Gå til innhold

Grille inne?

Kamz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fleire eksempel på at folk har bmitt CO-forgifta etter bruk av engangsgrill innendørs, også i Norge.

Sjølv i gamle hus som ikkje er særleg tette så er dødsfaren overhengande.

I tillegg er det brannfarleg sidan mykje av varmen går nedover mot underlaget.

• Liker 1
Skrevet

... Og det me kullosforgiftning, er det virkelig sannsynlig? Har hørt om det men tenkte det skjedde i få tilfeller.

Ja, sjeldent noen blir kullosforgiftet.. men å grille innendørs er jo ikke akkurat dagligdags det heller da :p

På en måte kan du egentlig bare kjøre på, for med så lite forståelse av hvor farlig dette er, så kommer du uansett til å stryke med av noe idiotisk snart uansett.. da er det i det minste bedre å dø mett

Skrevet

Røyk og dritt omfatter PAH, som er kreftfremkallende.

Ja, ønsker man noe kreftfremkallende bør en holde seg til f.eks jordbær. Det er metoden som gir størst umiddelbar glede og det er bare rundt 30 tillatte sprøytemidler :)

Skrevet

jeg synes det er greit å grille inne hvis man bor i bladhus uten tak

Å grille inne er helt ufarlig i alle slags hus. Det gjøres av hundre- og tusenvis av nordmenn hver eneste dag. 

Skrevet

hvis du har lyst til å grille inne så vil jeg anbefale elektrisk grill, vi har grillet inne med elektrisk grill flere ganger uten problemer

Er det noen forskjell på dette og på en "grille" i en stekepanne på stekeplate?

• Liker 2
Skrevet

En elektrisk grill bruker strålevarme og ikke direkte kontakt slik som steikepanne. Det har litt å si på resultatet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også fraråde gassgrill innendørs. Eksplosjonsfaren er liten, pga. sikkerhetsmekanismer i dagens griller og gassflaskene. Men når man fyrer opp gass innendørs, stjeler flammen av lufta i leiligheten, og om man bor i nye leiligheter der det ikke trekker (som i min), blir det fort farlig. Problemstillingen gjelder i selv gamle hus.

Skrevet

Det får meg til å tenke på en jeg kjenner, som bruker en dieseldrevet byggtørker til å holde varmen mens han jobber i garasjen.

Mange som gjør det. Går helt topp så lenge man får eksosen ut på utsiden og ikke inn i garasjen. F.eks. ved å la porten stå oppe og og la varmeren stå på utsiden og blåse inn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...