Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Senter bør være så lik de andre i front som mulig, tre identiske hadde nok vært det beste, men ikke alltid like gjennomførbart. Har man store høyttalere i front, bør senter ha 2-4 6,5" eller større for at det skal holde følge.

 

Kan jo alltids handle høyttalere i fra Arendal, da sikrer man seg likest mulig senter. Har faktisk kikket på et par Monitor eller Monitor S, men de er ikke akkurat de peneste møblene man kan ha. Men de spiller visstnok vanvittig bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan avgjør man WAF?

Waf er det som madammen aksepterer eller ikke.

 

Wife acceptable factor.

 

Og min klikket vilt når jeg plasserte Center på benk under tv på benk.

 

Men jeg har fått Center på hylle i benken nå, og da er hun fornøyd.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Waf er det som madammen aksepterer eller ikke.

 

Wife acceptable factor.

 

Og min klikket vilt når jeg plasserte Center på benk under tv på benk.

 

Men jeg har fått Center på hylle i benken nå, og da er hun fornøyd.

 

Enig. Grunnen til at jeg spurte er at jeg frekventerer hifisentralen og der synes det å være en utbredt oppfatning at waf kan bestemmes av menn, da det rett som det er dukker opp tråder om forsalg til utstyr med høy waf. Kommentarer tilbake om at man kanskje bør innvolvere sin bedre halvdel i denne avgjørelsen blir oftest ikke godt mottatt...

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkelig at en svær tv 65/75" glir rett inn, men et par høytalere - da skal det ikke være mer enn skokartong size før det blir trøbbel.

 

Er vel trender på nett og innredningsblader man blir påvirket av.

Center på benk kan se bra ut, om tvn har høyt stativ etc..

 

Her var vel det at Liatorp er ganske høy, og dermed fikk ikke junior fra gulv eller sofa få med seg hele barne-TV på skjermen...

 

Så det så ikke pent ut, da hadde jeg Sony på service, og både Nad og Denon spillere på eller i benken.

 

Jeg brukte en hel natt på å stokke om på anlegg og kabler. Fikk Denon i benken, og Nad der den står nå, og Center plasserte jeg i venstre skap... Ja bare imidlertidig.

 

Og da fikk jeg skryt av kona. ;)

 

Når nye Sony UHP-H1 kom så plasserte jeg alt som det står nå.

 

Helvete når vi skal ha ny tv, alle TVer er så lave nå..

 

Grunnen er at Nad står ved siden av Tv...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har lyst på Xtz Center men da må jeg justere hylla, og er neimen ikke sikker på om lyden blir bedre med unntak av diskant.

 

Den jeg har er jo større.

 

Hører hele tiden at det er nøye at man bruker samme merke. Jeg har aldri erfart at det er kritisk.

 

Når jeg kjørte alle Dynavoice så var de Dynavoice så forskjellige modeller allikevel.

 

Det eneste jeg har reagert på er når en høyttaler ikke duger kvalitetsmessig, til musikk eller film.

 

Tror en AVR ganske greit fikser på sånt i kalibrering, selv min gamle Yamaha 1900 som jeg kjører i Natural.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vel, jeg kjøpte nettopp Klipsch RF-7 III, og ingen protester fra min bedre halvdel, bare et wow når de første tonen med godlyd strømmet ut av høyttalerne.

Da er du blant de heldige. Her i hjemmet skal størrelsen på TV matches etter interiøret ellers i leiligheten, og lyden skal helst komme fra selve TVen. Det er hennes drømmescenario. Heldigvis er en to i et forhold, og er i stand til å diskutere slikt. Det hadde vært litt kjipt å gå bort i fra OLED, fordi dama synes 55" er for stort i 53 kvm leilighet. ?

 

For egen del bryr jeg meg imidlertid også om design. Dersom jeg har en mindre leilighet med kombinert stue / kjøkken-løsning, pøser jeg ikke på med stor senter, gulvhøyttalere og høydekanaler. Da prøver jeg i stedet med noe pent og diskret som fremdeles gir god lyd. F. Eks. Bowers & Wilkins 707 S2.

2NYLY3D.jpg

 

Kombinert med en kompakt 10 tommer sub, f. Eks SVS SB-1000.

Xl30pwA.jpg

 

Hvis en partner seriøst ikke klarer å inngå et kompromiss av denne typen, for noe som betyr såpass for den ene, så tipper jeg forholdet skranter på andre områder også. ?

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...