke uvanlig man får prøvekjøre bilen før kjøp, men ofte kun 2 km eller kort tur.

Så er begrenset erfaringer man kan gjøre på slike turer.

Fikk tilbud om å få låne Model 3 en hel helg, så det er litt mere enn 2km..

 

Og man har vel 7 dager på seg å returnere bilen om man er missfornøyd.

 

Sånn bare for å rette opp i det.

 

Men er neppe mange som er missfornøyd, er helt fantastiske biler å kjøre.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Men hvordan er din erfaringer med model 3? er et mye feil og styr eller er den artikkelen overdrivet fra sannheten?

For vi vet fra tidligere tesla ikke har kapasitet å reparere alle bilene med en gang.

Men er jo nytt de dytter alle utgifter på kunder, selv om det viser seg at bilene blir produsert med mye feil fra lageret.

 

For jeg forstår folk ikke vil betale dyre biler med de betingelse der, men kan jo bli dyrt med leiebil også. For de må jo ha penger for å dekke opp kostnadene hvis bilen må repareres. Slik da må jo prisene økes.

 

For særlig bruktforhandler er ikke særlig lyst å låne ut bilene til lengere turer.

Men de tilbyr selvfølgelig å kjøpe bruktgaranti hvis det oppstår problemer senere. Så man slipper å betale ekstra mye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men hvordan er din erfaringer med model 3? er et mye feil og styr eller er den artikkelen overdrivet fra sannheten?

For vi vet fra tidligere tesla ikke har kapasitet å reparere alle bilene med en gang.

Men er jo nytt de dytter alle utgifter på kunder, selv om det viser seg at bilene blir produsert med mye feil fra lageret.

 

For jeg forstår folk ikke vil betale dyre biler med de betingelse der, men kan jo bli dyrt med leiebil også. For de må jo ha penger for å dekke opp kostnadene hvis bilen må repareres. Slik da må jo prisene økes.

Har ikke så veldig mye erfaring med Model 3 da jeg ikke har fått min enda, men bare lånt en kompis sin.

 

Artikkelen omhandler en eldre Model S, og Model 3 er bygget på mere moderne vis og har ikke disse feilene.

 

Kompisen min sin bil er strøken og han er sykt fornøyd med den, og allerede etter første prøvetur jeg fikk i den skjønte jeg at jeg og måtte ha en.

 

Skjønner hvorfor Tesla bruker 0kr på reklame, men alikevell har den mest solgte bilen i Norge. Bilen selger segselv.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du bommer på spikeren. Hvordan dette endrer på mitt relative synspunkt ut fra egen erfaring med tysk premium vet jeg ikke. Jeg tror ærlig talt at du ikke har så mye greie på hverken Tesla eller BMW, men at du bare er ute etter å antagonisere.

Jøss. Du vet at det er bortkastet å bruke fremmedord i disse dager når oppslagsverkene er et klikk unna.

Eneste jeg har gjort er å fremme mine synspunkter. Om de synspunktene får deg til å antagonisere ( se det er flere som kan fremmedgjøre seg med å bruke fremmedord), så er det du som lar deg antagonisere og ikke meg som gjør det med vilje. Jeg forteller bare om mine synspunkter og hittil er det ingen argumenter som har rokket ved de synspunktene.

Lenke til kommentar

Ja, det kan jo være at de bilene vi får til Norge er mye bedre enn de som blir sendt til andre land, siden det bare er her Tesla selger så bra, eller så må det være en annen grunn.

Trur nok det handler mer om hvor heldig man er, rundt hvor bilen er produsert. Kommer den fra en motorisert nymoderne fabrikk, så er jo sjansene gode for at bilen er i orden. Kommer den fra et telt med overarbeidet personale, så får man nok en av de "mandagsbilene". 

 

Det å kjøpe en Tesla blir som å gamble. Man får en dårlig hånd i poker, og velger å kaste penger inn, selv om sjansene er mindre for å vinne javnført med andre modeller, med standardiserte metoder for produseringen av produktene. 

 

Kjøper du en bil av BMW, så har du fått utlevert ei hånd ala AJ. 

Kjøper du en bil av Tesla, så har du fått utlevert enten en QJ hånd, eller en 25 hånd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...