Gå til innhold

Greta Thunbergs seiltur til New York får klimakritikk


Anbefalte innlegg

De har naturligvis bæreposer som de plasserer avfallet i, mer interessant og vite hvor/hvordan de tømmer do-bøtta siden det ikke er et septiksystem ombord.

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet, jeg var ute på skogstur her om dagen. Måtte på dass.

 

Det ble i naturen. Men nå er det jo heldigvis slik at kanskje 0.05% av mitt kroppslig avfall går utenom rensing når man tar og legger sammen hele året.

 

Så er neppe et problem. And hun skiter litt i naturen. Bare deilig fiskemat i slike små utslipp.

 

Blir mer et problem når en by med 5 millioner innbyggere slipper 100% rett ut.  

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel de undergraver sin egen troverdighet. Hvem burde gå foran med et godt eksempel på unødig miljøbelasting.

 

Nå er det frittfrem for å fly på alskens konferanser. Når miljøvernere må kjenne ånden av hverandre for å lære noe, er det klart at alle andre må dette også.

Al Gore kommer jo også i sit eget privat fly.... så dette handler ikke om miljø bare en falsk fasade for og ha kontroll over folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet, jeg var ute på skogstur her om dagen. Måtte på dass.

 

Det ble i naturen. Men nå er det jo heldigvis slik at kanskje 0.05% av mitt kroppslig avfall går utenom rensing når man tar og legger sammen hele året.

 

Så er neppe et problem. And hun skiter litt i naturen. Bare deilig fiskemat i slike små utslipp.

 

Blir mer et problem når en by med 5 millioner innbyggere slipper 100% rett ut.  

Det er fullt lovlig og "legge en kabel" i naturen sålenge man tildekker det "graver det ned", det er også fullt lovlig og slippe kloakk ut i fjorden/sjøen sålenge man er 200 meter fra land, det er større problem når man kommer inn i amerikanske farevann siden de er påalgt og plombere sepikutslipp noe som er umulig når det ikke finnes ombord, så de må ta vare på fornødne på en annen måte, hundeposer kanskje ?

Lenke til kommentar

Jeg vil bli overrasket om hun seiler hjem igjen også.

 

Båten er designet utelukkende med henblikk på seiling som sådan, og ribbet for bekvemmeligheter. Man må f.eks skite på bøtte og skylle over bord,  køyene er usle, osv.

 

Det er med andre ord "ren tortur" å tilbringe to uker om bord. Jeg mistenker vel at hun blir "syk" når hjemreisen nærmer seg, og må gjøre et "miljø-unntak" og ta fly hjem. Det kan jeg tilgi henne i så fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, dere angriper budbringeren.

 

Kan dere ikke kutte ut hykleriet og fortelle rett ut at dere gir faen i klimaet og skal ha dere frabedt noen som helst begrensing i dere klimagassutslipp?

 

Dette er ikke et budskap fra oven som er sprikret i ei staintavle, og Aladdin er ikke en budbringer på vei ned fra fjellet (med privatflyet), for å dele steintavlen med oss hedninger.

 

Aladdin er forfatteren, budbringeren av sitt eget budskap, og profittøren. Og det er i og for seg en ærlig sak men han har ikke monopol på hele debatten, han er ikke uangripelig, og han er en dobbeltmoralist når han kommer med privatfly for å fortelle oss andre at vi må slippe ut mindre Co2.

 

Og du hjelper verken debatten eller Aladdin med å prøve å legge fram premisser for debatten som minner om religion (Premisser om at noen er en slags budbringer som ikke skal kritiseres).

Premissene er ikke godtatt, og du lager bare støy i debatten.

 

Vi gir da alldeles ikke faen i klimaet heller, det er det Aladdin som gjør, som er frekk til til å fly privatfly til klimakonferanse.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er fullt lovlig og "legge en kabel" i naturen sålenge man tildekker det "graver det ned", det er også fullt lovlig og slippe kloakk ut i fjorden/sjøen sålenge man er 200 meter fra land, det er større problem når man kommer inn i amerikanske farevann siden de er påalgt og plombere sepikutslipp noe som er umulig når det ikke finnes ombord, så de må ta vare på fornødne på en annen måte, hundeposer kanskje ?

Sist jeg var på vannet i USA hadde vi med en bøtte. Den ble tømt i vannet. Var ikke et uvanlig syn og se folk vaske bøtta si. Selv på andre båter så tror ikke vi var spesielle.

Lenke til kommentar

Du glemte at pengene forsetter å rulle inn, tenk hvor mange som har mitt milliardærer på dette og Greta er blitt millionær selv på disse løgnene. Når det er så gode penger i dette og statlige kan hove inn flere "miljø" skatter er det selvsagt i alle sin egen interesse og lye mer og så lenge som mulig. jeg, meg og meg selv kommer alltid først. 

 

Ja, hvor mange har blitt milliardærer på "dette"? Jeg kan fortelle deg at av de ca 100 rikeste i energi-sektoren så har nesten alle blitt rikte på fossil energi. Det er særdeles naivt å tro at den samlede makten til disse folkene ville slippe til en slags konspirasjon for et grønt skifte.

https://www.forbes.com/pictures/mef45eidei/the-93-global-energy-bil/#3450e50c707b

Endret av spiff42
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil bli overrasket om hun seiler hjem igjen også.

