Gå til innhold

Plaget med at RAM fyller seg opp og spill hakker.


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows frigjør ikke minne før det er behov for det. Å laste ned tredjepartsprogrammer for å frigjøre minne er like unødvendig på Windows som det er på Android.

 

Hvis profilen din stemmer, så sitter du på 6GB minne.. Noe som er lite.

Når du først er påvirket av denne feilen vil ikke minnet bli frigjort før du slår av eller restarter PCen, med mindre du går for et av de programmene som er nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Problemet du beskriver beror ofte på dårlig skrevet software som allokerer for mye virtual memory space , kanskje også som non-paged.

Du sier det ikke hjelper å formatere, men jeg er sikker på at du installerer alle de samme vante programmene og utilities etter hver formatering og slår av ulike servicer (old school vaner kanskje). Så muligens innfører du problemet igjen selv . BF1 er et slikt program.

Ram cleanere er bare en omgåelse av problemet og ikke en løsning.

Windows memory manager «skal» cache inn alt minne.

Litt god lesing om emnet https://bitsum.com/virtual_memory_facts_and_memory_optimizer_scams.php

 

Det er ikke så lett om operativsystemet viser seg å være synderen. Mange mener at dette var en bug som ble introdusert i en oppdatering noen år tilbake, men som Microsoft ikke har fikset. Laster man f.eks ned en stor fil fra Steam vil minnet fylles opp og aldri flushes.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Så jeg har etter mye leting funnet ut at "Standby memory" (Cached data) fyller seg opp mens jeg laster ned store filer. Antar dette er normalt? Jeg lastet ned noen spill fra Steam, og den ble helt full, men når nedlastingen var ferdig gikk den aldri tilbake til der den var. Det hjalp heller ikke å avslutte Steam. 

 

For ordens skyld sjekket jeg dette opp mot andre klienter. Minnet fylles opp når jeg laster ned spill fra Origin, men forskjellen er at når nedlastingen er ferdig går alt tilbake til normalt.

 

Så da er det med andre ord Steam som er den skyldige? Det er noe dere bør sjekke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...