Gå til innhold

Sabotasje av Resett


Anbefalte innlegg

Vold og kriminalitet har gått ned de siste 15 årene -- tiden vi har gitt asyl til flyktninger fra midtøsten.

Økning i vold fra høyreekstreme er merkbar, men ikke nok til å påvirke statistikken i betydelig grad -- og høyreekstrem vold er et større problem enn vold fra innvandrere, for nordmenn.

 

297972.png

Eiendomstyveri har gått ned på grunn av bedre sikkerhetsysyemer. Trafikkovertredelse har gått ned fordi folk kjører bedre eller politiet sjekker mindre. Antall asylsøkere til Norge er helt irrelevant.

 

Hvorfor viser du en graf som har ingenting med asylsøkere å gjøre?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Barna" har ikke bodd i Afghanistan på over 16-17 år, og skal sendes dit, i en alder av 16, 20 og 22;

Det betyr at deres eneste forhold til landet er fra 1997-2002 for den eldste, og 1999-2002 for den neste eldste -- som er ubetydelig --, og absolutt ingen forhold for den yngste.

FN fraråder tilbakesendelse av barnefamilier til Afghanistan.
Og det gjelder mennesker som faktisk har bodd i og husker Afghanistan.

De sendes ikke tilbake til Afghanistan -- de sendes til et land "barna" ikke har noen som helst forhold til, bortsett fra at de angivelig har slekt der -- slekt de sannsynligvis ikke kjenner eller husker.

Slekt med afghansk kultur, som de ikke har noen som helst forhold til, utenom hva de eventuelt har lært av sin mor.
Jentene er underlagt de eldste mennene i familien sin vilje, og kommer sannsynligvis til å bli tvangsgiftet, som er den vanligste måten ekteskap inngås på i afghanistan -- fremdeles.

...

Det er å straffe barn for foreldrenes valg.

Kan vi ikke heller sende dommerene og politikerene til afghanistan?
De fortjener det mer -- moralsk sett.

Lenke til kommentar

Resett har oppstått fordi folk godt ute på høyre side har lyst til å få bekreftet sin feilaktige virkelighetsoppfattelse.

 

Resett gjør dette, gjennom å bare velge nyheter som bekrefter ytterste høyre sin paranoide vrangforestillinger -- nyheter som forsvinner i havet av mer nyhetsverdige ting i vanlige aviser.

 

Vold og kriminalitet har gått ned de siste 15 årene -- tiden vi har gitt asyl til flyktninger fra midtøsten.

Økning i vold fra høyreekstreme er merkbar, men ikke nok til å påvirke statistikken i betydelig grad -- og høyreekstrem vold er et større problem enn vold fra innvandrere, for nordmenn.

297972.png

 

Jeg har bestandig lurt på denne måten å argumentere på... Vi har tendensen til at kriminalitet minsker på grunn av en del opplagte ting som for eksempel at bilinnbrudd og tyverier nesten er borte - på grunn av fabrikkmonterte stereoanlegg og startsperre osv. 

 

På samme tid har vi økt innvandring av visse grupper som er overrepresenterte innen kriminalitet.

 

Så bruker man det som et argument for at innvandring fører til mindre kriminalitet? Kobler liksom de to tingene sammen.

 

Har sett dette brukt her inne mange ganger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei; Jeg påpeker at vi er tryggere enn noen gang før i menneskehetens historie.
Juster asylsøkere og innvandreres kriminalitet for deres sosiale forhold og økonomi, og de er helt like nordmenn i samme alder, som lever under lignende forhold.

 

Det er forsåvidt absurd å høyre høyresiden klage på kriminaliteten til asylsøkere, når de ønsker et samfunn med høyere kriminalitet gjennom økte klasseskiller og deres kronisk manglende forståelse for årsakene til kriminalitet og sosial uro -- når de tar oss nærmere den fremtiden med sine misforståtte politiske vedtak, og moralsk korrupte og misforståtte justispolitikk, der de ødelegger landsbyggingen etter andre verdenskrig for å gjøre fellesskapets verdier om til privatpersoners personlige formuer.
 

