Gå til innhold

Plaget med at RAM fyller seg opp og spill hakker.


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hivlken løsning da?

Greit å vite da memory leak osv er rimelig irriterende.

 

Hadde selv for noen år siden der driveren til nettverkskortet var problemet.

Da alt som ble lastet via nettverkskortet la seg i rammen og aldri ble tømt.

Ble løsning med å gå til eldre nettverkskort driver og ventet til det kom ny update ut.

Lenke til kommentar

Hivlken løsning da?

Greit å vite da memory leak osv er rimelig irriterende.

 

Hadde selv for noen år siden der driveren til nettverkskortet var problemet.

Da alt som ble lastet via nettverkskortet la seg i rammen og aldri ble tømt.

Ble løsning med å gå til eldre nettverkskort driver og ventet til det kom ny update ut.

 

Selve årsaken til problemet er vanskelig å finne, da en full formatering ikke hjelper. Mange mener det er en bug i Windows som oppstår på enkelte systemer. Jeg bruker "Intelligent Standby List Cleaner". Programmet sørger for at minnet tømmer seg før det fylles helt opp og foresaker problemer. Det er definitivt noe som burde vært integrert i operativssystemet. 

Lenke til kommentar

Selve årsaken til problemet er vanskelig å finne, da en full formatering ikke hjelper. Mange mener det er en bug i Windows som oppstår på enkelte systemer. Jeg bruker "Intelligent Standby List Cleaner". Programmet sørger for at minnet tømmer seg før det fylles helt opp og foresaker problemer. Det er definitivt noe som burde vært integrert i operativssystemet.

 

Problemet du beskriver beror ofte på dårlig skrevet software som allokerer for mye virtual memory space , kanskje også som non-paged.

Du sier det ikke hjelper å formatere, men jeg er sikker på at du installerer alle de samme vante programmene og utilities etter hver formatering og slår av ulike servicer (old school vaner kanskje). Så muligens innfører du problemet igjen selv . BF1 er et slikt program.

Ram cleanere er bare en omgåelse av problemet og ikke en løsning.

Windows memory manager «skal» cache inn alt minne.

Litt god lesing om emnet https://bitsum.com/virtual_memory_facts_and_memory_optimizer_scams.php

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Selve årsaken til problemet er vanskelig å finne, da en full formatering ikke hjelper. Mange mener det er en bug i Windows som oppstår på enkelte systemer. Jeg bruker "Intelligent Standby List Cleaner". Programmet sørger for at minnet tømmer seg før det fylles helt opp og foresaker problemer. Det er definitivt noe som burde vært integrert i operativssystemet. 

 

Windows frigjør ikke minne før det er behov for det. Å laste ned tredjepartsprogrammer for å frigjøre minne er like unødvendig på Windows som det er på Android.

 

Hvis profilen din stemmer, så sitter du på 6GB minne.. Noe som er lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet du beskriver beror ofte på dårlig skrevet software som allokerer for mye virtual memory space , kanskje også som non-paged.

Du sier det ikke hjelper å formatere, men jeg er sikker på at du installerer alle de samme vante programmene og utilities etter hver formatering og slår av ulike servicer (old school vaner kanskje). Så muligens innfører du problemet igjen selv . BF1 er et slikt program.

Ram cleanere er bare en omgåelse av problemet og ikke en løsning.

Windows memory manager «skal» cache inn alt minne.

Litt god lesing om emnet https://bitsum.com/virtual_memory_facts_and_memory_optimizer_scams.php

 

Du har et poeng. Det er noen "helt nødvendige" programmer jeg installerer før spill. Kan selvfølgelig prøve å finne årsaken til problemet, men det blir å kreve flere formateringer.

Lenke til kommentar

Windows frigjør ikke minne før det er behov for det. Å laste ned tredjepartsprogrammer for å frigjøre minne er like unødvendig på Windows som det er på Android.

 

Hvis profilen din stemmer, så sitter du på 6GB minne.. Noe som er lite.

 

Har sikkert ikke oppdatert profilen min på åtte år. 

 

Her snakker vi:

 

16 GB DDR4 3000Mhz

Ryzen 3700X

RTX 2070

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...