Gå til innhold

Sabotasje av Resett


Anbefalte innlegg

Det er klart rørleggere i Honningsvåg bør få problemer dersom et par rørleggerbedrifter i Oslo bedriver svindel. Åpenbart. Kast de ut fra Finnmark.

 

Det er her granskingen skjer - man har sett en overepresentasjon - gransking viser at den kun er i Oslo. Her finner man ut at økonomidelen av rørleggerskolen i Oslo var mangelfull.

 

Tiltak blir å kurse alle rørleggere med faktureringsansvar i Oslo.

 

Minimal ressursbruk og tiltak som hjelper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er korrekt - dessverre ser vi også det motsatte - visse har en fanatisk vilje til å bortforklare alle negative ting med innvandring. Jeg er ikke så glad i å brunbeise andre - men du har kanskje også en beskrivelse på de som holder på slik?

 

Problemet er at det er disse 2 yttergruppene som har tatt over diskusjonene. 

 

Ja man sliter med til dels autoritære yttergrupper som setter en i bås og bruker simpel hersketeknikk straks en er uenige med dem. Reset adresserer utfordringer angående innvandring og dette mener jeg de burde få kreditt for selv om en ikke forplikter seg til å være enige i alt som skrives der. Det er behov for også slike talerør i et mangfoldig samfunn. Og det blir galt å ærklære alt som skrives der som "feil". Da setter man seg selv utenfor og overlater kunnskapsbaserte/rasjonalle meninger til dem. En innser f.eks. at etnisk norske har en tendens til å flytte fra innvandrer-dominerte områder - og det finnes det sannsynligvis ikke noe botemidler mot bortsett fra å la innvandringen foregå sakte.  Den motsatte ytterligheten argumenterer jo splittende for ubegrenset innvandring? Da vil denne fortrengelsen kunne bli veldig påfallende - for mange en skremmende tendens.

 

Noe som dog forundrer meg er at mange bidragsytere i reset har en tendens til  å henge seg på kampanjepreget argumenatsjon angående klima-utfordringer. Slik setter de seg selv litt utenfor og politikken stagnerer.

 

Mer angående reset: jeg har lagt merke til at enkelte bidragsytere der ser ut til å tenke mer rasjonelt og snillere angående sosialpolitikk enn f.eks. AP som bare vil sette folk under NAV-administrasjon når de faller utenfor. 

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AP er like avhengig av "en sosial underklasse" som høyreorienterte fra FrP og videre til høyre er avhengig av innvandring OG en sosial underklasse. Den dagen arbeidsmarkedet absorberer alle med arbeidsevne på en måte som arbeidgivere og folk med arbeidsevne er fornøyd med - samtidig som de uten arbeidsevne blir godt ivaretatt, mister de sin funksjon. Arbeiderpartiet ER jo ikke arbeidernes parti - det er de offentlig ansattes og akademikernes parti. At Støre og Tajik er lederne mens Giske er utenfor sier sitt.

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

AP er like avhengig av "en sosial underklasse" som høyreorienterte fra FrP og videre til høyre er avhengig av innvandring OG en sosial underklasse. Den dagen arbeidsmarkedet absorberer alle med arbeidsevne på en måte som arbeidgivere og folk med arbeidsevne er fornøyd med - samtidig som de uten arbeidsevne blir godt ivaretatt, mister de sin funksjon. Arbeiderpartiet ER jo ikke arbeidernes parti - det er de offentlig ansattes og akademikernes parti. At Støre og Tajik er lederne mens Giske er utenfor sier sitt.

 

Gjerne for meg. Men det kan være interessant å diskutere mer kontret hvordan arbeidsmarkedet kan absorbere alle slik på en god måte samtidig som de uten arbeidsevne blir godt ivaretatt.

Lenke til kommentar

Nå har en vesentlig del av denne tråden vært off topic ganske lenge, og "hvordan man kan frigjøre seg fra det materielle åket" er såvidt jeg gidder å se lengst fra topic i hele tråden, så jeg tror nok din siste kommentar faller på sin egen urimelighet....

 

...og herved er diskusjonen avsluttet fra min side.

Lenke til kommentar

Reset har mye med bekymringer for fremtiden å gjøre.  En gir seg i hvert fall ut for å reise store og vesentlige spørsmål som krever noe slags rasjonelt svar. Godtar en dette premisset, så mener jeg at å frigjøre seg fra det materielle åket er en del av et slik mulig svar. I kretsene rundt reset er en imot EØS og dagens globalisering som forutsetter et materielt åk. En kan ikke være supermaterialist og samtidig være mot EØS og de "friheter" som dette inkluderer? 

