Gå til innhold

Teslas hundemodus har en kritisk feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi. Det er svakt. Har ikke Tesla en QA-avdeling som tester hver oppdatering? Å teste dette fra manuell og automatisk klima er så elementært at det er ganske utrolig at ingen profesjonelle har oppdaget det. Man har bare 3 utgangspunkt for et klimaanlegg (av, auto, manuell), så dette var en ganske overraskende (og litt skremmende) nyhet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nettopp. Det er for tidlig å skrive "Godt feilen ble fikset før noen dyreliv gikk tapt". Får bare krysse fingrene for at så mange som mulig som både eier tesla og hund/katt etc får med seg nyheten og følger ekstra nøye med fram til feilen er rettet.

 

Apropos denne funksjonen, fungerer den når batteriet går under 20%? Funksjonen som holder kupetemperaturen (av andre grunner enn dyr) når man har forlatt bilen stopper når batteriet kommer ned på 20%. Får man opp varsel i appen når batteriet når 20%?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper inderlig at det står en F (for Fahrenheit) bakerst på det artikkelbildet øverst... for hvis ikke er det glohett i den bilen (70 grader) ;)

 

Ellers som sagt, ganske skremmende i grunnen at dette ikke er noe de har funnet ut av før funksjonen ble rullet ut. Men på en annen side, håper korrekt temperatur vises på skjermen i midtkonsollen da. Selv om det nok er kjipt for de tesla-eierne som har forlatt dyra sine i bilen kommer tilbake til et knust vindu, fordi en barmhjertelig samaritan av et dyremenneske oppdaget hva som sto på skjermen og kom hunden / katten til unnsetning.

 

Moralen må vel være å la dyra være hjemme eller hos familie/venner/kennel hvis mulig. (Med trykk på HVIS MULIG.)

Lenke til kommentar

Dette er eit typisk tilfelle av programmerer som har sett seg blind for kva brukarane av systemet treng av informasjon.

 

Det burde ikkje være ein overraskelse at når ein slår av automatfunksjonen på klimaanlegget så sluttar også klimaanlegget å automatisk justere temperaturen.

 

Feilen her er at brukarane som ikkje har satt seg inn i alle detaljane hadde grunn til å tru at ved å aktivere hundemodusen så ville også klimaanlegget skifte over til automatisk modus.

 

 

 

 

Når ein fyrst er inne på å forbetre funksjonen så burde det vell også bli lagt inn ein funksjon som enten utløyser bilalarmen eller automatisk ruller ned vinduet dersom kupeen når kritisk temperatur eller dersom batterinivået blir for lavt.

Eg er sikker på at dei fleste hundeeigarar heller vil at bilen skal låse seg opp (med fare for tjuveri av lause gjenstandar) enn at kjæledyret døyr i bilen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nettopp. Det er for tidlig å skrive "Godt feilen ble fikset før noen dyreliv gikk tapt". Får bare krysse fingrene for at så mange som mulig som både eier tesla og hund/katt etc får med seg nyheten og følger ekstra nøye med fram til feilen er rettet.

 

Apropos denne funksjonen, fungerer den når batteriet går under 20%? Funksjonen som holder kupetemperaturen (av andre grunner enn dyr) når man har forlatt bilen stopper når batteriet kommer ned på 20%. Får man opp varsel i appen når batteriet når 20%?

 

Ja..

https://imgur.com/a/fJ4UAtN

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oi. Det er svakt. Har ikke Tesla en QA-avdeling som tester hver oppdatering? Å teste dette fra manuell og automatisk klima er så elementært at det er ganske utrolig at ingen profesjonelle har oppdaget det. Man har bare 3 utgangspunkt for et klimaanlegg (av, auto, manuell), så dette var en ganske overraskende (og litt skremmende) nyhet.

 

Og min Leaf kan faktisk ikke kjøle i det hele tatt via app. Selv om den gir inntrykk av det slår den kun på varmeapparatet når jeg bruker appen til å slå på det de kaller "klimakontroll". Har hund og måtte teste forrige uke, da alt tydet på at det var snakk om klimakontroll og ikke varmekontroll(hadde selvfølgelig ikke hunden i bilen). Men nei, Leafen aktiverte varmeapparatet når jeg ba om 18 grader med 30 grader utendørs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Oi. Det er svakt. Har ikke Tesla en QA-avdeling som tester hver oppdatering? Å teste dette fra manuell og automatisk klima er så elementært at det er ganske utrolig at ingen profesjonelle har oppdaget det. Man har bare 3 utgangspunkt for et klimaanlegg (av, auto, manuell), så dette var en ganske overraskende (og litt skremmende) nyhet.

