Gå til innhold

I år kan elbilandelen passere 50 prosent


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje eigentleg. Mange elbileigarar er folk som tidlegare hadde rekkjeviddeangst, men som vart overtalt av ein ven eller nabo til at det ikkje er so ille som dei trur. Dei fleste som kjøper elbil vert positivt overraska.

 

Her fortsetter du arrogansen jeg pekte på. Det er faktisk noen av oss som kan tenke selv og vurdere tilbudet utfra eget behov.

 

Om 4 år passerer køyrde kilometer med elbil køyrde kilometer med bensinbil med god margin.

 

Her glemte du ", trur eg." på slutten. En prognose er ikke fasit. Men jeg håper du får rett, for klimaets skyld.

 

Det er innført ei nedre grense på 50 km for ladbare hybridar. Sidan dei fleste bilturar er på under to mil, vil då dei aller fleste bilturar la seg gjennomføre 100% elektrisk.

 

Ja, for dem som kjører mindre enn 5 mil pr. dag. Og da er vi tilbake til personlig behov igjen ...

 

Det er generelt ein dårleg idé. Er ikkje bilen konstruert som elbil i utgangspunktet, får du berre ein veldig dårleg elbil utav det.

 

Javel? Og hvorfor blir den nødvendigvis dårlig? Her glemte du nok ", meiner eg." på slutten. Igjen.

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er innført ei nedre grense på 50 km for ladbare hybridar. Sidan dei fleste bilturar er på under to mil, vil då dei aller fleste bilturar la seg gjennomføre 100% elektrisk.

Ja, for dem som kjører mindre enn 5 mil pr. dag. Og da er vi tilbake til personlig behov igjen ...

Dei fleste køyrer under 5 mil pr dag. Gjennomsnittleg årleg køyrelengde for ein dieselbil er 14000 km, som er godt under 5 mil pr dag. Du er ikkje avgrensa til å lade ein bil ein gong om dagen heller. Kan du lade heime og på jobb, kan du køyre 10 mil pr dag elektrisk. Du kan òg køyre nokre mil ekstra på kveldstid, om du ladar etter jobb. For dei fleste er 5 mil meir enn nok til at det aller meste av køyringa kan gjerast elektrisk.

 

 

Det er generelt ein dårleg idé. Er ikkje bilen konstruert som elbil i utgangspunktet, får du berre ein veldig dårleg elbil utav det.

Javel? Og hvorfor blir den nødvendigvis dårlig? Her glemte du nok ", meiner eg." på slutten. Igjen.

På grunn av mykje høgare vekt enn naudsynt. Det er òg ein viss risiko knytt til ombygde bilar. Danskebåten slutta å tillate lading ombord etter at ein heimeombygd elbil tok fyr. Det er heller ingen spøk å leike med batteripakkar med 400V likespenning.

 

Sjølv for fabrikkbygde bilar er det stor skilnad på dei som er konstruert for elektrisk drift frå grunnen av og dei som er bygd som eksosbilar og justert for elektrisk drift seinare. At e-Golf sel her i landet skuldast berre at køene er lengre for alle andre bilar, og Ford Focus electric får heller ikkje toppkarakterar. Der er mykje av bagasjeplassen brukt til batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er fremdeles en lang vei igjen til at de faktiske samlede kjørte kilometer i Norge med elektrisk får noen signifikant andel/betydning.

https://www.dinside.no/motor/sa-mange-er-det-som-egentlig-kjorer-elbil-i-norge/70759877

 

Nei, det er det ikkje. Veksten er eksponentiell, ikkje lineær. Dersom utviklinga held fram vil årleg køyrde kilometer med reine elbilar (ikkje medrekna ladbare hybridar) ha passert bensinbilar med god margin om fire år. (Basert på trenden frå siste tre år med 45% årleg auke i køyrelengde for elbilar og 7% årleg nedgang for bensinbilar.)
Den antakelsen om 45% årlig økning i kjørelengde (og, implisitt, elbilbestanden) betyr i så fall 200% elbilandel i bilsalget allerede i 2023. Tviler på at du kan ekstrapolere den trenden.
Den totale bilparken aukar kvart år. Det vert registrert nesten to nye bilar for kvar som vert skrota. Det same trenden ser du på at den totale køyrelengda aukar år for år.

