Gå til innhold

SAMLETEST: Store nødladere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lister Prisjakt-embed-boksene priser inkl frakt, attpåtil uten å fortelle at frakt er inkludert i prisen?

 

Mer spesifikt presenteres "billigste pris" som pris + frakt for det butikkalternativet som er billigst eks. frakt. Følgelig er eksempelvis "TRUST OMNI PLUS METAL POWERBANK 20000" listet med pris på 542 kr fra ComputerSalg. Sorterer man på pris eks. frakt er ComputerSalg billigst, og prisen er da 467 kr. Sorterer man på pris inkl. frakt (ikke at Prisjakt har støtte for dette) er Komplett billigst, og prisen er da 508 kr. ComputerSalg sin pris på 542 kr er faktisk det dyreste av de i skrivende stund tre alternativene for dette produktet når frakt inkluderes.

 

Jeg vet ikke hvordan disse prisboksene embeddes, og dette er nok først og fremst en svakhet som ligger hos Prisjakt, men om Tek.no har mulighet til å be Prisjakt om noe annet enn prisen for produkt + frakt for det alternativet som er billigst eks. frakt vil det gi mindre misvisende prissammenligning. Dessuten er jeg neppe alene om å som regel kjøpe flere ting sammen når jeg først handler på nett, særlig når jeg handler varer på sørsiden av 500 kr - som omfatter brorparten av produktene i denne testen - slik at å liste pris inkl. frakt kan være misvisende i seg selv.

Endret av srbz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er egentlig utrolig dårlig at selv beste produkt har et avvik på over 25 % av oppgitt kapasitet.

 

Enig med kommentaren over som poengterer oppladningstid. Hjelper lite om enheten har stor kapasitet om man må vente et døgn for den er klar igjen. Da kan det fort være bedre å dra på flere små enheter.

Lenke til kommentar

Xiaomi sine power banks hadde også vært interessant å se. De selger i alle fall et par av modellene hos Multicom. Den mest interessante, Xiaomi power bank 3 pro, som støtter inntil 45w USB PD i tillegg til Quickcharge 3, ser imidlertid ikke ut til å selges her.

Lenke til kommentar

Er eneste grunnen til at den Andersson prb 3,6 ikke vinner fordi den ikke kan tas med på fly?

Men den er vel også strengt tatt best er den ikke?

Med tanke på den målte kapasiteten.

I artikkelen så stod det jo at inntil 160wh så måtte man spørre fly selskapet om lov så den er jo strengt tatt lov å ta med om man får lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde testvinneren vært mulig å få taki hadde det nok blitt kjøp av den.

 

Men siden det ikke gikk ble det gått til innkjøp av 2x sånne her til meg og frøkna - billige men uten spennende funksjoner, sikkert ett greit alternativ for de som ikke trenger så mye å ikke gidder å betale mye heller. 149,- på jula nå: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/hjemmeelektronikk/tilbehor-for-nettbrett-og-mobiler/batterier-og-powerbanks/powerbank-001664/

Endret av daruu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er dere så oppsatt på om powerbanken har metall deksel? Det har absolutt ingenting å si annet at det fort blir stygt og ripete, i tillegg ekstra vekt jeg ikke er interessert i å drasse på. Plast/gummi design er langt tryggere når det kom til fall og støt skader.

Endret av Ravusy
Lenke til kommentar

Mye pepper fra folk i kommentarene her.

 

Er det noen av de som kan lade telefoner trådløst? Jeg ville si det hadde vært en bonus. Ingen ekstra kabel å dra med, selv om det er ubrukelig i lomme/veske/sekk.

 

Jeg er tilhenger av Huawei og hadde selvfølgelig kunne tenkt meg å sett deres/andre ladere i testen også. Huawei har også en egen supercharge-greie, som kanskje ingen andre støtter?

 

Uansett om dette ikke var med, så synes jeg testen dere har gjort er kjempebra. Dere har jobbet hardt for å tilfredsstille mange ser jeg, med nøye forklaringer om hvordan testene har foregått.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er eneste grunnen til at den Andersson prb 3,6 ikke vinner fordi den ikke kan tas med på fly?

Men den er vel også strengt tatt best er den ikke?

Med tanke på den målte kapasiteten.

I artikkelen så stod det jo at inntil 160wh så måtte man spørre fly selskapet om lov så den er jo strengt tatt lov å ta med om man får lov.

 

 

Nei, det stod inntil/altså OVER 100Wh, så må søknad foreligge. Og det er korrekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...