 

Og min Leaf kan faktisk ikke kjøle i det hele tatt via app. Selv om den gir inntrykk av det slår den kun på varmeapparatet når jeg bruker appen til å slå på det de kaller "klimakontroll". Har hund og måtte teste forrige uke, da alt tydet på at det var snakk om klimakontroll og ikke varmekontroll(hadde selvfølgelig ikke hunden i bilen). Men nei, Leafen aktiverte varmeapparatet når jeg ba om 18 grader med 30 grader utendørs.

Appen til Nissan er en vits og fornærmelse. Fy flate for noen udugelige folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er eit typisk tilfelle av programmerer som har sett seg blind for kva brukarane av systemet treng av informasjon.

 

Det burde ikkje være ein overraskelse at når ein slår av automatfunksjonen på klimaanlegget så sluttar også klimaanlegget å automatisk justere temperaturen.

 

Feilen her er at brukarane som ikkje har satt seg inn i alle detaljane hadde grunn til å tru at ved å aktivere hundemodusen så ville også klimaanlegget skifte over til automatisk modus.

 

 

 

 

Når ein fyrst er inne på å forbetre funksjonen så burde det vell også bli lagt inn ein funksjon som enten utløyser bilalarmen eller automatisk ruller ned vinduet dersom kupeen når kritisk temperatur eller dersom batterinivået blir for lavt.

Eg er sikker på at dei fleste hundeeigarar heller vil at bilen skal låse seg opp (med fare for tjuveri av lause gjenstandar) enn at kjæledyret døyr i bilen.

 

Nå burde dog mode automatisk sjekke at AC står til automatisk, og eventuelt slå den på. Her er nok bare snakk om en tankeleif der de ikke har tenkt på den biten. Det burde selvsagt vært luket ut allerede i planleggingsstadiet før de faktisk la inn modusen, men siden den kom på bakgrunn en twitter-forespørsel, så har det kanskje blitt lagt på litt kjapt. Men tenker uansett at dette løses minst like kjapt, og at det sikkert pushes i en mini-oppdatering med mindre den større oppgraderingen er veldig nær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og min Leaf kan faktisk ikke kjøle i det hele tatt via app. Selv om den gir inntrykk av det slår den kun på varmeapparatet når jeg bruker appen til å slå på det de kaller "klimakontroll". Har hund og måtte teste forrige uke, da alt tydet på at det var snakk om klimakontroll og ikke varmekontroll(hadde selvfølgelig ikke hunden i bilen). Men nei, Leafen aktiverte varmeapparatet når jeg ba om 18 grader med 30 grader utendørs.

Det trudde jeg også helt til jeg oppdaget at parkvarmer/kjøler har eget setpunkt en eller annen plass i innstillinger som normalt står veldig varmt. Finn den innstillingen og sett den på f.eks 18 grader på sommeren og 24 på vinteren.

Lenke til kommentar

Det trudde jeg også helt til jeg oppdaget at parkvarmer/kjøler har eget setpunkt en eller annen plass i innstillinger som normalt står veldig varmt. Finn den innstillingen og sett den på f.eks 18 grader på sommeren og 24 på vinteren.

Hvor da?

Jeg velger jo 18 grader i appen, men allikevel ser jeg jo at kun varmeapparatet går på.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen fan av dyr i fangenskap uansett - hund eller blårev. Bil eller hus. Ferdig snakka!

Hund er jo lykkeligst med mennesker, de får belønninger av hjernen sin etc når de ser på sin eier etc.

 

Er mange tusen år med utvikling sammen med menneske, menneske får også en del belønninger fra sin hjerne når de ser på sin hund etc.

 

 

 

Men hund er da veldig unik, og det eneste dyret jeg kan si med sikkerhet har det bedre med mennesker enn uten.

 

Hund har vært ved siden av menneske så langt vi kan se tilbake i historien.

 

Jeg tror hund og menneske er ment for hverandre, gitt slik historien utspilte seg.

 

En hund uten menneske er nok en del mindre glad enn en hund "med en mening"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...