 

Trenden kan naturlegvis ikkje halde fram i det uendelege, men det går fort nok til at bensinstasjonar går ei vanskeleg tid i møte. Bensinsalet har gått nedover i årevis, og no fell dieselsalet òg. Bilar køyrer kortare kvart år dess eldre dei vert, og både bensin- og dieselbilparken vert eldre. Difor fell årleg køyrelengde for eksosbilane ffortare enn nedgangen i eksosbilparken tilseier.

Fascinerende svar. Alt du skriv er eg heilt samd i. Men det er komplett umulig for køyrelengdene for elbilar å halde fram med 45% vekst p.a. Berre etter 3 år måtte elbilsalget vore større enn dei ca 150.000 bilane som normalt blir solgt kvart år. Året etter måtte det ha vore 300000. Osv... Det blir solgt svært mange elbilar no om dagen, men det skuldast i første rekke ketsjupeffekten etter lange ventelister tidlegare. Det manglar framleis gode alternativ for den typiske familiebilen, og det er vanskeleg å få den jamne nordmann til å godta innskrenkingar i mobilitet (som er konsekvensen av å gå 100% over til eldrift).

Lenke til kommentar

Fascinerende svar. Alt du skriv er eg heilt samd i. Men det er komplett umulig for køyrelengdene for elbilar å halde fram med 45% vekst p.a. Berre etter 3 år måtte elbilsalget vore større enn dei ca 150.000 bilane som normalt blir solgt kvart år. Året etter måtte det ha vore 300000. Osv... Det blir solgt svært mange elbilar no om dagen, men det skuldast i første rekke ketsjupeffekten etter lange ventelister tidlegare.

Den effekten kjem til å halde fram i mange år. Bilprodusentane er ikkje i nærleiken av å ha skalert opp til den etterspurnaden som er no, og den veksten som er no. Det kjem stadig nye modellar med nye ventelister.

 

Samstundes går det totale salet av nye bilar nedover, fordi få kjøper eksosbilar. Ingen vil kjøpe ein ny dinosaur, som dei får problem med å kvitte seg med om få år. Bruktmarknaden fløymer over av billige eksosbilar.

 

Det manglar framleis gode alternativ for den typiske familiebilen, og det er vanskeleg å få den jamne nordmann til å godta innskrenkingar i mobilitet (som er konsekvensen av å gå 100% over til eldrift).

Det er etter kvart ganske mange gode alternativ til den typiske familiebilen. Eg køyrer sjølv Model S, og har mykje betre plass i den enn eg hadde i den gamle stasjonsvogna. Til hausten kjem Audi e-Tron 55 quattro som alternativ til dei største Tesla-modellane.

 

Ikkje kjenner eg meg innskrenka heller. Tvert imot køyrer vi no bil i mange tilfelle der vi før ville teke fly. Vi har køyrt bilen i meir enn 10 land, til sommaren minst 15. I 2014 måtte det litt planlegging til. No er det uproblematisk, men vi tenkjer sjølvsagt på korleis langturar kan gjennomførast effektivt med omsyn til pauser og lading.

 

Billige familiebilar er det ikkje so mange av, men Model S er eigentleg ikkje veldig dyr når du tek med alle ekstrakostnadane med eksosbilar. Det er god plass i Model 3 òg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dei fleste køyrer under 5 mil pr dag. [...] For dei fleste er 5 mil meir enn nok til at det aller meste av køyringa kan gjerast elektrisk.

 

De fleste, kanskje. Det er vel uansett ikke alle? Noen har andre behov? Jeg minner om at denne diskusjonen begynte med at elbilforeningen mente at rekkeviddeangst skyldtes en myte. Så hvis folk har forskjellig behov holder ikke argumentet ditt og elbilforeningens lenger.

 

Det er òg ein viss risiko knytt til ombygde bilar. Danskebåten slutta å tillate lading ombord etter at ein heimeombygd elbil tok fyr. Det er heller ingen spøk å leike med batteripakkar med 400V likespenning.

