Gå til innhold

Baldur's Gate 3 er annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man møtte dem i Baldurs Gate 2 ;)

 

Ble kidnappet og måtte kjempe i en arena. Mener man møtte dem i underdark blant annet.

 

Info her:

https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Mind_flayer

 

Ja, i BG2 rotet man rundt og traff på Mind Flayers. Lurer på om de også befant seg i en av kloakkene under selve Athkatla. Mener at de hengte sammen med kjæledyrene sine og party-wipet meg opp til flere ganger.

 

I rollespillet Dungeons and Dragons har det blitt lagt forskjellige "univers" eller "campaign settings", og den mest populere av de er Forgotten Realms

 

Mange av de mest kjente bøkene har utspilt seg i Forgotten Realms (eks. Drizzt, Elminster). Jeg mener at i 5e så er det faktisk Forgotten Realms som er basissettingen for hele spillet.

Lenke til kommentar

Det blir garantert samme type perspektiv som Divinity Original Sin 1 og 2. Men sannsynligvis endel mørkere grafikk.

Ser ikke slik ut.

Perhaps most surprisingly, Vincke suggested in the interview that Baldur's Gate III might not have the same isometric perspective as the titles that preceded it (and which characterizes games like Divinity: Original Sin). "We're going to have some things that you haven't seen yet in CRPGs, which I would love to talk about, but I'm going to hold it," Vincke said on that score.

https://arstechnica.com/gaming/2019/06/baldurs-gate-iii-is-finally-official-coming-to-pc-and-stadia/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

HVa har ikke blitt sett i CRPG? VR? Vi har jo sett både første- og tredjepersonsperspektiv i tillegg til det isometriske. Kjenner at jeg ble litt skeptisk nå...

Jeg tar gjerne VR haha :p 

 

Men nei blir nok ikke det. Selv om jeg muligens kommer til å spille i en Valve Index fordi skjermen min er utdatert og jeg ikke er villig til å kjøpe både skjerm og VR sett. Da blir det VR sett siden jeg uansett får i pose og sekk.

 

Og ja det høres litt risikabelt ut å skulle gå bort fra det isometriske perspektivet som vi forbinder med serien og andre spill satt til samme universet. Kan fort bli opprør blant fans da.

Lenke til kommentar

Aldri i historia har det vert laga eit spel med større fallhøgde enn dette. Ikkje berre er BG2 eit av dei aller beste spela gjennom tidene (ikkje berre etter mi meining...), det er òg 19! år sidan forrige spel i serien kom. Det hjelper nok at få forventa detta spelet.

 

Me får håpa at 5e har utvikla seg nok til at ein har ein del å velga mellom i karakterbygging. BG2 kom tross alt heilt på slutten av "2e" og hadde element frå 3.0. Pathfinder: Kingmaker viste kor fantastiske spel ein kan få når det er gode adapsjoner av gode "penn and paper" spel (kor er annmeldelsen av det beste spelet det siste ti-året Gamer? ;) ).

Lenke til kommentar

Jeg tar gjerne VR haha :p

 

Men nei blir nok ikke det. Selv om jeg muligens kommer til å spille i en Valve Index fordi skjermen min er utdatert og jeg ikke er villig til å kjøpe både skjerm og VR sett. Da blir det VR sett siden jeg uansett får i pose og sekk.

 

Og ja det høres litt risikabelt ut å skulle gå bort fra det isometriske perspektivet som vi forbinder med serien og andre spill satt til samme universet. Kan fort bli opprør blant fans da.

 

Ja, jeg håper jo at det er hype av Molyneux-typen vi ser her da. Det er ikke alltid kruttet trengs å finnes opp på nytt. Men det er klart, uansett hva de finner på så kommer jeg til å gi dem sjansen (kanskje med unntak av VR siden jeg ikke gidder investere i VR).

 

"Gather your party" høres veldig isometrisk ut.

 

Ja, med mindre de kjører noe ala Mordheim hvor du driver med strategispill ala x-com, men med tredje persons synsvinkel. Jeg håper ikke det, da Mordheim er veldig uoversiktig.

 

Aldri i historia har det vert laga eit spel med større fallhøgde enn dette. Ikkje berre er BG2 eit av dei aller beste spela gjennom tidene (ikkje berre etter mi meining...), det er òg 19! år sidan forrige spel i serien kom. Det hjelper nok at få forventa detta spelet.

 

Me får håpa at 5e har utvikla seg nok til at ein har ein del å velga mellom i karakterbygging. BG2 kom tross alt heilt på slutten av "2e" og hadde element frå 3.0. Pathfinder: Kingmaker viste kor fantastiske spel ein kan få når det er gode adapsjoner av gode "penn and paper" spel (kor er annmeldelsen av det beste spelet det siste ti-året Gamer? ;) ).

 

Pathfinder er basert på D&D 3.5. Jeg har ikke spilt Kingmaker enda, men det ligger på listen min på Steam. Når det kommer på tilbud slår jeg til. Det er forøvrig et annet rollespill på gang nå også som også baserer seg på Pathfinder, men det vet du kanskje? Når det gjelder D&D 3.5 så må jeg si at jeg alltid likte muligheten for å tilpasse spilleren din via feats og slikt der. Det var mange av dem, men det er også litt av moroa for meg. Dessverre var de jeg pleide å spille med på vei til å bli fedre og slikt, så fikk aldri stupt så langt ned i 3rd edition. Spilte mye 2nd edition, og jeg kan ikke si at jeg var like begeistret for det.