 

Jeg forbinder reset med tapere i pågående globalisering. Og de kan bli mange. Helt feil? Jeg mener i hvert fall det det er feil å prøve å marginalisere dem ved å kalle dem rassister o.l. selv om enkelte kommentarer kan tolkes som rassisme. 

 

F.eks. MDG prøver også å reise store og vesentlige spørsmål. Det synes jeg er flott. For lite av slikt.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Reset har mye med bekymringer for fremtiden å gjøre.  En gir seg i hvert fall ut for å reise store og vesentlige spørsmål som krever noe slags rasjonelt svar. Godtar en dette premisset, så mener jeg at å frigjøre seg fra det materielle åket er en del av et slik mulig svar. I kretsene rundt reset er en imot EØS og dagens globalisering som forutsetter et materielt åk. En kan ikke være supermaterialist og samtidig være mot EØS og de "friheter" som dette inkluderer? 

 

Jeg forbinder reset med tapere i pågående globalisering. Og de kan bli mange. Helt feil? Jeg mener i hvert fall det det er feil å prøve å marginalisere dem ved å kalle dem rassister o.l. selv om enkelte kommentarer kan tolkes som rassisme. 

 

F.eks. MDG prøver også å reise store og vesentlige spørsmål. Det synes jeg er flott. For lite av slikt.

Reset er hovedsaklig et talerør for de på frynsene av høyre siden.

 

Personlig ser jeg heller at talerørene holdes nogenlunde i midten.

Jeg var innom der et par ganger, kom ned i kommentar feltet og ble rett og slett sjokkert over det jeg så der. Var bare det jeg oppfatter som rasistisk hat.

 

Noe som slik frynse journalistikk frem provoserer. Jeg mener vi må sette fast i lov hvordan medier skal representere saker. At de skal holdes nøytrale, og/eller komme med begge sider av sakene.

 

For slik provosering blir det ikke er bra og stabilt samfunn av. Kan jo se og mye tillit til myndighetene har falt i den vestlige verden siden sosiale medier kom til. Noe jeg tror er av at vi blir mye provosert på internet, siden om noe gjør oss opprørt eller sint. Så er det vel det som statistisk sett genererer mest klikk. Og flest klikk er mest penger i dag.

 

Og medier og sosiale medier vil tjene penger såklart.

 

Bør stilles krav til alle, Dagbladet, VG, Reset osv.

Lenke til kommentar

Reset er hovedsaklig et talerør for de på frynsene av høyre siden.

 

Personlig ser jeg heller at talerørene holdes nogenlunde i midten.

Jeg var innom der et par ganger, kom ned i kommentar feltet og ble rett og slett sjokkert over det jeg så der. Var bare det jeg oppfatter som rasistisk hat.

 

Noe som slik frynse journalistikk frem provoserer. Jeg mener vi må sette fast i lov hvordan medier skal representere saker. At de skal holdes nøytrale, og/eller komme med begge sider av sakene.

 

For slik provosering blir det ikke er bra og stabilt samfunn av. Kan jo se og mye tillit til myndighetene har falt i den vestlige verden siden sosiale medier kom til. Noe jeg tror er av at vi blir mye provosert på internet, siden om noe gjør oss opprørt eller sint. Så er det vel det som statistisk sett genererer mest klikk. Og flest klikk er mest penger i dag.

 

Og medier og sosiale medier vil tjene penger såklart.

 

Bør stilles krav til alle, Dagbladet, VG, Reset osv.

Hvis subsidiene til media fjernes, vil det nok etterhvert dukke opp aktører med ulike politiske synspunkt. Markedet har rom for både høyre og venstreaviser. Men i dag er alle de store mediaaktørene sosialister eller sosialdemokrater.

 

Resett er et positivt bidrag, selv om kvaliteten på innholdet ikke er all verdens. Resett viser i det minste at det finnes andre "stammer" i samfunnet enn den som offentlig ansatte utgjør. Det finnes flere virkelighetstolkninger, og det har sosialdemokrater godt av å se. Hvis ikke, vil de forveksle kultur med natur, og tro at de selv representerer alt som er sant og godt her i verden.

 

Når det gjelder tillit til styresmakter, er nok denne svekket ettersom de store etablerte partiene har blitt likere hverandre, og i synspunkter og tolkninger har vokst sammen med resten av den offentlige forvaltningen.

 

Det neste store politiske skillet, går mellom de som produserer, og de som ikke gjør det. Mellom privat og offentlig sektor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Reset er hovedsaklig et talerør for de på frynsene av høyre siden.

