Gå til innhold

Nå kan du overklokke med ett trykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette traff vel ikke helt den rette målgruppen.

 

Kun for ett hovedkort og en håndfull prosessorer....

 

Funker med 7 stk forskjellige 1151-2 cpuer inkludert den nye 9900ks som kommer. Det finnes VELDIG mange z390 hovedkort, så det er ikkje bare ett hovedkort som er støttet. Tror det er Asus og gigabyte hovedkort i første omgang som er støttet.

 

Neste versjon av programmet kommer med støtte for Core X serien. Altså HEDT cpuene.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt alt dette maset med å overklokke hvorfor er det så viktig for folk??? at man kan overklokke en cpu eller gpu hva så? hva er fordelene med det ? å lage et så ustabilt system som mulig eller la være med denne idiotiske overklokkinga og spille spill osv uten noe problemer eller vil folk ha "bluescreens" ? lol

Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt alt dette maset med å overklokke hvorfor er det så viktig for folk??? at man kan overklokke en cpu eller gpu hva så? hva er fordelene med det ? å lage et så ustabilt system som mulig eller la være med denne idiotiske overklokkinga og spille spill osv uten noe problemer eller vil folk ha "bluescreens" ? lol

 

nå er ikke jeg den personen som overklokker, men kan vel overklokke uten at det skal føre til bluescreen? må jo ikke tyne det helt til grensen.

kan vel sies det samme om folk som trimmer bilen også? er vel for det lille ekstra

Endret av probin
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt alt dette maset med å overklokke hvorfor er det så viktig for folk??? at man kan overklokke en cpu eller gpu hva så? hva er fordelene med det ? å lage et så ustabilt system som mulig eller la være med denne idiotiske overklokkinga og spille spill osv uten noe problemer eller vil folk ha "bluescreens" ? lol

De aller fleste CPUs og GPUs kan kjøres betrakterlig hurtigere enn stock og fortsatt være fullstendig stabile. Jeg overklokket min 7700K til 4.9 fra 4.2. Det gav blandt annet betrakterlig hurtigere arbeid i Adobe premiere og audition. Har kjørt det sånn nå siden en uke etter jeg bygget systemet, som er snart 2 år siden. Har enda igjen å få en bluescreen pga det. Faktisk kun fått bluescreen en gang, og det var pga den ene HDD som døde.

 

ja teknisk sett så selv"overklokker" 7700K til 4.5 men det er single thread, men min kjører 4.9-5Ghz flatt på alle kjernene. Trengte ikke å økte volten for det heller mer enn 0.05v. Volten er også adaptiv så stock fant jeg ut at den var fulstendig stabil med mindre volt enn stock = mindre strømforbruk = mindre varme = mindre støy :-)

Endret av Esp3nB
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt alt dette maset med å overklokke hvorfor er det så viktig for folk??? at man kan overklokke en cpu eller gpu hva så? hva er fordelene med det ? å lage et så ustabilt system som mulig eller la være med denne idiotiske overklokkinga og spille spill osv uten noe problemer eller vil folk ha "bluescreens" ? lol

Fordi det er gratis, og det gir ekstra ytelse. At det blir ustabilt er en myte.
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt alt dette maset med å overklokke hvorfor er det så viktig for folk??? at man kan overklokke en cpu eller gpu hva så? hva er fordelene med det ? å lage et så ustabilt system som mulig eller la være med denne idiotiske overklokkinga og spille spill osv uten noe problemer eller vil folk ha "bluescreens" ? lol

 

Etter så lang tid på forumet, så fremstår du så noob?  :huh:

 

Ammetåka?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har enda ikke skjønt alt dette maset med å overklokke hvorfor er det så viktig for folk??? at man kan overklokke en cpu eller gpu hva så? hva er fordelene med det ? å lage et så ustabilt system som mulig eller la være med denne idiotiske overklokkinga og spille spill osv uten noe problemer eller vil folk ha "bluescreens" ? lol

Fordi det er gratis, og det gir ekstra ytelse. At det blir ustabilt er en myte.

Kan vel legge til at noen spill ikke håndterer OC så bra.. Med OC kan jeg tyne ut 60FPS minimum på benchen til Shadow of the Tomb Raider i 1440p, få 10-15 høyere FPS i Overwatch; mens FFXIV krasjer om og om igjen med bare en bitteliten OC på GPUen.. Jeg er ikke akkurat noen OC guru; så kan være det finnes en måte for meg å stoppe krasjene. Men om Tåka er på mitt nivå eller lavere, så kan det være hans/hennes forsøk på OC ga masse problemet som han/hun ikke gadd å leve med for ytelsen :p

 

Edit: typo

Endret av MuffinMatt
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt alt dette maset med å overklokke hvorfor er det så viktig for folk??? at man kan overklokke en cpu eller gpu hva så? hva er fordelene med det ? å lage et så ustabilt system som mulig eller la være med denne idiotiske overklokkinga og spille spill osv uten noe problemer eller vil folk ha "bluescreens" ? lol

 

Det var ihvertfall mer å hente før,

med cel 300a på 450 speed til halv pris.

Nå gjør jeg det mest for å tyne det man har råd til,

opp i neste pris gruppe.

Det er liksom ikke sånn at markedet renner

over av overklokkings kupp.

Kanskje bortsett fra enkelte xeons

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden tar dette nesten 20 GB ?! 

 

Max rundt 100 MB virker mye mer fornuftig selv om det også er mye for funksjonaliteten, men alt er jo bloat i dag hvor man inkluderer "halve universet" av dependencies i en app.

 

Intel Extreme Tuning som er ferdig installert tar mindre enn 60 MB i forhold.

 

De første gamle NES-spillene som Super Mario Bros tok 40 KB. Da visste de hva det vil si å optimalisere. I dag er det stort sett en glemt kunst som bare noen få behersker. Greit at ting er mer komplekse i dag, men det er ikke så mye mer komplekst at det forsvarer 20 GB.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden tar dette nesten 20 GB ?! 

 

Max rundt 100 MB virker mye mer fornuftig selv om det også er mye for funksjonaliteten, men alt er jo bloat i dag hvor man inkluderer "halve universet" av dependencies i en app.

 

Intel Extreme Tuning som er ferdig installert tar mindre enn 60 MB i forhold.

 

De første gamle NES-spillene som Super Mario Bros tok 40 KB. Da visste de hva de vil si å optimalisere. I dag er det stort sett en glemt kunst som bare noen få behersker. Greit at ting er mer komplekse i dag, men det er ikke så mye mer komplekst at det forsvarer 20 GB.

 

16 gb er jo ikke akkurat mye plass da.

2tb koster jo 800,-

Lenke til kommentar

 

Hvorfor i all verden tar dette nesten 20 GB ?!

 

Max rundt 100 MB virker mye mer fornuftig selv om det også er mye for funksjonaliteten, men alt er jo bloat i dag hvor man inkluderer "halve universet" av dependencies i en app.

 

Intel Extreme Tuning som er ferdig installert tar mindre enn 60 MB i forhold.

 

De første gamle NES-spillene som Super Mario Bros tok 40 KB. Da visste de hva de vil si å optimalisere. I dag er det stort sett en glemt kunst som bare noen få behersker. Greit at ting er mer komplekse i dag, men det er ikke så mye mer komplekst at det forsvarer 20 GB.

Hvorfor er din post lengre enn en linje? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...