Gå til innhold

Sabotasje av Resett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av samme grunn som Schibstedt får støtte.

 

Resett blir sett på som klovner, og om klovner får støtte så må det vel begrense seg til Sykehusklovnene.

 

Og i Kina så er de som kritiserer regimet klovner.

 

Jeg følger ikke dansk politikk. Rasistene der får noen andre ta seg av.

Hvorfor tror du effekten av FRP er så annerledes enn effekten av dansk folkeparti?

 

Vi er ikke så forskjellige.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fint lite som interesserer meg ved Danmark og jeg har ingen formening om hva de forskjellige partiene der står for. Men det er klart, de har jo overgitt seg til det ekstreme høyre ved en tidligere anledning og har erfaring derfra.

 

Hvordan står det til med kølbøndene som fikk Trump valgt inn forresten?

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Det er fint lite som interesserer meg ved Danmark og jeg har ingen formening om hva de forskjellige partiene der står for. Men det er klart, de har jo overgitt seg til det ekstreme høyre ved en tidligere anledning og har erfaring derfra.

 

Den beste måten å forstå effekten av ulike politiske valg er ved å se på våre naboland.

 

Om du ikke bryr deg om våre naboland så vil du aldri klare å forstå politikk ordentlig. Ser vi på Danmark så ser vi at det du kaller ytre høyre truer ikke velferdsstaten.

 

Og Danmark har overgitt seg til ytre høyre? Hva mener du egentlig med det?

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

....og da må jeg sikkert lese Resett for å forstå....

 

Hehe.......

At du engang kan si noe slikt viser bare hvor svart hvit tankegang du har.

 

Man leser naturligvis ikke resett til å forstå Danmark sin politikk. Det viktigste er ikke hvilke kilder du bruker, men at du faktisk kan noe sånn at du kan se at det du kaller ytre høyre er ikke så skummelt som du tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til noen som helst form for empati med rasismen på ytre høyre. For trøst og kos er nok Resett et bedre alternativ.

Ingen empati for de med andre meninger enn deg selv, liker å sette merkelapper på folk, bryr deg ikke om relevant kunnskap.

 

Du har nok mer til felles med de du frykter enn du tror.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til noen som helst form for empati med rasismen på ytre høyre. For trøst og kos er nok Resett et bedre alternativ.

Og jeg har ingen respekt for folk på ytterste venstre fløy. De er livsfarlige. En dag smeller det. Resett er er godt å ha som motvekt til venstrepropagandaen. De som forer oss om hvor vellykket integreringen er 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til noen som helst form for empati med rasismen på ytre høyre. For trøst og kos er nok Resett et bedre alternativ.

Hvem og hva er dette rasistiske "ytre høyre" som du stadig refererer til og skremmes med? Er det bare gamle fordommer som snakker og som du er vant til å slippe unna med uten dokumentasjon?

 

Jeg ba i begynnelsen av tråden om dokumentasjon av rasisme fra Resett, men ingen har klart komme med det. Jeg har derimot dokumentert offisiell rasediskriminerende politikk fra alle politiske partier på Stortinget til venstre for Høyre.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Redaktøren har visstnok en relativt god bakgrunn - finansiert av de organene som foraktes. Kjenner ikke karakteren hans i norsk, men det er jo heller ikke der problemet ligger for ham eller de andre skriblørene. Problemet ligger i rasjonalitet og logikk. Ettersom kollektivet ikke henger på greip.

 

De kunne jo ha publisert som lydbok eller podkast. Publikum suger nok til seg alt om det blir tilgjengelig for dem.

Det er bl. a. snakk om språklige problemer. Artiklene er ofte dårlig skrevet. Selv overskriftene er dårlige. Likevel har avisen blitt relativt stor og populær på kort tid. Det må skyldes at de dekker et behov for alternative tolkninger og perspektiver som mainstreammedia ikke gir. Personlig liker jeg best å lese kommentarfeltene under artiklene.

