Gå til innhold

Hvor ville dere ha flyttet hvis dere hadde muligheten?


Ortodoks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kroatia. Nydelig klima, nydelig natur, nydelige og vennlige mennesker og langt billigere enn Sør-Frankrike, Italia og/eller Spania.

Og andre naboland i regionen er kanskje enda billigere, typ Bosnia og Montenegro?

 

Selv hadde jeg nok flyttet til bygda i Norge. Stille, rolig, fantastisk natur og ikke for varmt. Og jeg hadde bidratt mer til velferdssamfunnet som hadde vært der for meg. :)

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg nok flyttet til bygda i Norge. Stille, rolig, fantastisk natur og ikke for varmt. Og jeg hadde bidratt mer til velferdssamfunnet som hadde vært der for meg. :)

 

Jojo... men så var det det med "billig" da...? Hyller Norge så snart jeg får muligheten, men om man også skal forsøke å være litt ærlig så er vel ikke "billig" noe man umiddelbart forbinder med å bo og leve i Norge?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Filippinene.

 

Bor her på sjette året nå. Kan ikke tenke meg et bedre sted å bo. Folket er verdens hyggeligste, og damene verdens peneste. Alltid et smil om munnen. Det er kjempebillig å bo her. Sommer året rundt. Engelsk er offisielt språk. Vet ikke om noen andre land som treffer alle disse punktene.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jojo... men så var det det med "billig" da...? Hyller Norge så snart jeg får muligheten, men om man også skal forsøke å være litt ærlig så er vel ikke "billig" noe man umiddelbart forbinder med å bo og leve i Norge?

Tenkte på boutgifter relativt til den norske storbyen jeg bor i nå, først og fremst.

Lenke til kommentar

Rent hypotetisk: På toppen av Mount Everest, inne i fjellet, med alt av komfort og masse utsikt, tykke vinduer. Pumpe opp oksygenrik luft fra lavere strøk. Strøm fra vindmøller siden det må vel blåse en god del der oppe. Sterk sol over skylaget gjør at man kan dyrke masse mat. Vann vet jeg ikke hvordan man skulle løst, men hadde nok gått. Hente snø og smelte. Egen kabelvogn opp dit.

 

Realistisk sett: Midt i en middels stor storby i en liten, tett lydisolert leilighet. (Ikke de største byene, for mange gærninger. ^^) Liten leilighet gir lite vedlikehold og lav leie/lån. Man lever mer effektivt, noe jeg har sans for. Hvilket land vet jeg ikke. Norge er fint. Å bo i en middels stor by er fint, for 1) Man har alt man trenger uten å måtte bevege seg så mye rundt. 2) Det er ikke så mye folk. 3) Det er ikke så langt til skog og mark.

 

En annen mulighet er å leve på reisefot rundt i verden som en loffer, ha fast adresse hos en bekjent, og betale en prosent av leie eller noe for å opprettholde uføretrygden. Man er dog temmelig utsatt for kjeltringer. Men man ville nok levd et veldig interessant liv.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Australia. Varmt og fint året rundt med vakker natur. Masse muligheter innenfor landsbruk hvis en vil ha det som jobb.

 

Jeg er enig, men leste en morsom kommentar på youtube under en video jeg ikke husker, "... deathtrap of a country" ^^ da lo jeg bra. Dødsfelle av et land. Poenget var altså at det er mange typer giftige og farlige dyr der.

Lenke til kommentar

En kan leve billig på landet i Norge

Jeg skal ha meg bolig på landet når jeg får råd, og vil spare masse penger da det ikke vil være så lett å dra på butikken hver dag

 

Bo en plass med stor tomt og nært skog og mark, så har en alltid noe å gjøre og kan får trim uten å bli fristet til å bruke penger

Kunne aldri ha tenkt meg å flytte ut av Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...