 

Da var den kanskje ombygd ulovlig? Jeg kjenner ikke den saken du henviser til, men jeg vet at en lovlig ombygd bil må ha veiledning av både produsenten og veivesenet. Og veivesenet skal kontrollere under hele prosessen, ikke bare til slutt. Så hvis en lovlig ombygd bil tar fyr på denne måten så må flere enn eieren ha gjort noe feil, tenker jeg.

Lenke til kommentar

 

Dei fleste køyrer under 5 mil pr dag. [...] For dei fleste er 5 mil meir enn nok til at det aller meste av køyringa kan gjerast elektrisk.

De fleste, kanskje. Det er vel uansett ikke alle? Noen har andre behov? Jeg minner om at denne diskusjonen begynte med at elbilforeningen mente at rekkeviddeangst skyldtes en myte. Så hvis folk har forskjellig behov holder ikke argumentet ditt og elbilforeningens lenger.
Ingen bilar fyller alle sitt behov. Utgangspunktet ditt var dette:

Etter min mening bør de økonomiske insentivene kun gjelde for biler med en viss nedre grense for rekkevidden på ren elektrisitet. Hvor den nedre grensen skal gå får man diskutere nærmere, men jeg mener den ikke bør være lavere enn 30 mil på sommerføre.

 

Dersom du innfører krav om at incitamenta berre skal gjelde bilar som dekkjer alle sine behov, vil det gjelde ingen bilar.

 

Mange klarer seg fint med kortare rekkjevidde, og då er det berre dumt å dra på mange ekstra kilo med batteri. Kva skal eldre som berre køyrer fem kilometer til og frå butikken eit par gonger i veka, og ikkje torer å leggje ut på langtur, med fleire titals mil rekkjevidde?

 

For ladbare hybridar gjeld som sagt krav på minst 50 km elektrisk rekkjevidde for å få redusert avgift, og for dei fleste held det i massevis for at det aller meste av køyringa kan gjerast reint elektrisk. Dersom det var krav om at all køyringa kan gjerast elektrisk, hadde det vore meiningslaust å kjøpe hybrid.

 

 

Det er òg ein viss risiko knytt til ombygde bilar. Danskebåten slutta å tillate lading ombord etter at ein heimeombygd elbil tok fyr. Det er heller ingen spøk å leike med batteripakkar med 400V likespenning.

Da var den kanskje ombygd ulovlig? Jeg kjenner ikke den saken du henviser til, men jeg vet at en lovlig ombygd bil må ha veiledning av både produsenten og veivesenet. Og veivesenet skal kontrollere under hele prosessen, ikke bare til slutt. Så hvis en lovlig ombygd bil tar fyr på denne måten så må flere enn eieren ha gjort noe feil, tenker jeg.

Då gjeld det nye krav. Før var det berre krav om godkjenning til slutt. Kva bilprodusentar har godkjende rettleiingar for ombygging til elbil?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kva skal eldre som berre køyrer fem kilometer til og frå butikken eit par gonger i veka, og ikkje torer å leggje ut på langtur, med fleire titals mil rekkjevidde?

 

Det var da voldsomt. Men nå skjønner jeg. Du er en sånn jeg-vet-hva-andre-trenger-så-mine-meninger-er-fasit-type. Dog er det et lite fremskritt at du - før dette utsagnet - innrømmer at folk har forskjellig behov. Det var det som var mitt hovedpoeng da jeg kommenterte denne artikkelen: elbilforeningens "myte" om rekkeviddeangst er ikke en myte i det hele tatt - det er et faktum for dem med litt andre behov for rekkevidde enn dem som kun trenger å kjøre noen få mil pr. dag. Og mitt andre poeng var at det var et arrogant utsagn, som ser bort ifra at folk kan tenke selv og vurdere sitt eget behov. Men når det gjelder arrogansen ser de ut til å være i godt selskap.

Lenke til kommentar

 

Kva skal eldre som berre køyrer fem kilometer til og frå butikken eit par gonger i veka, og ikkje torer å leggje ut på langtur, med fleire titals mil rekkjevidde?