 

 

 

Du overbeviser ingen (nye) ved en slik påstand. Påstanden er også feil. De prøver selv å fremstille seg som et slags forum for egne meninger. Da reagerer gjerne sosialister negativt uansett. Mange deltagere i reset ser ut til å være frustrerte NAV-ere eller i hvert fall ser ut til å leve tett innpå frustrerte NAV-ere. Og jeg tror at også mange  av dem ellers risikerer å havne på marginale posisjoner i samfunnet. Disse har neppe noe talerør via sosial-demokratiske kanaler. Jonas er bare æsj for dem. Jeg ser ikke noe poeng i å forsøke å ta fra dem talerør.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du har stort sett rett i det, og det er igrunn det eneste argumentet jeg har FOR Resett. Jeg vil tro at en hel del allerede er eller føler seg marginalisert. Ankepunktet er at det ikke er behov for at det nøres opp. "Disse gruppene" har nokså mye til felles gjennom sin sosiale posisjon.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke statistisk bevis, men jeg tror at mange av reset-bidragsyterne er gift med utlendinger fra fjerne land. Det blir da feil å kalle i hvert fall denne delen av dem for rassister?  Når en afrikaner bruker ordet "neger" - er han/hun da rassist? En afrikaner står friere til å rakke ned på sine like (uten å bli kategorisert om rassist) enn hvite kan rakke ned på afrikanere og bruke sterotyper om dem? Det samme med reset-erne?

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra at jeg anerkjenner at det er bedre at frustrasjon ventileres ut enn at den eksploderer betrakter jeg blekka som lite interressant, og jeg har omtrent samme holdning til fansen som jeg har til tilhengerne av ml, mao og pol pot mm.

 

Så jeg har ikke reflektert over demografien bortsett fra at det aner meg at det er 2 hovedgrupper; en for dem kvasiintellektuell "adel" med facismeaktig preg, og saueflokken med en vesentlig andel marginaliserte som finner noe å bolstre misnøyen med. Jeg ser på det som en klassisk konstellasjon som ikke tilfører samfunnet noe som helst utover sikkerhetsventilen.

 

At en marginalisert gruppe forsøker å gjøre livet vanskeligere for en enda mer marginalisert gruppe synes jeg fint lite om, og jeg har igrunn ikke noe behov for å analysere de utover det jeg allerede gjort.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du overbeviser ingen (nye) ved en slik påstand. Påstanden er også feil. De prøver selv å fremstille seg som et slags forum for egne meninger. Da reagerer gjerne sosialister negativt uansett. Mange deltagere i reset ser ut til å være frustrerte NAV-ere eller i hvert fall ser ut til å leve tett innpå frustrerte NAV-ere. Og jeg tror at også mange  av dem ellers risikerer å havne på marginale posisjoner i samfunnet. Disse har neppe noe talerør via sosial-demokratiske kanaler. Jonas er bare æsj for dem. Jeg ser ikke noe poeng i å forsøke å ta fra dem talerør.

Dette stemmer nok. Det er mye frustrasjon i innleggene under artiklene hos Resett. Undersøkelser viser at arbeidsløse og lavtlønnede jevnt over opplever samfunnet som mindre demokratisk. Et interessant trekk er at mange på venstresiden, som tidligere har sympatisert med fattige og marginaliserte grupper, bruker dette mot Resetts lesere og lignende grupper og viser hån og forakt. Dette tror jeg skyldes at de er offentlig ansatte eller lever av subsidier. De angriper en gruppe som de mener står under dem, en lavere klasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Resett er et bra talerør. Vi trenger noen som korrigerer venstresiden. De skriver mye bra som jeg er enig i. Og de har et kritisk  blikk på en innvandring som ikke alle ønsker. Vi må for all del ikke bare la venstresiden komme til orde. Så vidt jeg vet er de innenfor grensen for ytringsfrihet, og gir oss innblikk i myndighetenes lefling med Islam, som forøvrig er en skummel ideologi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tar jeg ikke mye feil er en ikke ubetydelig andel av fansen til Resett helt avhengig av ordninger de kan takke de på venstresiden for. Ellers hadde de nok sultet ihjel, tigget på gaten eller snyltet på slekta.

 

Ser minimalt med tegn på at islam eller innvandring kan bebreides for at livet deres er på skakke. Men bevares, det føles sikkert godt å hakke på noen. Kanskje bedre å fokusere på sin egen situasjon enn å gnage på innvandrere.

*Bump"

Lenke til kommentar

Kristne har aviser som vårt land, sosialister har klassekampen og dagsavisen, rikfolk har dagens næringsliv, men hva har innvandringsskeptikere utenom Resett?

 

Om vi hadde hatt et bedre mediemangfold så ville de marginaliserte individene hatt ingen grunn til å besøke Resett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...