Gå til innhold

Er marihuana/hasj blitt noe farligere?


Anbefalte innlegg

Skal på en meetup med en gammel gjeng jeg har vært med i flere tiår. Som alltid vet jeg at de har stoffer, spesielt Marihuana. Er det blitt noe farligere å røyke dette stoffer opp gjennom årene?

 

Vet de også har andre stoffer som hasj men er ikke akkurat det jeg ønsker å prøve første gang.

Noen som har bedre erfaring med marihuana / hasj?

 

Så, er det noe farligere å røyke marihuana idag enn for 10 år siden tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvaliteten spørs på hvem du kjøper fra. Kjøper du greier på gata får du skunk, det er nok ikke noe spesielt potent og smaker ikke spesielt godt (men er fremdeles mer potent enn det de hadde før), mens hvis du har skikkelig dealer som ikke raver rundt i gata for å få tak i kunder så er sjansene større for at du får bedre stuff. Er også større sjangs for bedre stuff hvis du kjøper i større kvantitet, better be careful though, er idiotisk å rane sine egne kunder men mange av de som selger på gata gjør det nok for å dekke eget behov. De som gjør det smart selger aldri på gata.  

Stuffene er sterkere nå pga hybrider, som gjør at vi kan gjøre om på stoffet for å tilfredstille spesifikke behov og det er det vi faktisk gjør nå med forskjellige sykdommer dette stoffet kan hjelpe mot. 

Norske politikere henger igjen på 90tallet holdningsmessig og infomessig. De er ikke spesielt oppdaterte eller bryr seg om å forandre status quo. De har lyst til å være på topp, over deg, ikke din likemann og noen som faktisk bryr seg om deg og folkets beste. Klart, av og til så finnes det idealister som klarer å komme seg inn i systemet, men det er dessverre drittsekkene som er villige til å klatre over lik som kommer seg til toppen. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å la være å sponse utenlandske gjenger og heller ta en tur til et sted det er lovlig hvis du absolutt vil prøve? Du kan heller ikke stole på hva slags giftstoffer kriminelle avskum blander det ut med, det kan være farlig, ja.

Gammel myte som trenger å dø, sånn helt seriøst, hvorfor skulle en dealer adde noe ekstra i weeden du kjøper fra dem? I verste fall selger de deg bokstavelig gress eller oregano. Weed er veldig billig i forhold til alle disse type stoffene man påstår de tilsetter weeden. Kunden hadde heller ikke visst hva faen de skulle spurt om neste gang anyways, de vet jo faen ikke hva de har fått i seg, da er det smartere å gi dem en gratis smakeprøve eller to og se om de blir hekta. 

 

Dum dum dum myte som ikke burde være mer! Helt ulogisk.

Lenke til kommentar

Ja kanskje de har "blandet" litt heroin med weeden..... hahaha. Om de gutta dine røyker ofte så har de mest sannsynlig en fast dealer og som andre her påpeker så vil "seriøse" dealere ikke lure sine kunder (med å lure så mener jeg da å selge noe dritt, ikke noe farlig). Bare husk at om du ikke er veldig erfaren så start med 3 trekk og vent 15 min. Så tar du heller litt mer om du føler du klarer det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gammel myte som trenger å dø, sånn helt seriøst, hvorfor skulle en dealer adde noe ekstra i weeden du kjøper fra dem? I verste fall selger de deg bokstavelig gress eller oregano. Weed er veldig billig i forhold til alle disse type stoffene man påstår de tilsetter weeden. Kunden hadde heller ikke visst hva faen de skulle spurt om neste gang anyways, de vet jo faen ikke hva de har fått i seg, da er det smartere å gi dem en gratis smakeprøve eller to og se om de blir hekta. 

 

Dum dum dum myte som ikke burde være mer! Helt ulogisk.

 

Drugs and Substances Marijuana Can Be Laced With

Marijuana can be laced with other psychoactive drugs to produce varied psychoactive effects. Some of these other drugs may include:

  • Lead or other heavy metals
  • Glass
  • Fungus and bacteria
  • PCP
  • Heroin
  • Embalming fluid
  • Laundry detergent
  • LSD
  • Methamphetamine
  • Ketamine
  • Cocaine

Although marijuana is probably less likely to be intentionally laced with other psychoactive substances than many other illicit drugs, this situation does occur. It is more likely to occur in cases where individuals who are selling a drug illicitly are attempting to bulk up the product and get more profits or when very low quality cannabis is laced with some other drug to enhance its psychoactive effects.

 

Winchester Police Department officials warned the public of a potentially deadly batch of marijuana laced with Fentanyl.

Officials took to social media last week to warn the public after responding to a few overdose calls - two of which were from marijuana that included Fentanyl.

Lenke til kommentar

Ser du seriøst ikke at det er politiets siste krampetrekninger for å prøve å få overtaket igjen og overbevise folket om at dette stoffet er farlig og de må holde seg laaangt unna det? Det er jo bevist gang på gang at politistyrkene i USA har tjent sinnssyke summer på å kjeppjage weed og hasjrøykere, husk også at det er en del for profit fengsler der også, som ikke gjør saken bedre da de har lyst til å fylle opp fengslene for å tjene mest mulig på moderne slavearbeid. 

