Gå til innhold

Se lanseringen av Polestars Tesla Model 3-utfordrer her klokken 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tre spørsmål:

 

• Kan den leveres uten Google sin spionvare?

Aha, en konspirasjonsteoretiker. Er du kanskje medlem av Flat Earth Society også?.

 

Ser av presentasjonen at bilen låses opp via Blåtann. En kjekk åpning for reléangrep, det der. Og at bilen er klar til å kjøre så snart du setter rumpa i førersetet. Sikkert en kjekk funksjon med mindreårige i huset…

Kan det tenkes, bare som en ren hypotese, at det finnes ingeniører i selskapet som har tenkt på denne problemstillingen? La meg svare: Man kan over all sannsynlighet anta at det vil komme som et tilvalg å skru det på eller av i menyene på bilen.

 

Igjen, kan bilen leveres uten all denne programvaren?

Hvorfor handle ny bil i det hele tatt om man ønsker at bilene skal fungere slik de gjorde for 10 år siden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Imponerende.

 

Den første linken din har absolutt null relevans, da den gjelder en lisensieringstvist der Google's partnere ble tvunget til å forhåndsintallere Google Chrome og Google's søkemotor for å få lov til å selge mobiler med Android.

 

Den andre linken henviser til en bot Google har fått for at Google ikke har spurt brukere om innsamling av lokasjonsdata.

Ingen av disse to kvalifiserer seg for ordet spionasje. Ikke noe i nærheten engang.

 

Google bruker lokasjonsdata for å finne ut av hva folk flest syntes er interessant. Det kan være hvilke helsestudioer som er mest populære, hvilke restauranter som er best likt etc. Dette gjør igjen at når man søker på Google og skriver feks "restauranter i nærheten" får man opp en rekke restauranter med brukeranmeldelser og karakter som gjør det lettere å finne gode utesteder.

 

Hvis du har Android må du ha opplevd at Google Maps har spurt deg om "Hva syntes du om Elkjøp Megastore" og så kan du gå inn og gi karakter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flinke Kineserne :)

 

Joda, de er flinke. Generelt er de flinke til å drive industrispionasje og flinke til å piratkopiere merkevarer fra vesten, for å nevne noe. Kinesiske arbeidere er flinke til å jobbe for dårlig lønn og under horrible arbeidsforhold. Det har vi mange eksempler på fra før, selv om Polestar, så vidt meg bekjent, ikke har noen svin på skogen her (ennå).

 

Vi må erkjenne at billige biler fra Kina er billige av en grunn. Jeg vil heller se hva vestlige, demokratiske, land kan komme opp med før jeg legger penger i en ny (el)bil. Om japanerne f.eks. kommer opp med en konkurrent til Polestar som koster 100.000 kroner mer her i landet, så er det mer interessant, synes jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Polestar har kun et produksjonsmål på 500 biler i året.

 

:hm:

 

Det er vel Polestar 1 (hybriden)? Polestar 2 skal vel ha et langt høyere produksjonstall?

Vi får nå absolutt håpe det, tror Polestar 2 kan selge ekstremt godt om den blir som forventet.

Problemet for alle andre el-bil produsenter (bortsett fra Tesla) er at de ikke har, eller klarer å skaffe batterier nok til å levere biler i noe antall å snakke om.

Og slik vil det nok være enda 2 - 3 år minst.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...