Gå til innhold

Greta Thunbergs seiltur til New York får klimakritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Greta gjør feil er at hun reiser til en miljøkonferanse.

 

Hun burde heller ha reist til OPEC og bedt dem om å redusere oljeproduksjon 50%. Da hadde bruken av fossilt brennstoff gått ned.

Alternativt kunne Jo hun tatt møtet via Skype og fått media til å slå stort opp med det. Noe som dette :Greta inviterer til Miljøkonferanse via Skype

Slipper så vidt jeg vet ikke ut noen miljøgasser, Hvis man da ikke regner energien for å kjøre skype på en eller annen teknologisk ting da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, om Greta satt seg ned og gjorde ingenting ville hun bidratt til mindre utslipp.
Nå er vel målet hennes å få klimasaken på agendaen slik at det arbeides aktivt med.

At hun da må reise hit eller dit, er diktert av en øvrig handles- og avtalemodell, hvor det er forventet at folk dukker opp i person etc.

Det ville helt klart vært fordelaktig om slike møter kunne holdes over nett eller lignende, men dette er nok ikke noe Greta kan diktere.
 

At reportere eller andre flyr til samme konferanse, blir også urimelig å forvente at Greta skal kunne stoppe.

 

Men det er bra dere har såpass høye standarder for hva som er aktverdig klimakamp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I likhet med de andre skolestreikende tenåringsjentene samt Eivind Trædal, har hun noe å bidra med i miljødebatten annet enn å være mot utslipp og folk i dress&slips og sånt?

 

Hva slags bidrag tenker du på, da? Jeg tror ikke hun har funnet opp en evighetsmaskin, eller en motor som drives av negler, om det er det du lurer på. Mange vil nok si at det er et bidrag i seg selv å sette fokus på klimasaken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm.. det er nok sant at hun aktivisere en gruppe, men tror en større gruppe blir "de-aktivert", slik at slutt summen av miljø engasjerte blir negativ. 

 

Jeg var selv i gruppen som hadde stort fokus på miljø (ikke ekstremist, men mer fornuftig+) og bidro til å få andre til å forstå viktigheten, men etter at det er blitt så mye tull/komisk/korttenkt/ikke begrunnet/misbruking/osv hendelser rundt temaet, har jeg mistet følelsen for å aktivt tenke miljø.

 

..dessverre..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hmm.. det er nok sant at hun aktivisere en gruppe, men tror en større gruppe blir "de-aktivert", slik at slutt summen av miljø engasjerte blir negativ.

 

Jeg var selv i gruppen som hadde stort fokus på miljø (ikke ekstremist, men mer fornuftig+) og bidro til å få andre til å forstå viktigheten, men etter at det er blitt så mye tull/komisk/korttenkt/ikke begrunnet/misbruking/osv hendelser rundt temaet, har jeg mistet følelsen for å aktivt tenke miljø.

 

..dessverre..

Sånn tenker jeg også. Jeg har ekstremt kort lunte for sånt tull. Jeg også er selvsagt for å ta hensyn for miljøet. Men med en gang det lukter av vikarierende motiver, ren dumskap eller økonomisk vinning, da har jeg det i vrangstrupen umiddelbart. Endret av BippeStankelbein
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn tenker jeg også. Jeg har ekstremt kort lunte for sånt tull. Jeg også er selvsagt for å ta hensyn for miljøet. Men med en gang det lukter av vikarierende motiver, ren dumskap eller økonomisk vinning, da har jeg det i vrangstrupen umiddelbart.

Overrasket over at du var et sånt sart snøfnugg.. :p
Lenke til kommentar

Vel, du kommer med en personlig påstand om at du er for å ta hensyn for miljøet. Jeg forsøker bare forstå påstanden. Om det er endringer i personlig forbruk, om det er reguleringer og avtaler på et internasjonalt plan er det bare du som vet. Sånn som det framstår nå, så er det veldig diffust hva du mener. Jeg er interessert i å høre hva du mener med påstanden, ikke å snakke om ditt personlige bidrag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, du kommer med en personlig påstand om at du er for å ta hensyn for miljøet. Jeg forsøker bare forstå påstanden. Om det er endringer i personlig forbruk, om det er reguleringer og avtaler på et internasjonalt plan er det bare du som vet. Sånn som det framstår nå, så er det veldig diffust hva du mener. Jeg er interessert i å høre hva du mener med påstanden, ikke å snakke om ditt personlige bidrag.

Vi alle er her for å diskutere våre subjektive mening, da ingen av oss har vetorett på den objektive sannhet.

Ingen av oss er subjekt for persondebatt av den grunn.

 

En av mine subjektive meninger er at jeg vil ivareta miljøet. Det gjør jeg på mine egne premisser, og det er punktum for den saken.

Jeg kan gjerne diskutere miljøtiltak på generell basis, men ikke hvordan "jeg er som person", som du ber om.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Artig at de som klager mest på de unge sitt miljøengasjement, sannsynligvis er de samme som "glemmer" Ketchup flaska hver gang de har grillet i strandsonen.

 

Et av fartøyene som rydder kysten for dere, finner sykt mange hver sommer.

Artig at du tydeligvis ikke har noen ekte argumenter å komme med, så istedenfor finner du opp sannsynligheter på hypotetiske situasjoner ut av løse luften. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...