 

Det Resett trenger, er en blanding av profesjonelle nyhetsjournalister og skriveføre, intellektuelle akadekmikere som befinner seg på høyresiden.

 

Kanskje det er for sent, for når en kultur først er etablert i en bedrift, er den vanskelig å endre. De første, formative årene er avgjørende. Jeg er skuffet over Resett, for jeg håpet på en avis med like høy kvalitet som Klassekampen.

Lenke til kommentar

Den beste måten å forstå effekten av ulike politiske valg er ved å se på våre naboland.

Om du ikke bryr deg om våre naboland så vil du aldri klare å forstå politikk ordentlig. Ser vi på Danmark så ser vi at det du kaller ytre høyre truer ikke velferdsstaten.

Og Danmark har overgitt seg til ytre høyre? Hva mener du egentlig med det?

Høyre og Frp truer ikke velferdsstaten i det hele tatt. Velferdsstaten har blitt en del av den felles politiske plattformen som alle partiene på Stortinget deler. Nærmest på lik linje med demokrati og menneskerettigheter.

 

Alle partiene er også enige om at mesteparten av økonomien skal overlates til det frie markedet. Norge mangler ikke politisk stabilitet. Det er sikkert. Tvert om er partiene for like hverandre. Det er for lite orginalitet, for mange kloner som tenker helt likt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemene Resett har starter på toppen med lederen, og det er et problem at de som gjerne vil høre denne vinklingen blir foret med stoff av dårlig kvalitet, åpenbare rasjonelle brister, og som du sier - elendig språk.

 

Når det gjelder de som skal produsere dette "nyhetsstoffet" så er Resetts rykte så dårlig at ingen seriøs og dyktig journalist vil ha det på CV'n sin. Det ville være å begå yrkesmessig harakiri. Derfor er sannsynligheten for vesentlige forbedringer relativt begrenset.

 

Når det gjelder Klassekampen tipper jeg det minst er 1/3 av leserne er sterke motstandere av politikken som ligger til grunn for blekka. Men de får altså stoff som "er innenfor" mht journalistikk, vær varsom etc og som genererer en mulighet til å argumentere for de fleste.

Resett har meg bekjent ingen slike kvaliteter, og dersom tilhengerne bruker stoff derfra som referanse er det ikke spesielt vanskelig å filleriste de på sak for den som gidder å ta seg bryet.

Lenke til kommentar

Problemene Resett har starter på toppen med lederen, og det er et problem at de som gjerne vil høre denne vinklingen blir foret med stoff av dårlig kvalitet, åpenbare rasjonelle brister, og som du sier - elendig språk.

 

Når det gjelder de som skal produsere dette "nyhetsstoffet" så er Resetts rykte så dårlig at ingen seriøs og dyktig journalist vil ha det på CV'n sin. Det ville være å begå yrkesmessig harakiri. Derfor er sannsynligheten for vesentlige forbedringer relativt begrenset.

 

Når det gjelder Klassekampen tipper jeg det minst er 1/3 av leserne er sterke motstandere av politikken som ligger til grunn for blekka. Men de får altså stoff som "er innenfor" mht journalistikk, vær varsom etc og som genererer en mulighet til å argumentere for de fleste.

 

Resett har meg bekjent ingen slike kvaliteter, og dersom tilhengerne bruker stoff derfra som referanse er det ikke spesielt vanskelig å filleriste de på sak for den som gidder å ta seg bryet.

Klassekampen er en imponerende avis. Det er nok ikke enkelt å bygge opp en slik bedrift, med såpass høy kvalitet.

 

Ja, du har nok rett. Det er for sent for Resett. De står ikke i en posisjon hvor de kan tiltrekke seg talent. Og de har spilt sine sjanser til å motta statsstøtte. Men kanskje de kan være som en forløper for en ny høyre-avis. Det håper jeg. Norges sosialdemokratiske institusjoner bør bli utfordret av en uredd høyre-avis. Det bidrar til å holde demokratiet ved like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...