Årsakene til manglende integrering og fortsatt kriminalitet i generasjoner født i Norge er også i stor grad konservative på begge sider; Konservative asylsøkere som ikke ønsker å tilpasse seg en fremmed kultur og fremmed rase -- og konservative vestlige som ikke ønsker å akseptere fremmedkulturelle og fremmede raser, og diskriminering i skole, idrett, arbeid og det sosiale liv hovedsakelig utført av kulturkonservative vestlige.
Så kommer passiv diskriminering på toppen; lærere som undervurderer elevenes evner på grunn av passive fordommer, og arbeidsgivere som kaster søknader fordi søkeren ikke har et vestlig navn.

Løsningen er åpenbart å bekjempe håpløse konservative holdninger i samfunnet, både blant dem med innvilget asyl, og nordmenn.

Vi har en moralsk plikt til å ta i mot asylsøkere, selv om fattige asylsøkere er like kriminelle som nordmenn som lever under samme forhold som de opplever å leve under når de kommer til landet og har bodd her i en generasjon.

...

Slik sett er resett bare håpløst.
Vi vet allerede årsakene til kriminalitet, og vi vet hvor mye kultur betyr i det spørsmålet -- men resett og den delen av høyresiden som befinner seg på FrP sitt lavmål klarer ikke å la være å fordumme debatten, og drar nordmenn som ikke har satt seg inn i sosiologi med seg ned i søla hvor de ønsker å bryte rundt uten noen som helst argumenter basert på virkeligheten, kun memes og gish-galopp og målstenger med både motor og hjul.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei; Jeg påpeker at vi er tryggere enn noen gang før i menneskehetens historie.

Juster asylsøkere og innvandreres kriminalitet for deres sosiale forhold og økonomi, og de er helt like nordmenn i samme alder, som lever under lignende forhold.

 

 

 

 

Den holder vel ikke lenger - man har vel kommet frem til at sosioøkonomiske forhold kun forklarer en mindre del av denne overrepresentasjonen.

 

For eksempel:

 

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/0EnOG0/35-prosent-hoyere-kriminalitet-blant-mannlige-innvandrere-i-Danmark-Mandag-far-vi-fasiten-for-Norge

 

Men jeg kjenner jo til dine diskusjonsmåter - så vi slutter her - med å være uenige i dette. Du er nok en av de som hadde hatt godt av å få med deg mer av de alternative media stedene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du kjenner til mine diskusjonsmåter, så burde du være klar over at jeg faktisk kommer til å lese dataene i undersøkelsen fra danmark, og se om vi finner svaret på hvorfor kriminaliteten er høyere, uten å hoppe til konklusjoner eller anklage noen for å bruke dårlige kilder, om kildematerialet faktisk er godt -- noe det virker å være -- og så forandre synet mitt på saken basert på bevisene vi finner.

Den umiddelbare antagelsen er at hovedårsaken er at integrering og samfunnsdeltagelse ikke er god.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du kjenner til mine diskusjonsmåter, så burde du være klar over at jeg faktisk kommer til å lese dataene i undersøkelsen fra danmark, og se om vi finner svaret på hvorfor kriminaliteten er høyere, uten å hoppe til konklusjoner eller anklage noen for å bruke dårlige kilder, om kildematerialet faktisk er godt -- noe det virker å være -- og så forandre synet mitt på saken basert på bevisene vi finner.

 

Den umiddelbare antagelsen er at hovedårsaken er at integrering og samfunnsdeltagelse ikke er god.

 

Bra innlegg.

Lenke til kommentar

Angående lovbrudd: er det ikke blitt vanskeligere å bedrive vinnings-forbrytelser nå? 

 

Eksempler/stikkord:

 

Ingen bank å rane, generelt lite kontanter å stjele, innbrudds-alarm med kamera, dersom du stjeler elektronikk så risikerer du å bli sporet. Og til og med juletre-tyver er blitt sporet :-)  Ikke så enkelt å stjele bil heller. Til og med gress-klippere er det lite poeng i å stjele. De har pinkode.  Og ting er blitt billigere. Mindre marked. Det som koster er tjenester og tull. Men en kan vel ikke stjele slikt som tannlegetimer eller time for å pleie neglene?  Og stjele Telenor-abonnement? :-)

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Det er enkelte typer kriminalitet som har blitt et problem etter Schengen.

- Organiserte bander som er spesialisert på hus/sykler/BMW/entrepenører

- Kabotasje og langtransporter som er særdeles dårlig skodd for norske veier og norsk føre

 

...når det gjelder EVT kriminalitet knyttet til innvandring er det 2 ting som gjelder; skikkelig integrering og reduksjon av fattigdom. De som kritiserer konsekvensene er også de sterkeste motstanderne mot løsninger. Mer eller mindre maskert rasisme altså.

