Gå til innhold

Psykisk syk drept av politi


Anbefalte innlegg

Sorry men det holder ikke, synes du skriver mye søppel her. Litt ønsketenking nå som vi veit hvordan det gikk. Akkurat som om politiet ikke har tenkt i det hele tatt.

 

Jaja, jeg klarer uansett ikke å forstå meg på hvor mange som faktisk tar politiets side og forsvarer det som skjedde jeg. En snakker sannsynligvis om et helt klart og tydelig unødvendig drap gjort av tjenestemann med tjenestevåpen i selvforsvar. Gassing hadde nok vært rette tiltaket.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet har en større rett til å kunne være hvor som helst om de har et formål med det enn hva andre folk har.

 

Men også de må opptre høflig.

 

Du forveksler nok virkeligheten med Kardemomme By loven.

 

Når en person motsetter seg arrest i virkelighetens verden, og bruker machete og motorsag på politiet (han var rimelig nær ved å ta livet av politimannen når han faktisk fikk et kutt over øyet!), er det slutt på høfligheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du forveksler nok virkeligheten med Kardemomme By loven.

 

Når en person motsetter seg arrest i virkelighetens verden, og bruker machete og motorsag på politiet (han var rimelig nær ved å ta livet av politimannen når han faktisk fikk et kutt over øyet!), er det slutt på høfligheten.

 

Akkurat som det er slutt på høflighetene når noen bryter seg inn hos deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, jeg klarer uansett ikke å forstå meg på hvor mange som faktisk tar politiets side og forsvarer det som skjedde jeg. En snakker sannsynligvis om et helt klart og tydelig unødvendig drap gjort av tjenestemann med tjenestevåpen i selvforsvar. Gassing hadde nok vært rette tiltaket.

 

Hvem brukte selvforsvar når de brøt seg inn i vedkommendes hus? De som brøt seg inn?

Lenke til kommentar

At det er litt stas å ha beskyttet allmenheten med å ha løsnet skudd? Å ja. Det er nok av dem som synes det er litt skikkelig Rambo. Er jo en grunn de liker seg der fremme i «krigen» og holder fagfolk langt vekke fra psykiatriske pasienter. Det er kos antallet og treff med disse testosteronsbavianene som gjør at jeg rister p hodet av dem. De er jo totalt blottet for menneskelig kapital de fleste av dem. Og jo yngre de er jo verre er de.

Det virker ikke som at du har snakket med noen politifolk noen gang. De fleste politifolk er gode menneskekjennere. 

Lenke til kommentar

 

 

Men skulle ønske heller at politiet siktet mot beinet til personen så de kunne immobilisere personen istedenfor og skyte han / alvorlig skade han :/

 

Folk som blir skutt i lårene dør ofte, da vi har store blodårer der. Å forsøke å skyte en truende person som kommer løpende mot deg i føttene eller beina er en usannsynlig tullete og ufornuftig strategi. 

 

Det krever minimalt med fantasi å forestille seg hvor vanskelig det er å treffe en person som løper i føttene når han kommer løpende mot deg og du kjenner adrenalinet i kroppen. 

 

Hvis siste dødelig makt er siste utvei, så burde man sikte på overkroppen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mannen hadde sannsynligvis vært i live om politiet ikke hadde engasjert seg.

 

Det hadde jo åpenbart vært bedre om mannen bodde et par døgn alene for så at de tok ny kontakt. De kunne gjerne etterlatt et skriv om at de ønsket kontakt og at de hadde vennlige hensikter.

 

 

Mannen hadde sannsynligvis drept helsepersonellet hvis ikke politiet hadde engasjert seg. 

 

Hvis mannen hadde bodd et par døgn alene så hadde vi sannsynligvis lest i avisene i dag om at mannen drepte naboene sine med motorsag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem brukte selvforsvar når de brøt seg inn i vedkommendes hus? De som brøt seg inn?

Dette lukter av «suverene borgere»-mentalitet. Politiet har lov til å ta seg inn på andres eiendom. Det gjorde de her med gode intensjoner. At det oppstod en kaotisk situasjon som endte som den gjorde, er kanskje klanderverdig eller kanskje ikke. Det springende punkt er uansett ikke hvorvidt det skjedde på en eiendom eller en annen.

 

Noen land (*kremt* USA) har et reelt problem med politi som har en mentalitet om at de først og fremst har en rett til å forsvare seg med våpen mot potensielle trusler fra publikum (*kremt* mørkhudete). Det fører til situasjoner der man kan bli skutt av politiet for å plukke boss i hagen sin eller gripe etter lommeboken i bilen sin. Politiet i Norge er ikke perfekt, men akkurat denne problemstillingen er ikke relevant i Norge. Inntil det motsatte er bevist tror jeg at det heller ikke var tilfellet her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette lukter av «suverene borgere»-mentalitet. Politiet har lov til å ta seg inn på andres eiendom. Det gjorde de her med gode intensjoner. At det oppstod en kaotisk situasjon som endte som den gjorde, er kanskje klanderverdig eller kanskje ikke. Det springende punkt er uansett ikke hvorvidt det skjedde på en eiendom eller en annen.

 

Noen land (*kremt* USA) har et reelt problem med politi som har en mentalitet om at de først og fremst har en rett til å forsvare seg med våpen mot potensielle trusler fra publikum (*kremt* mørkhudete). 

Nei det har de som utgangspunkt ikke.

 

Mørkhudede? De aller fleste som skytes av politiet i USA er hvite, så slutt å spre dumskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Nei det har de som utgangspunkt ikke.

 

Mørkhudede? De aller fleste som skytes av politiet i USA er hvite, så slutt å spre dumskap.

Fin triksing med tall. Sålangt i år er 34 % av de politiet har drept hvite og 23 % svarte.

 

Svarte står dog for 12.7% av befolkningen mens hvite er 76.9%.

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/2019/national/police-shootings-2019/

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States

Lenke til kommentar

Fin triksing med tall. Sålangt i år er 34 % av de politiet har drept hvite og 23 % svarte.

 

Svarte står dog for 12.7% av befolkningen mens hvite er 76.9%.

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/2019/national/police-shootings-2019/

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States

Per capita er også svarte overrepresentert innen utført kriminalitet og mord. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin triksing med tall. Sålangt i år er 34 % av de politiet har drept hvite og 23 % svarte.

 

Svarte står dog for 12.7% av befolkningen mens hvite er 76.9%.

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/2019/national/police-shootings-2019/

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States

Det relevante er vel hvor stor % av kriminaliteten de står for. Men det vet du jo, det bare passer ikke din agenda. 

 

Det er også bemerkelsesverdig at du viser til en statistikk over antall skutte hvor hispanics regnes som en egen gruppe, mens du selv refererer til hvite som en gruppe hvor hispanics er inkludert, slik at tallene ser verre ut enn de er. Du fremstår ikke akkurat troverdig når du gjør slikt.

Endret av coffeee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det relevante er vel hvor stor % av kriminaliteten de står for. Men det vet du jo, det bare passer ikke din agenda.

Whatabout og personangrep. Fin blanding.

 

Det relevante var at du representerer tallene på en uærlig måte. Jeg poengterte bare ett av problemene.

 

Om du ville si at svarte er overrepresentert på kriminalstatistikken kunne du bare sagt det. Da hadde ikke jeg trengt å korrigere deg.

 

Edit: jeg ser du har editert svaret ditt. Jeg slo sammen Hispanic og hvite fordi jeg trodde de var telt sammen. My bad, og takk for korreksjonen.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...