 

Båten er designet utelukkende med henblikk på seiling som sådan, og ribbet for bekvemmeligheter. Man må f.eks skite på bøtte og skylle over bord,  køyene er usle, osv.

 

Det er med andre ord "ren tortur" å tilbringe to uker om bord. Jeg mistenker vel at hun blir "syk" når hjemreisen nærmer seg, og må gjøre et "miljø-unntak" og ta fly hjem. Det kan jeg tilgi henne i så fall.

Det er store muligheter at Greta med følge hyrer på et containerskip for og minimere co2 utslippet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hvor mange har blir milliardærer på "dette"? Jeg kan fortelle deg at av de ca 100 rikeste i energi-sektoren så har nesten alle blitt rikte på fossil energi. Det er særdeles naivt å tro at den samlede makten til disse folkene ville slippe til en slags konspirasjon for et grønt skifte.

https://www.forbes.com/pictures/mef45eidei/the-93-global-energy-bil/#3450e50c707b

Nå er det de samme "rikingene" som i dag finansierer det grønne skiftet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er store muligheter at Greta med følge hyrer på et containerskip for og minimere co2 utslippet.

 

Da er vi jo alle enige til slutt ^^

Ja til skip fyrt på råolje, det er mer miljøvennlig en seilbåt.

Kan sannsynligvis også overføres til kraftverk fyrt på råolje istedenfor vind.

Som da også betyr bensinbil fremfor råolje-elbil :)

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det de samme "rikingene" som i dag finansierer det grønne skiftet.

 

Med kanskje noen få unntak så vil disse selvsagt ikke gjøre noe som kan risikere verdien til fossil-selskapene de eier. Årsaken til at Koch-familien pøser på med anti-klimaendringer propaganda er neppe fordi de satser på å slå seg opp på det grønne skiftet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er store muligheter at Greta med følge hyrer på et containerskip for og minimere co2 utslippet.

 

Ja men hun prøvde i allefall å være tro mot sin overbevisning. Men nå må vi ikke være for strenge mot en vever 16-åring her. Er vel ikke bare-bare å vifte med rompestussen i friluft med 3-4 ukjent menn rundt seg, osv.

 

Selve turen ville vært en påkjenning (vær og vind) og dårlig med matstell, hygiene, etc. også for de som har "vært ute en vinternatt før"

Lenke til kommentar

Da er vi jo alle enige til slutt ^^

Ja til skip fyrt på råolje, det er mer miljøvennlig en seilbåt.

Kan sannsynligvis også overføres til kraftverk fyrt på råolje istedenfor vind.

Som da også betyr bensinbil fremfor råolje-elbil :)

Vi snakker om utslipp pr. enhet frakt.

 

 

When asked if it would not have been more climate-friendly if Thunberg had travelled on a container ship, Kling replied: "This is a thought that is actually being considered for the return to Europe."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men hun prøvde i allefall å være tro mot sin overbevisning. Men nå må vi ikke være for strenge mot en vever 16-åring her. Er vel ikke bare-bare å vifte med rompestussen i friluft med 3-4 ukjent menn rundt seg, osv.

 

Selve turen ville vært en påkjenning (vær og vind) og dårlig med matstell, hygiene, etc. også for de som har "vært ute en vinternatt før"

Greta har fått egen "kahytt" og egen do-bøtte så hun kan bare trekke for gardinen for å få være i fred.

Lenke til kommentar

Nå ødelegger du bare en god sak med fakta, det var ikke poenget mitt =)

Vi kan jo snakke om de gamle hurtigrutene som fraktet personer, post, husdyr, bøker, matvarer, etc. på en gang, i dag er dette skiftet ut med ambulansebåter, postbåter, dyrefraktebåter, kystbåter, etc.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ja, hvor mange har blitt milliardærer på "dette"? Jeg kan fortelle deg at av de ca 100 rikeste i energi-sektoren så har nesten alle blitt rikte på fossil energi. Det er særdeles naivt å tro at den samlede makten til disse folkene ville slippe til en slags konspirasjon for et grønt skifte.

https://www.forbes.com/pictures/mef45eidei/the-93-global-energy-bil/#3450e50c707b

 

So? Disse lever ikke av oppkast og løgner. De tilbyr er bare som skaper verdi, velferd og frihet i sterk kontrast til miljøfanatikere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss gjøre narr av den ene personen som klarer nå inn til de som må ta avgjørelser som begrenser utslipp av global målestokk, fordi hun ikke alene klarer å spare inn alle sine utslipp. 

 

Hold henne opp til en umulig standard slik at alle andre slipper ekle reguleringer. Finn en eller annen måte å undergrave hennes budskap på, slik at vi kan fortsette å gjøre naturressurser om til profitt, ufiltrert og så lite regulert som mulig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

La oss gjøre narr av den ene personen som klarer nå inn til de som må ta avgjørelser som begrenser utslipp av global målestokk, fordi hun ikke alene klarer å spare inn alle sine utslipp.

Så du mener at Greta arrangerer alt personlig og at det ikke er et apparat rundt henne ?

 

Tror ingen som mobber jentungen direkte, men sirkuset rundt henne og som en markant frontfigur blir det hun som nevnes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...