Gå til innhold

Psykisk syk drept av politi


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt rett i at politiet har myndighet for å ta seg inn i mitt hjem visst jeg har brutt loven. Visst jeg velger å ty til våpen så er jeg inneforstått med at politiet har all rett til å beskytte seg, selv om det vil bety min død.

 

Her er det litt komplisert, i og med at velferdssjekk dreier seg om at helsevesenet ikke ønsker å bryte deres lover, ved å unnlate å gi deg nødvendig helsehjelp. Altså ikke tradisjonell kriminalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å løpe mot Deltastyrken med motorsag er ulurt, uansett hvordan man vrir og vender på det. 

 

Du gjør det jo veldig lettvint og bekvemt for deg selv ved kun å fokusere på 10 sekunder av hele dagen. Hvordan skal man lære av evt. feil hvis det ikke reflekteres over hele operasjonen som sådan?

 

Men du har dessverre "rett", for dette kommer til å bli innfallsvinkelen til Spesialenheten for Politisaker også. De vil kun bedømme ut ifra den lille sekvensen akkurat i det skuddene ble avfyrt: (og dermed vet vi hva konklusjonen kommer til å bli)

 

"– Hovedoppgaven er å få klarlagt hva som var forholdene når skuddene ble avfyrt, uttalte Jan Egil Presthus, leder av Spesialenheten for politisaker, tirsdag."

 

Med andre ord, de kommer ikke til å dvele ved det faktum at det overhodet ikke fantes grunn til å tro at vedkommende ville ha annen sinnstemning tredje gangen de tar seg inn i entreèn, enn når de tvang/brøt seg inn de to foregående gangene. Og at sluttresultatet dermed var gitt på forhånd når de satte i gang sin Grand Finale. De kunne avblåst operasjonen i stedet for å fremprovosere den siste situasjonen, men det kommer heller ikke til å dveles ved.

 

Det tunge kavaleriet vant altså mot en av samfunnets svakeste. Det kan umulig være den stolteste dagen i denne troppens historie.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt rett i at politiet har myndighet for å ta seg inn i mitt hjem visst jeg har brutt loven. Visst jeg velger å ty til våpen så er jeg inneforstått med at politiet har all rett til å beskytte seg, selv om det vil bety min død.

 

Såvidt jeg har fått med meg så har ingen påstått at vedkommende brøt loven før Politiet tok seg inn på private eiendom?

Lenke til kommentar

Dette er ikke en juridisk tråd, det er en tråd som omhandler politikk, dvs hvordan lovene bør være, ikke hvordan de er ... og da er det å hjemme seg bak dagens lovverk noe feigt.

 

Dette omhandler hva som er rett og galt, ikke hva som er lovlig og ulovlig.

 

På deg høres det ut som om det er rett at staten kan bryte seg inn i ditt hjem når den ønsker, og ta livet ditt om det passer dem ... selvsagt med loven i lomma ... som alltid.

 

Selv er jeg tilhenger av isonomi, dvs at loven bør være lik for alle, og at alle som bryter seg inn i noens hjem for å drepe de som bor der skal behandles på samme måte.

 

Bare enig til en viss grad. Jeg mener det burde vært innenfor loven å skyte innbruddstyver og oppbevare de våpen man har lyst å oppbevare. Likevel så kan man ikke kalle det at politiet kommer til deg som et innbrudd. Det virker nesten som du sidestiller politiet med kriminelle. Hvis du gjør det kriminelle ber deg om kan du fortsatt bli drept, det samme gjelder ikke når det kommer til politiet. Skjønner ikke denne mistroen til politiet enkelte har, i hvert fall ikke når det kommer til norsk politi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det virker nesten som du sidestiller politiet med kriminelle.

 

Politiet er torpedoene til en kriminell organisasjon ... Staten. Så det er riktig at jeg anser Politiet som kriminelle, i langt større grad enn mange av de såkallte "kriminelle" de jakter på.

 

Dog, dette utifra en forståelse for hva som er rett og galt, ikke utifra ett juridisk synspunkt. Eller om du vil, utifra Kardemommeloven, ikke utifra det forvrengte synet som fremstilles i Norges Lover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...