 

5e er en slags forenklet versjon av D&D 3.5, med mindre muligheter for tilpasning. Men noen er det da. Hvordan dette oversettes til spillmediet er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar

 

Pathfinder er basert på D&D 3.5. Jeg har ikke spilt Kingmaker enda, men det ligger på listen min på Steam. Når det kommer på tilbud slår jeg til. Det er forøvrig et annet rollespill på gang nå også som også baserer seg på Pathfinder, men det vet du kanskje? Når det gjelder D&D 3.5 så må jeg si at jeg alltid likte muligheten for å tilpasse spilleren din via feats og slikt der. Det var mange av dem, men det er også litt av moroa for meg. Dessverre var de jeg pleide å spille med på vei til å bli fedre og slikt, så fikk aldri stupt så langt ned i 3rd edition. Spilte mye 2nd edition, og jeg kan ikke si at jeg var like begeistret for det.

 

5e er en slags forenklet versjon av D&D 3.5, med mindre muligheter for tilpasning. Men noen er det da. Hvordan dette oversettes til spillmediet er jeg mer usikker på.

 

Niks, eg har ikkje fått med meg at det er fleire Pathfinder spel på gang. Kva er namnet på det? På Kickstarter?

 

5e har eg ikkje prøvd sidan betatestinga. I spelegruppa mi har me alltid foretrukket 3.5 pga det enorme volumet av innhald, og bytta til Pathfinder først for 2-3 år sida når me oppdaga at det hadde vokst bra. Fantasy Grounds lar oss spela Pathfinder uavhengig av alle ungane som skal leggast...

 

Om BG3 vert eit klassisk crpg i stil med forgjengarane kjem eg garantert til å gje det ein sjangse. Om det vert eit spel av tilfeldig format satt i Forgotten Realms kjem eg til å føla meg snytt av namnebruken. Betyr nødvendigvis ikkje at det vert eit dårleg spel av den grunn.

Lenke til kommentar

Yess! Etter å ha spilt Divinity 1 og 2 tror jeg faktisk Larian kan greie å få til BG3. Utrolig glad for at det ikke blir EA som skal gjøre det. Har vell spilt gjennom BG1 minst 10 ganger og BG2 2-3, gleder meg :D

 

Har dessverre ikke helt troen på Larian her. Har spilt divinity 1 og 2 og likte begge spillene, men historiene i de spillene er ikke allverdens minneverdige. Tror ikke de helt klarer å fylle de altfor store skoene etter BG2. Jeg hadde hatt mer tro på det om de skulle lage Icewind Dale 3.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Har dessverre ikke helt troen på Larian her. Har spilt divinity 1 og 2 og likte begge spillene, men historiene i de spillene er ikke allverdens minneverdige. Tror ikke de helt klarer å fylle de altfor store skoene etter BG2. Jeg hadde hatt mer tro på det om de skulle lage Icewind Dale 3.

Vi får se. De skal jo samarbeide tett med WotSC. Pr nå vet keg ikke om noen bedre kandidater.
Lenke til kommentar

Vi får se. De skal jo samarbeide tett med WotSC. Pr nå vet keg ikke om noen bedre kandidater.

 

Ja det kan jo hende det går bra, men har ikke helt troen. Jeg tror de hadde gjort lurt av å fortsette med sin egen serie og heller laget divinity 3 fremfor BG3, da fallhøyden antagelig blir for stor for dem.

Lenke til kommentar

 

Niks, eg har ikkje fått med meg at det er fleire Pathfinder spel på gang. Kva er namnet på det? På Kickstarter?

 

5e har eg ikkje prøvd sidan betatestinga. I spelegruppa mi har me alltid foretrukket 3.5 pga det enorme volumet av innhald, og bytta til Pathfinder først for 2-3 år sida når me oppdaga at det hadde vokst bra. Fantasy Grounds lar oss spela Pathfinder uavhengig av alle ungane som skal leggast...

 

Om BG3 vert eit klassisk crpg i stil med forgjengarane kjem eg garantert til å gje det ein sjangse. Om det vert eit spel av tilfeldig format satt i Forgotten Realms kjem eg til å føla meg snytt av namnebruken. Betyr nødvendigvis ikkje at det vert eit dårleg spel av den grunn.

 

Jeg så feil. Det spillet jeg tenker på heter Realms Beyond og er ganske riktig på kickstarter (https://www.kickstarter.com/projects/ceresgames/realms-beyond-ashes-of-the-fallen), men det bruker ikke Pathfinder, men er i stedet lagt opp slik at det bruker

 

 

A complex turn-based combat system featuring hundreds of spells, feats and actions, based on the rules described in the (3.5e) Revised System Reference Document (SRD) covered by the Open Game License v1.0a (OGL) by Wizards of the Coast, Inc

 

Jeg har en del interessant ting til 3.0 og 3.5, blant annet har jeg alltid hatt lyst å spille en Oozemaster. Men de jeg spiller med har gått over til 5th edition av ukjent årsaker. Så ingen Oozemaster på meg.

 

Jeg er ellers enig med deg i at BG3 bør ha noe form for sammenkobling med spillet og stilen fra de andre spillene, ellers kunne de ha kalt det noe annet. Jeg må forøvrig også si at jeg syns bevegelsene i den cinematiske traileren ser noe urealistiske ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...