Det var da voldsomt. Men nå skjønner jeg. Du er en sånn jeg-vet-hva-andre-trenger-så-mine-meninger-er-fasit-type.

Nei, det er det du som er. Les dine eigne innlegg.

Lenke til kommentar

Lett blir det over 50% slik model 3 pumpes ut nå, forhåpentligvis økes takten på audi også som drar med på lasset. Tipper godt over 50%

 

Gjort min skjerv for mars-tallene og årsstatistikken på elbil-salgssiden nå. Var å hentet ut Hyundai Kona i går (onsdag). Da gjenstår bare å øke antall kjørte kilometer per år, slik at jeg er med på å øke det tallet og.

 

:-)

 

Uenig i at elsykkel bør fritas mva. Sykler og spesielt elsykler har enorm ulykkesprosent og kostnader per kjørte km, sammenlignet med bil. Det er ikke ønskelig fra et samfunnsperspektiv at folk skal kjøre veldig mye elsykkel. Korte avstander på dedikerte sykkelveier er bra, men ikke på bilveier og kryssing av bilvei. Derfor bør mva forbli på 25%. Samme prosentsats som elbiler bør gradvis komme seg opp til fram mot 2030.

 

Fullt mulig å være for et mva-fritak for elsykler samtidig som man mener at det bør strammes inn på reglene for syklenes rettigheter på vei, nettopp for å redusere antall ulykker pga at syklister ikke jages inn på sykkelstier/sykkelveier der disse finnes, men kan velge å legge seg i veibanen selv om "sykkelfila" går rett ved siden av.

 

Eller enda klarere regler mot at syklisten når som helst kan hoppe inn og ut av rollen som kjøretøy i veibanen, og myk trafikant på gang og sykkelstier. Ser mye villmannskjøring fra endel syklister med "kondomdrakt" eller fullt rittutstyr, spesielt det med å vri over fra rødt lys i veibanen for å få sykle i full fart over/ved siden av gangfeltet. 

 

Ser mindre av slik adferd fra elsyklister, da dette ofte er mosjonister og andre som føler de trenger litt hjelp til tråkkingen, spesielt i motbakker. Dog ingen regel uten unntak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hanhijnn skrev (På 12.2.2020 den 10.25):

Kan du dokumentere noen av disse morsomme påstandene?

I første kvartal i år hadde Tesla kraftig salgsvekst, mens omtrent samtlige andre hadde til dels kraftig tilbakegang i salget.

Så jeg tror vi kan konkludere med at spekulasjoner rundt Teslas snarlige død som vanlig er fjernet fra virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bensinstasjoner som vil overleve må snarest begynne å legge opp for lading
Mange som allerede har begynt og da tjener de mer, da kundene har mer tid til å handle
Kjøper aldri mat på bensinstasjonen når jeg fyller dieselbilen, sånt har man ikke tid til

Diesel var under 11 kroner i går, så om det blir 50% elbiler, så kanskje dieselen blir så lav i framtiden også

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Kjøper aldri mat på bensinstasjonen når jeg fyller dieselbilen, sånt har man ikke tid til

Det samme er jo et tankekors når det gjelder hurtiglading. Hvis vi i framtida får hurtigladere som man typisk bare trenger å stå 5 minutter ved, så er mersalgsverdien mye mindre enn om pausen er f.eks 20 minutter. Så om noen her er bensinstasjoneier og får tilbud om 1MW-ladere en gang i framtida, takk nei! Sats på de med 50-200 kW eller deromkring. Da vil kundene stå der passe lenge til at det blir en passende matbit. Og nei, det hjelper ikke å dra den for langt, f.eks bare tilby 11 kW. Da velger elbilkundene andre steder å lade i stedet for og eksosbilistene bruker bare sine 5 vanlige minutter.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Rekker å handle mye på 5 minutter
Trenger ikke stå og passe på at elbilen lades

Mange bensinstasjoner fjerner låsen på pumpehåndtaket som gjør at man kan fylle uten å holde i pistolen, nettopp fordi at de ikke vil at vi skal gå ifra bilen når den fylles

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...