 

Resett? De har malt seg inn i et hjørne med tykke lag maling som ikke tørker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er enkelte typer kriminalitet som har blitt et problem etter Schengen.

- Organiserte bander som er spesialisert på hus/sykler/BMW/entrepenører

- Kabotasje og langtransporter som er særdeles dårlig skodd for norske veier og norsk føre

 

...når det gjelder EVT kriminalitet knyttet til innvandring er det 2 ting som gjelder; skikkelig integrering og reduksjon av fattigdom. De som kritiserer konsekvensene er også de sterkeste motstanderne mot løsninger. Mer eller mindre maskert rasisme altså.

 

Resett? De har malt seg inn i et hjørne med tykke lag maling som ikke tørker.

 

Det kommer lite ut av å hoppe ned i skyttergrava. Skikkelig integrering har mye med *antall* å gjøre. Og på det punktet har vel resett rett? Et spørsmål er om de bør få være alene om å ha rett på dette punktet. Jeg for min det bryr meg ikke om hvem som har rett - bare hva som er rett.

Lenke til kommentar

Skikkelig integrering har med mange ting å gjøre, blant annet HVOR den finner sted. Mange av våre nye landsmenn havner i ymse kommuner rundt omkring i landet, og de blir der noen år. DERSOM det blir gjennomført en god integreringsprossess øker sannsynligheten for at de bosetter seg i kommunen integreringsprossessen foregikk. Det forutsetter imidlertid at næringslivet tar del.

 

Som nevnt andre steder vet jeg at en svært viktig årsak til at de flytter til større steder er nettopp manglende adgang til arbeidsmarkedet selv når de er kvalifisert. Den typiske unnskyldningen er språk, men når de samles i egne miljøer på skolene og ikke får god adgang til et arbeidsmarked som faktisk skriker etter arbeidskraft; ja, da blir ikke språket bedre.

 

Konsekvensen er konsentrasjon der arbeidsmarkedet er villige til å ansette de.

 

Jeg så senest i går utlysning av 3 stillinger der det er helt tydelig (men maskert slik at annonsene er innen for lovens grenser) at det vil være helt bortkastet for en innvandrer å søke selv om alle formelle kvalifikasjoner er i orden. De lar heller være å ansette enn å ansette en innvandrer.  Jeg vet f.eks at en fagutdannet innvandrerkvinne som har fått jobb flytter som følge av at ektemannen ikke får en av disse jobbene fordi han er innvandrer.  Han er kvalifisert og jobber i faget, men anses altså uaktuell selv om de mangler folk. Mitt inntrykk er at det er enda vanskeligere for mannlige innvandrere enn det er for kvinner.

 

Situasjonen i dag har ikke noe med antall å gjøre. Det har med hvor dårlig vi håndterer det å gjøre. Jeg har den fornøyelse å kjenne noen innvandrere, og ikke en eneste en av de ønsker noe annet enn å komme seg i jobb og bli uavhengig så snart som mulig. DET er ikke inntrykket man får når man leser litt her og der.

 

Nå gidder ikke jeg å lese Resett ettersom jeg har gjort det og dannet meg et inntrykk av de. Jeg anser de for å være helt useriøse i den utstrekning at de knapt greier å levere stoff som fansen deres kan bruke uten å bli dissikert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Situasjonen i dag har ikke noe med antall å gjøre. Det har med hvor dårlig vi håndterer det å gjøre. Jeg har den fornøyelse å kjenne noen innvandrere, og ikke en eneste en av de ønsker noe annet enn å komme seg i jobb og bli uavhengig så snart som mulig. DET er ikke inntrykket man får når man leser litt her og der.

 

Dette blir litt som å si at antall elever per lærer betyr ikke noe fordi vi kan forbedre våre undervisningmetoder.

 

Høy asylinvandring fører til færre ressurser per asylsøker. De må vente mange år på undervisning, de får tøffere konkurranse i arbeidsmarkedet og de får mindre hjelp til å integrere seg.

 

Det fører også til mer rasisme, fordi folk opplever negative erfaringer med asylsøkere som ikke har integrert seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir litt som å si at antall elever per lærer betyr ikke noe fordi vi kan forbedre våre undervisningmetoder.

