Gå til innhold

Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har inntrykk av at alt som beskrives her er vanlige feil på Tesla. Jeg tror det er to grunner til at de scorer såpass bra på kundetilfredshet som de gjør. Nummer en er at når du først har investert nærmere millionen i en bil, sitter det for mange langt inne å innrømme at bilen er dårlig. Man vil ikke tape ansikt ved å innrømme at man gjorde et dårlig kjøp. Nummer to er "halleluja-effekten" rundt Tesla. Dette fenomenet kan lett sammenlignes med forholdet mellom Apple og brukerne deres.

Det er nærmest ingen grenser for hvor mye man kan hype et produkt.

Er nok mange av kundene fra 2017 og senere som har blitt sterkt "influencet" av Tesla-miljøet og latt seg rive med.

Kjøpt for 780 tusen i 2017 og nå verdt 540 tusen gir et verditap på i overkant av friske 10 tusen per måned. Og det stopper ikke her, fallet vil fortsette bratt helt ned til 0.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

"Han forteller om flere feil, blant annet en gul ramme som dukket opp rundt bilens skjerm.

 

– Dette mente Tesla ikke var en feil, men en funksjon, noe som de nektet å fikse."

 

Off Tesla da.. Dere kan jo ikke si slikt. Det var jo bare en spøk når vi gang på gang sa sånt om Apple feil..

Tror servicesenteret han har nermest er ganske vrang og.

 

De bytter eller fikser gule skjermer hele tiden fra disse bilene :p Var en batch med skjermer som har litt trøbbel med limet. På mange er det faktisk nok å gå over med en UV lampe for å fjerne det.

 

Følger med på mange Tesla grupper på Facebook og ikke vært borti noen som ikke har fått fikset dette gratis.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kjøpt for 780 tusen i 2017 og nå verdt 540 tusen gir et verditap på i overkant av friske 10 tusen per måned. Og det stopper ikke her, fallet vil fortsette bratt helt ned til 0.

 

En Tesla hater her ja? Hvordan får du til en bratt kurve til null? Kørka kommentar.

Hvis selger ikke hadde vært så oppmerksomhetssyk og laget denne fjollete annonsen, så kunne bilen sikkert vært solgt for mer.

 

Den dramatiske saktevideoen er jo toppen av kaka her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En Tesla hater her ja? Hvordan får du til en bratt kurve til null? Kørka kommentar.

I grunn er ikke 10' pr. måned uvanlig prisfall de første årene for andre biler heller.

Har nok omtrent det samme for min S.

Og med tanke på at jeg sparer ca 8500 pr måned i bompenger og drivstoff, og noen tusen i servicekostnader sammenlignet med et fossilt alternativ er dette helt topp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er nærmest ingen grenser for hvor mye man kan hype et produkt.

Er nok mange av kundene fra 2017 og senere som har blitt sterkt "influencet" av Tesla-miljøet og latt seg rive med.

Kjøpt for 780 tusen i 2017 og nå verdt 540 tusen gir et verditap på i overkant av friske 10 tusen per måned. Og det stopper ikke her, fallet vil fortsette bratt helt ned til 0.

Ehm, det er helt normalt prisfall og den en bør beregne. Altså rundt 30% etter to år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En Tesla hater her ja? Hvordan får du til en bratt kurve til null? Kørka kommentar.

At du sier Tesla hater får meg til å tro at du er medlem av "menigheten", det er stort sett de som bruker slike uttrykk.

Jeg vil nok ikke tro en 10 år gammel Tesla har noe særlig verdi. Det er full garanti til 5 år eller 100 tusen km, og 8 år garanti på batteri og motor (kun funksjon, ikke degradering). Hovedskjerm, ombordlader osv er kun dekket av 5 års garantien. Det blir dyre reparasjoner når disse bilene begynner å ramle fra hverandre. Men du kan jo bare stikke hodet i sanden og se bort fra det som temmelig sannsynlig vil skje med disse high-tech vidunderene som hypes så alt for mye og lurer nye kjøpere til å punge ut store summer for noe de vet temmelig lite om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...