På tide å legge propagandaen på hylla. INGEN gidder å lace weed med fentanyl, det er ganske dyre greier iforhold til weed som sagt tidligere og det er absolutt ingen vits da kunden har null peiling på hva de inntok og derfor ikke vet hva de skal spørre om. Hadde jeg møtt på en dealer som solgte meg weed som var blitt tuklet med så hadde jeg aldri kjøpt fra han igjen, det er en floitt måte å miste business på! Weed/hasjrøykere er som regel ikke interessert i hardere, faktisk farlige stoffer. Er stoooor forskjell på en som røyker weed og som skyter/røyker/sniffer heroin, la oss ikke forveksle dem med hverandre som disse diskusjonene pleier å gjøre. 

Edit: Spiller ingen rolle om det skjedde i england, USA har verden ved ballene med alle våpnene de liker å minne folk på at de har hele tiden. England begynner også å bli jææævla skummelt nå for å være ærlig.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, er det noe farligere å røyke marihuana idag enn for 10 år siden tilbake?

Ja, faktisk er det farligere. Det har kommet farlige "fake cannabis" produkter på markedet, og disse er langt billigere (i produksjon og kjøp) enn naturlig cannabis. Disse falske cannabisproduktene er "syntetisk cannabis" og er potensielt livsfarlige. Mange av disse har skumle bi-effekter og har i visse tilfeller vært dødelige. Folk har faktisk dødd av disse produktene.

 

Når disse er på markedet utgjør det en betydelig risiko. Så lenge man ikke kjøper/bruker syntetisk cannabis så er det ikke farligere.

 

I tillegg har styrken økt på vanlig cannabis. Det er ikke livsfarlig, men uheldig. Potensielt som å drikke sprit istedenfor øl, bare uten fare for forgiftning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, Politiet er oftere bevepnet nå til dags

Sant så si, tiden forandrer seg.

 

 

Ja kanskje de har "blandet" litt heroin med weeden..... hahaha. Om de gutta dine røyker ofte så har de mest sannsynlig en fast dealer og som andre her påpeker så vil "seriøse" dealere ikke lure sine kunder (med å lure så mener jeg da å selge noe dritt, ikke noe farlig). Bare husk at om du ikke er veldig erfaren så start med 3 trekk og vent 15 min. Så tar du heller litt mer om du føler du klarer det

Mtp at jeg har fått vite at DEALEREN er 10 min gåtur oppe i gaten vår.. Litt rart og tenke på om nabolaget vårt kjenner han.. Synes det er litt rart om vi ser han på butikken men aner ikke hva han skjuler, har fått vite han selger til kun noen få å ikke ute på gaten så "thats nice" tror jeg..

 

Får se på fredag eller lørdag hva som skjer, skal ikke hive meg uti ukjent terreng akkurat. Starter på det laveste stigetaket.

Lenke til kommentar

Det fins en del syntetiske varianter som er vanligere pga at det er lettere å smugle. Det kan være farlig, men vet i grunnen aldri hva man får. Unintended consequence av kampen mot narkotika.

Stemmer. Det trengs cannabisregulering slik at man kan få bort syntetisk cannabis og straffe det på linje med heroin og andre livsfarlige stoffer.

 

Ellers er det også greit å kunne vite styrken på cannabis man kjøper og sikre at de ikke har farlige tilsetningstoffer (pensling, kjemikalier fra produksjon osv). Da slipper nybegynneren å "drikke spirt" med et uhell når han/hun egentlig mente å "drikke" øl. Sterk cannabis er ikke farlig som alkohol, men uheldig og ubehagelig om man ikke vet hva man driver med.

 

Så kan man også få en fornuftig aldersregulering for å sikre at mindreårige ikke bruker cannabis, for cannabis er faktisk langt farligere for mindreårige. Til sammenlikning er ikke alkhol farligere, men dess tidligere man begynner dess statistisk høyere er muligheten for avhengighet. Det gjelder delvis for cannabis også, men selve virkningen er langt farligere for mindreårige og har lettere for å føre til utviklingsskader, noe som ikke er like farlig om man har rundet 20 eller 21.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, faktisk er det farligere. Det har kommet farlige "fake cannabis" produkter på markedet, og disse er langt billigere (i produksjon og kjøp) enn naturlig cannabis. Disse falske cannabisproduktene er "syntetisk cannabis" og er potensielt livsfarlige. Mange av disse har skumle bi-effekter og har i visse tilfeller vært dødelige. Folk har faktisk dødd av disse produktene.

 

Når disse er på markedet utgjør det en betydelig risiko. Så lenge man ikke kjøper/bruker syntetisk cannabis så er det ikke farligere.

 

I tillegg har styrken økt på vanlig cannabis. Det er ikke livsfarlig, men uheldig. Potensielt som å drikke sprit istedenfor øl, bare uten fare for forgiftning.

Ja, signerer på denne. Syntetisk er livsfarlig, og det er mye i omløp. Og med tanke på at styrken har økt så bruk hasj med måte hvis du først skal røyke, ikke overdrive bruken. Ikke farlig, men bivirkninger som f.eks blodtrykksfall og besvimelser kan forekomme om du får i deg for mye på kort tid.

 

Husk at det er helt lov TS å takke nei om du ikke føler deg trygg om det du får er trygt å røyke, uten å måtte forklare hvorfor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...