 

Høy asylinvandring fører til færre ressurser per asylsøker. De må vente mange år på undervisning, de får tøffere konkurranse i arbeidsmarkedet og de får mindre hjelp til å integrere seg.

 

Det fører også til mer rasisme, fordi folk opplever negative erfaringer med asylsøkere som ikke har integrert seg.

 

Enkelte steder har NAV brukt innvandrere til å støvsuge markedet for lavterskel-jobber slik at f.eks. mange unge gutter får mindre jobbmuligheter.   Og disse guttene risikerer å bli "fremmedarbeidere" i eget land. Rimelig å tro at dette har med antall å gjøre ja. Men er man rik og har foreldre med ressurser og kontakter - eller har veldig lett for å kommunisere og sosialisere seg, så har man ikke dette problemet :-) 

 

Tviholder du på at antall ikke har betydninge så gir du 1-0 til resett. 

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Det jeg sier jo; Det har med hvordan og hvor. NAV kløner det til rett som det er, og det kan gjelde hvem som helst helt uavhengig av opprinnelse. Du kan bli sendt til lageret på Rema 1000 enten du er kirurg, lærer eller rørlegger. Tipper DET er like stor hindring som innvandrere for unge gutter uten utdanning. At unge etniske norske gutter ikke utdanner seg har b.la med skoleverket å gjøre, det er b.la en konsekvens av at barn starter for tidlig på skolen. Alle vet at jenter i snitt er mer modne enn gutter i grunnskolen, men siden det er et problem for guttene så gjøres det ikke noe med det.

 

Det er ikke høy asylinnvandring i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke høy asylinnvandring i Norge.

 

Hvor mange har flyttet til Norge de siste 20-25 år (netto) ?  Og dersom de blir enda flere de kommende 20-25 åra så mener du det ikke vil merkes negativt spesielt for de som ikke er del av "eliten" (og aldri vil bli det)?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Hvor mange har flyttet til Norge de siste 20-25 år (netto) ?  Og dersom de blir enda flere de kommende 20-25 åra så mener du det ikke vil merkes negativt spesielt for de som ikke er del av "eliten" (og aldri vil bli det)?

Det er 2 hovedproblemer når det gjelder ufaglært/lavtlønnet arbeidskraft. Det ene er fri flyt av halvveis midlertidig arbeidskraft fra EU (Baltikum/EØS/Schengen). Det andre er et byråkratisk krav til utdanning på alle nivå og alle fagfelt - også der det slett ikke er nødvendig. I motsetning til hva fagforeninger +++ sier.

 

Jeg registrerer at det blant enkelte hersker en tilnærmet fanatisk vilje til å legge alt som er galt på skuldrene til innvandrere. For egen del ser jeg på denne holdningen som en rasistisk konsekvens av lavt selvbilde og dårlig selvfølelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at det blant enkelte hersker en tilnærmet fanatisk vilje til å legge alt som er galt på skuldrene til innvandrere. For egen del ser jeg på denne holdningen som en rasistisk konsekvens av lavt selvbilde og dårlig selvfølelse.

 

Det er korrekt - dessverre ser vi også det motsatte - visse har en fanatisk vilje til å bortforklare alle negative ting med innvandring. Jeg er ikke så glad i å brunbeise andre - men du har kanskje også en beskrivelse på de som holder på slik?

 

Problemet er at det er disse 2 yttergruppene som har tatt over diskusjonene. 

Lenke til kommentar

En må skille litt mellom snørr og bart her.

 

Har jeg et problem med at en håndtverker er en udugelig arrogant slappfisk som overfakturerer uten å gjøre jobben, så har jeg ikke et problem med håndtverkere. Jeg har et problem med den aktuelle håndtverkeren og ikke alle hvite menn over 30 med fagbrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En må skille litt mellom snørr og bart her.

 

Har jeg et problem med at en håndtverker er en udugelig arrogant slappfisk som overfakturerer uten å gjøre jobben, så har jeg ikke et problem med håndtverkere. Jeg har et problem med den aktuelle håndtverkeren og ikke alle hvite menn over 30 med fagbrev.

 

Samtidig ville det være smart at for eksempel granske rørleggere (og sette inn ressurser), hvis det var uvanlig mye feilfakturering blant disse i forhold til alle andre håndtverkergrupper.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...